Studium psychologiczne: jak się rodzi religia?

1. Data: 2017-08-02 06:39:28

Temat: Studium psychologiczne: jak się rodzi religia?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

https://www.indy100.com/article/remote-religion-plan
es-sky-7382991

Automatyczne tłumaczenie googla dla nieangielskojęzycznych grupowiczów:
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=pl
&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fwww.ind
y100.com%2Farticle%2Fremote-religion-planes-sky-7382
991&edit-text=

Jak się Wam to podoba? :-)

2. Data: 2017-08-02 10:44:19

Temat: Re: Studium psychologiczne: jak się rodzi religia?
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 2 sierpnia 2017 06:39:21 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fwww.ind
y100.com%2Farticle%2Fremote-religion-planes-sky-7382

Boskie.

3. Data: 2017-08-02 15:45:12

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 02.08.2017 um 06:39 schrieb Pszemol:
> [...]
&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fwww.ind
y100.com%2Farticle%2Fremote-religion-planes-sky-7382

Podoba mi sie bardzo. Nawet pomyslalem, zeby pojechac tam, ale chyba nie.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cargo_cult
http://www.karawane.de/reiseziele/suedsee/vanuatu/is
land-hopping/reiseangebot/bestof/hoehepunkte-vanuatu
.html

Ale ciekawy jest pokrewny temat: tanatologia religii. Mam nawet
ksiazeczke o tym.

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/65526/jak-umieraly-re
ligie-szkice-z-tanatologii-religii

http://nforum.ovh/358/711/wstep,do,religioznawstwa,t
anatologia,religii,949.php
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

4. Data: 2017-08-02 16:25:40

Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fwww.ind
y100.com%2Farticle%2Fremote-religion-planes-sky-7382

To są tylko poglądy, jedne z kilku tysięcy.

> Jak się Wam to podoba? :-)

Ot, ciekawostka.

5. Data: 2017-08-02 17:13:35

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Bytomir Kwasigroch <b...@g...com> wrote:
> [...]
y100.com%2Farticle%2Fremote-religion-planes-sky-7382
991&edit-text=

> To są tylko poglądy, jedne z kilku tysięcy.

Co nazywasz tu konkretnie "poglądami"?

Czy Twoje przeświadczenie o Twoim życiu wiecznym po śmierci to też
"poglądy"?

> Ot, ciekawostka.

Warta przemyślenia i porównania z własnym zachowaniem i własnym krytycyzmem
obrzędów i zaklęć jakie się w naszym społeczeństwie widuje na codzień...
:-)

6. Data: 2017-08-02 22:14:50

Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Co nazywasz tu konkretnie "poglądami"?

Poglądy łatwo można obalić. Religii (uznaję jedną) nie obalił nikt.

7. Data: 2017-08-02 22:21:12

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Bytomir Kwasigroch <b...@g...com> wrote:

> Poglądy łatwo można obalić. Religii (uznaję jedną) nie obalił nikt.

Rozumiem, że uznajesz tylko jedną religię, bo "obaliłeś" wszystkie inne,
tak?

Na dodatek zapominasz o względności słowa "łatwo" - to co łatwe do obalenia
dla nas, którzy wiedzą o samolotach i technologii robienia puszek z
gotowaną wieprzowiną nie jest "łatwe" do obalenia dla myśliciela gdzieś w
Papua Nowa Gwinea czy Vanatu który nigdy nie widział żadnej fabryki ani tym
bardziej metalowego latającego ptaka...

8. Data: 2017-08-02 23:34:48

Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 2 sierpnia 2017 22:25:18 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

> Rozumiem, że uznajesz tylko jedną religię, bo "obaliłeś" wszystkie inne,
> tak?

Wg. mnie nie ma innych, nie było więc co obalać.
Wg. innych? Hm, to zależy co uznają za religię, dużo interpretacji na wiki jest.

Jeżeli nie wierzę że krowa może latać, nie szukam dowodów że może latać.

> [...]
> Papua Nowa Gwinea czy Vanatu który nigdy nie widział żadnej fabryki ani tym

Nie ma ciągu dalszego, może ktoś im wyjaśnił i tubylcy zmienili poglądy.
A czemu budowali?
1. mieli sporo czasu
2. mieli budulec

Poza tym to względnie dawno temu było, do tej pory pewnie pobudowano tam lotniska i
czar prysł, tak bywa z poglądami.

9. Data: 2017-08-03 00:18:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bytomir Kwasigroch <b...@g...com> wrote:

Dobre.

> Wg. mnie nie ma innych, nie było więc co obalać.
> Wg. innych? Hm, to zależy co uznają za religię, dużo interpretacji na wiki jest.
>
> Jeżeli nie wierzę że krowa może latać, nie szukam dowodów że może latać.

Jednak (także tutaj) tak wielu "niewierzących" szuka (czasem wręcz żąda)
tych dowodów, jakby ich "niewiara" była tak naprawdę przemożnym,
niezaspokojonym pragnieniem zostania przekonanym...

10. Data: 2017-08-03 01:37:46

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Bytomir Kwasigroch" <b...@g...com> wrote in message
ps.com...

> Wg. mnie nie ma innych, nie było więc co obalać.
> Wg. innych? Hm, to zależy co uznają za religię, dużo interpretacji na wiki
> jest.

Jak to nie ma innych?
Nie lubię jak ktoś struga głupa... powstrzymaj się, pls.

> Jeżeli nie wierzę że krowa może latać, nie szukam dowodów że może latać.

Taka teza charakteryzuje umysłowy beton,
który nigdy nie zmienia poglądów itp...
Nie ma w Tobie żadnej ciekawości życia?
Nigdy nie sprawdzasz i nie szukasz dowodów
na kontrowersyjne wiadomości do Ciebie docierające?

> Nie ma ciągu dalszego, może ktoś im wyjaśnił i tubylcy zmienili poglądy.

Jak to nie ma ciągu dalszego? Wciąż utrzymują się te kulty na wyspach
Vanatuu.

> A czemu budowali?
> 1. mieli sporo czasu
> 2. mieli budulec

To nie są wystarczające powody. To są możliwości a nie powody.

> Poza tym to względnie dawno temu było, do tej pory pewnie
> pobudowano tam lotniska i czar prysł, tak bywa z poglądami.

Mylisz się. Zresztą to nie ma znaczenia bo o sam proces tu chodzi.
Równie dobrze możesz napisać że Grecy czy Rzymianie kiedyś
wierzyli w Zeusa czy Jowisza a dziś wierzą w Jezusa: tak to bywa
z poglądami. Myśmy kiedyś wierzyli w Światowida ale nasz król
jeden z drugim za pomocą ostrego miecza zmienił nam poglądy
jakieś 1000 lat temu...

Uprzedzenia
Godzina W.
Międzymorze!
Wychowanie seksualne dzieci.
w kwestii myślenia teoretyków spiskowych cz.1