Surówka z kapusty - od "Chińczyków"

1. Data: 2004-06-17 18:14:46

Temat: Surówka z kapusty - od "Chińczyków"
Od: "Goosie" <g...@d...astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

kto mógłby mi zdradzić, jaki sekret stoi za smakiem (słodko-kwaśnym) surówki
z kapusty białej, podawanej w chińskich jadłodajniach (teraz z młodej jest
jeszcze pyszniejsza)?

Dzieki za pomoc,
Gosia

1. Data: 2004-06-17 18:31:42

Temat: Re: Surówka z kapusty - od "Chińczyków"
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Goosie <g...@d...astercity.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:casn2i$18uh$...@m...aster.pl...
> [...]
surówki
> z kapusty białej, podawanej w chińskich jadłodajniach (teraz z młodej jest

raz ze polezy troche i sie zgryzie, dwa ze musi byc ocet zeby kwasnosc
byla...a idealnie gdy to jest ocet ryzowy :) czego do konca bym jednak nie
oczekwiala od budek,po trzecie docukrzone uczciwie...i dosolone...i czekac!

(a jak zaczynali to jeszcze kielki tam bywaly...gdzie te czasy...a w
mieszankach do mies pedy babmusa itp)

agataw

1. Data: 2004-06-17 22:40:57

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Goosie wrote:
> [...]
>
> kto mógłby mi zdradzić, jaki sekret stoi za smakiem (słodko-kwaśnym)
> surówki z kapusty białej, podawanej w chińskich jadłodajniach (teraz

===
Za tym smakiem kryje się *tajemnica*. Przez długi czas kombinowałem z
surówką grecką. Jej *niepowtarzalny* smak rozbijał mnie o parapet. Po
stopięćdziesiątej próbie odkryłem rzecz *najprostszą*: grecka surówka z
kapusty ma spory dodatek mielonych, zielonych oliwek!!! Teraz tylko taką
robię. Jest najgenialniejsza z genialnych.

Podejżewam, że w tej chińskiej jest jakiś prosty, tradycyjny, typowo chiński
dodatek lub dwa dodatki (słodki i kwaśny). To nie może być skompliukowane!
Najprostszy wzór, jaki przychodzi mi do głowy to ocet ryżowy i cukier, ale
to zbyt banalne. Kombinuj w tym kierunku.

waldek
===

1. Data: 2004-06-18 00:46:55

Temat: Re: Surówka z kapusty - od
Od: "eM eL" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Goosie <g...@d...astercity.net> napisał(a):

> [...]
surówki
> z kapusty białej, podawanej w chińskich jadłodajniach (teraz z młodej jest

Skad te "chinczyki"? Nie ma przeciez kuchni "chinskej" tylko Kantonska,
Pekinska, etc - diamteralnie od siebie rozne.
A nie mozesz ich zapytac o skladniki, eh?

Takie cus robie czasami do salaty, ale to pewnie nie to, choc smakuje
kwasno-slodko.
1/4 szklanki octu jablkowego
1/2 szklanki cukru pudru
lyzeczka czerwonej ostrej zmielonej papryki
2 lyzki stolowe musztardy (dijon albo cus takego, byle by nie z chrzanem.)
1 lyzka nasion selera (calych nasion.)
szczypta soli

woda wedlug uznania (ok. 1/2 szklanki)

Zmieszac dobrze ocet, cukier, musztarde i sol (najlepiej zmiksowac). Dodac
nasiona selera papryke i wymieszac lyzka (nie miksowac.) Sprobowac i
dodawac powoli wody ciagle mieszajac az bedzie "dobre" (to subiektywne.)

--
><eM eL><Washington, D.C.><
><Far away is far away only if you don't go there><

znacie jakies fajne sosy do salatek?
zupa pomidorowa
sos do spagetti
sezon na kalafiora