Suna - serdecznie namawiam.

1. Data: 2004-10-12 09:57:22

Temat: Suna - serdecznie namawiam.
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś czas temu poznałam uroki sauny i zachwycona korzystam z niej ochoczo.
Więc może jeszcze jakieś panie zachęcę.

Skóra po saunie jest oczyszczona, gładka, jędrna, lepiej ukrwiona, promienna
tak, że żadne maseczki/kremy/balsamy się nie umywają no i żadnych maseczek
efekty nie są tak długotrwałe. Pory są pięknie oczyszczone i zamknięte na
dość długo.
Jak dołoży się do tego jakuzzi (? jak to się pisze? :-/) a właściwie
whirpool (wanna z lekko ciepława wodą, kotłująca się od bombelków powietrza
i biczów wodnych), to dosłownie cuda się dzieją z ciałem - polecam
zwłaszcza paniom spiętym , zestresowanym i z problemami gęsiej skórki -
normalnie masaż z ujędrnianiem i psychoterapią ;-))) w jednym, a zmiana
temperatur (sauna, prysznic, jakuzzi) powoduje piękne napięcie się i
ujędrnienie skóry
O relaksie i wypoczynku nawet nie będę wspominać. Godzina saun daje mi tyle
co tydzień wczasów.
Dorzućcie do tego jeszcze ogólne oczyszczanie się organizmu.

Niestety, ze smutkiem obserwuję, że o ile mężczyźni korzystają z sauny
ochoczo i licznie, o tyle kobiety są tam wręcz rzadkością.
Na ogół facetów jest 5 razy więcej niż kobiet!

Więc czemu babeczki skąpicie sobie takich zbawiennych dla urody luksusów?
Wstydzicie się? Nie ma czego - naprawdę - wcale nie trzeba być nago jeśli to
problem, można być toples, albo w 2 częściowym kostiumie, widziałam nawet
starszą panią w kostiumie jednoczęściowym. Każdy chodzi jak ma ochotę,
nikogo obsługa nie goni, żeby majtki zdjął.

i dla zachęty - w "świecie saun" w sopockim Aquaparku jest do wyboru 8
rodzai saun w tym sauna błotna, sauna aromatyczna, sauny suche i parowe o
różnych temperaturach - dla mięczaków sauna gdzie temp nie przekracza 45
ctC, dla twardzieli 100st!, dokupić można sobie kilka rodzai masaży na całe
ciało, lub wybrane partie w tym antycelulitowy, jest solarium.
Koszty nie są tragiczne -orientacyjnie podam, że godzinna wejściówka w
Sopocie to raptem 22zł - ma się za to dostęp do wszystkich saun (tylko kulki
błota dokupuje się osobno) i jakuzzi. Masaże , solarium płatne osobno.

Sowa

Aha - jeszcze jedno, puchaty upiera się, że kobiety mało chodzą bo się
wstydzą, więc może to komuś pomoże: nikt tam się głupio nie gapi i nigdzie
nie "zagląda", obsługa kręci się dyskretnie więc jakby co, to się można iść
poskarżyć i wyprowadzą delikwenta (regulamin sauny jasno określa
niepożądaność jakichkolwiek zachowań "niemoralnych" lub krepujących dla
współużytkowników), nie tylko szczupłe i wystrzałowe laski tam chodzą -
chodzą tam normalne babki, i szczupłe i puszyste, stare i młode, opalone i
białe jak młynarzówny, to nie wybieg modelek, tylko sauna.

1. Data: 2004-10-12 11:14:55

Temat: Re: Suna - serdecznie namawiam.
Od: "freda" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> efekty nie są tak długotrwałe. Pory są pięknie oczyszczone i zamknięte na

\ciach

no tak wszystko super...
gdyby nie to że sauna jest niewskazana dla osób z tendencją do pękających
naczynek...
no chyba że jest jakiś rodzaj sauny, która nie szkodzi a może nawet pomóc :)
znasz takową? chętnie skorzystam z rady
pozdrówki
freda

1. Data: 2004-10-12 11:38:13

Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> naczynek...
> no chyba że jest jakiś rodzaj sauny, która nie szkodzi a może nawet pomóc

Jest coś takiegi jak sauna na podczerwień, w której nie ma przeciwskzazań
związanych z naczynkami a do tego jest wybitnie anty-cellulitisowa. W
salonie gdzie chodzę 20 min - 20 pln. Trochę inne wrażenie ale warto!
pozdr
gagatka

1. Data: 2004-10-12 11:45:40

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "freda" <f...@p...fm> napisał w wiadomości

> no tak wszystko super...
> gdyby nie to że sauna jest niewskazana dla osób z tendencją do pękających
> naczynek...

No ba, nic nie jest dla wszystkich, osoby z choroba wieńcowa też raczej
powinny uważać, co i tak nie tłumaczy mi, czemu kobiety sobie skąpią takich
atrakcji, a faceci się pławią radośnie. :-(

> no chyba że jest jakiś rodzaj sauny, która nie szkodzi a może nawet pomóc
> :)
> znasz takową? chętnie skorzystam z rady

Nie znam się na pękających naczynkach, nie mam takich tendencji więc nie
interesowałam się.
Ale myślę że Caldarium - raptem 45 stC i 100 wilgotności raczej jest do
zaakceptowania nawet dla cery naczynkowej.

Sowa

1. Data: 2004-10-12 13:46:57

Od: "Vika" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agatka" <A...@i...com> napisał w wiadomości

> Jest coś takiegi jak sauna na podczerwień, w której nie ma przeciwskzazań
> związanych z naczynkami a do tego jest wybitnie anty-cellulitisowa.

a mozesz cos blizej napisac? jak to wyglada?
(bo jak wyglada "normalna" sauna to chyba kazdy wie, chociazby z filmu
Kozyry;)))

notabene
ponoc w holandii 17/18 wiecznej chodzilo sie do sauny przez cale miasto na
golasa ;))

V.

1. Data: 2004-10-12 13:49:50

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" <m...@w...pl> wrote in message
> Jakiś czas temu poznałam uroki sauny i zachwycona korzystam z niej ochoczo.
> Więc może jeszcze jakieś panie zachęcę.

szczerze powiedziawszy nie cierpie duzej wilgotnosci
i goraca. nie wiem czy sauna rozni sie od np pogody kiedy
za oknem 40 st przy 90% wilgotnosci, ale ja wtedy doslownie
wysiadam, tluszcz leje sie z mojej buzi, i ograniczam wyjscia
w takie srodowisko tylko do przebiegniecia z klimatyzowanych
pomieszczen do klimatyzowanego samochodu, bo inaczej
jest to samobojstwo. nie moge sobie wiec wyobrazic jak mialabym
czerpac przyjemnosc z takiej sauny?? jak moja skora miala by byc
oczyszczona, kiedy wlasnie w taka pogode wyglada jak zmora,
kiedy pory sa rozszerzone, a Ty piszesz ze sie zamykaja itp

iwon(k)a

1. Data: 2004-10-12 14:05:31

Od: ":: Solana ::" <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> skrev i meddelandet
> [...]
> oczyszczona, kiedy wlasnie w taka pogode wyglada jak zmora,
> kiedy pory sa rozszerzone, a Ty piszesz ze sie zamykaja itp

Bo po saunie nalezy sie wykapac w chlodnej wodzie! Na polnocy sauny sa
najczesciej w innym budynku i to roznica temperatur jest najkorzystniejsza
dla organizmu.

W Twoim przypadku, wlasnie przejscie do klimatyzowanego pomieszczenia daje
efekt, porownywalny z wyjsciem z sauny na 30 stopniowy mroz.

magda

1. Data: 2004-10-12 14:06:11

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

":: Solana ::" <s...@h...com> wrote in message
> [...]
>
> W Twoim przypadku, wlasnie przejscie do klimatyzowanego pomieszczenia daje
> efekt, porownywalny z wyjsciem z sauny na 30 stopniowy mroz.

aaa czyli ja mam saune kazdego lata, i o tym nie wiedzialam? :))

iwon(k)a

1. Data: 2004-10-12 14:09:06

Od: ":: Solana ::" <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" <m...@w...pl> skrev i meddelandet

> [...]
> starszą panią w kostiumie jednoczęściowym. Każdy chodzi jak ma ochotę,
> nikogo obsługa nie goni, żeby majtki zdjął.

Nie wiem, moze ja jakas dziwna jestem ale do koedukacyjnej sauny, bez
ubrania, bym nie poszla. No sorry, nawet w Szwecji chodzi sie albo
rodzinami, albo panie osobno a panowie osobno. Ale ja z dala od cywilizacji
mieszkam, wiec sie nie znam na urokach wielkiego swiata ;-)

magda

1. Data: 2004-10-12 14:19:12

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Sowa" <m...@w...pl> wrote in message
>
> szczerze powiedziawszy nie cierpie duzej wilgotnosci
> i goraca. nie wiem czy sauna rozni sie od np pogody kiedy
> za oknem 40 st przy 90% wilgotnosci,

Są też sauny suche. :-)
Więc bardzo mozliwe, że i Ty byś znalazła coś dla siebie.
Choć jak czytam odpowiedzi w tym wątku, to zaczynam rozumieć czemu tak mało
kobiet w saunie - większość najwyraźniej woli sobie ponarzekać i pomarudzić
niż pójść i zobaczyć jak jest faktycznie i że może być przyjemnie. :-/

ale ja wtedy doslownie
> wysiadam, tluszcz leje sie z mojej buzi,

No własnie, nie wiem jak to działa, ale też mam skóre przetłuszczającą się
ze skłonnościa do rozszerzonych porów i zaskórniaków, a po pobycie w saunie
o przetłuszczaniu się nie ma mowy, skóra oczyszczona, pory zamknięte. Raczej
trzeba się dośc intensywnie nawilżać i stosowac kremy lekko natłuszczające.
Nie pytaj mnie jak to działa bo nie wiem. Po prostu działa i jest przyjemne
i nie ma nic wspólnego z warunkami pogodowymi w mieście.

> a Ty piszesz ze sie zamykaja itp

Może sama sprawdź po prostu.
Mnie pierwszy raz na sunę mąż zaciągną prawie siłą i byłam pewna że mi się
nie spodoba. Poszłam żeby mu udowodnić że mam rację a on się nie zna - no i
udowodniłam - sobie że nie miałam pojęcia jakie to przyjemne. :-)

Sowa

wyszukiwanie kremow odpowiednich do wieku
Jaka farba?
wybor podkladu???
dla urody i zdrowia
puder sypki brazujacy