Suszarka wywiewowa - zima - odprowadzenie pary przez ścianę?

1. Data: 2016-01-26 23:08:26

Temat: Suszarka wywiewowa - zima - odprowadzenie pary przez ścianę?
Od: n...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Chcę kupić suszarkę j.w.t. , mam upatrzony model tani i dobry (opinie) - podobają mi
się jego zalety, choć wady też dobrze przemyślałam, więc nie chodzi mi o ich
wałkowanie tutaj, więc mam TYLKO nastepujące pytanie:
Czy ma sens wyprowadzenie pary przez ścianę na zewnątrz budynku? Suszarka będzie
używana głównie zimą...

2. Data: 2016-01-27 15:39:03

Od: krak <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-01-26 23:08, n...@g...com pisze:
> [...]
wałkowanie tutaj, więc mam TYLKO nastepujące pytanie:
> Czy ma sens wyprowadzenie pary przez ścianę na zewnątrz budynku? Suszarka będzie

A gdzie chciałbyś to wilgotne powietrze wyprowadzić?
Skoro masz upatrzoną to zerknij w instrukcję a tam zapewne będzie
wspomniane o kanale wentylacyjnym i odpowiedniej wentylacji pomieszczenia.

3. Data: 2016-01-27 20:09:47

Od: n...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 27 stycznia 2016 15:38:31 UTC+1 użytkownik krak napisał:
> [...]
> >
> A gdzie chciałbyś to wilgotne powietrze wyprowadzić?

"przez ścianę na zewnątrz budynku"

> Skoro masz upatrzoną to zerknij w instrukcję

Nie mogę - ten model mogę kupić tylko w necie.

> a tam zapewne będzie
> wspomniane o kanale wentylacyjnym i odpowiedniej wentylacji pomieszczenia.

To sa rzeczy oczywiste, jednak wiem, że podobnie jak spaliny z pieców gazowych WPROST
PRZEZ ŚCIANĘ, można tak wyprowadzać i parę z suszarek. Interesują mnie
doświadczenia/przemyślenia - tj czy np w zimie ściana/rura nie obmarza z zewnątrz,
czy zbytnio nie wychładza się pomieszczenie, w którym stoi suszarka (konieczność
pobrania do suszenia dużej ilości powietrza wprost z ogrzewanego przecież
pomieszczenia i wyalenie go na zewnątrz = utrata ciepła z domu) itp.

4. Data: 2016-01-29 16:17:58

Od: krak <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-01-27 20:09, n...@g...com pisze:

> [...]
pobrania do suszenia dużej ilości powietrza wprost z ogrzewanego przecież
pomieszczenia i wyalenie go na zewnątrz = utrata ciepła z domu) itp.

Czyli analizować te sprawy potrafisz (nie znam nikogo-przemyśleli sprawę
dziury w ścianie) i takie właśnie są minusy ujemne. Można kombinować ze
śluzami, zatyczkami, więc dziwię, że uparłeś się przy takiej a nie
myślisz o kondensacyjnej.
Znajoma użwała ewakuacyjnej przez rok i wyczekała jakiejś promocji na
kondensacyjne. Potem przyjechali kupcy na ewakuacyjną i byli szczęśliwi,
że prawie za darmo sprawili sobie to "udogodnienie" z wystającą rurą.

5. Data: 2016-01-29 22:36:57

Od: n...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 29 stycznia 2016 16:17:25 UTC+1 użytkownik krak napisał:

> [...]
> dziury w ścianie) i takie właśnie są minusy ujemne. Można kombinować ze
> śluzami, zatyczkami, więc dziwię, że uparłeś

Aś :-)

> się przy takiej a nie
> myślisz o kondensacyjnej.

Miałam kondensacyjną. Kupę (zimnej) wody pobierała do skraplania pary, to po
pierwsze. Po drugie - dla oszczędności prądu (grzanie wody) chcę podłączyć pralkę do
wody ciepłej, tj. podgrzanej za pom. fotowoltaiki, która mi bardzo efektywnie pracuje
nawet zimą i szkoda byłoby tego nie wykorzystać. No a jak wiadomo kiepsko się skrapla
parę ciepłą wodą :-))
No i dodatkowa korzyść - ciepłe pranko szybciej się wysuszy :-)

> Znajoma użwała ewakuacyjnej przez rok i wyczekała jakiejś promocji na
> kondensacyjne. Potem przyjechali kupcy na ewakuacyjną i byli szczęśliwi,
> że prawie za darmo sprawili sobie to "udogodnienie" z wystającą rurą.

Rura mi nie przeszkadza - mogę wyprowadzić ją przez strych na dach lub w niewidocznym
miejscu pod okap domu. Nie mogę podłączyć suszarki do kanału wentylacyjnego, ponieważ
znajduje się on za daleko od istniejącego doprowadzenia wody w ścianie, a nie chce mi
się zmieniać biegu instalacji i rozkładu łazienki tylko z powodu suszarki.

6. Data: 2016-01-29 22:40:03

Od: n...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 29 stycznia 2016 22:37:00 UTC+1 użytkownik n...@g...com
napisał:

> [...]
pierwsze. Po drugie - dla oszczędności prądu (grzanie wody) chcę podłączyć pralkę do

prądu el. z

> [...]
w ścianie, a nie chce mi się zmieniać biegu instalacji i rozkładu łazienki tylko z

j.w.

7. Data: 2016-01-29 22:41:53

Od: n...@g...com szukaj wiadomości tego autora

napisał:
> (...)
> No i dodatkowa korzyść - ciepłe pranko szybciej się wysuszy :-)

...a i płukanie będzie bardziej efektywne - w ciepłej wodzie wzrasta rozpuszczalność
:-)

8. Data: 2016-02-28 13:48:59

Od: krak <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-01-29 22:36, n...@g...com pisze:

> [...]
parę ciepłą wodą :-))
> No i dodatkowa korzyść - ciepłe pranko szybciej się wysuszy :-)

Suszarka kondensacyjna nie pobiera nic poza ENERGIĄ ELEKTRYCZNĄ, więc
Jeśli chcesz podłączyć ciepłą wodę do pralki i wystarczy jej do płukania
to i tak woda zostanie odwirowana i co najwyżej będziesz miał ciepłe
odwirowane pranie a suszarka kondensacyjna w bębnie będzie podnosić
temperaturę żeby tę pozostała wodę oddzielić od prania.

9. Data: 2016-02-28 22:28:00

Od: n...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 28 lutego 2016 13:48:03 UTC+1 użytkownik krak napisał:

> [...]
> odwirowane pranie a suszarka kondensacyjna w bębnie będzie podnosić
> temperaturę żeby tę pozostała wodę oddzielić od prania.

Wczytaj się może uważniej w to, co piszę, albo co...
JUŻ NIE MAM kondensacyjnej, NIE CHCĘ kondensacyjnej, NIE KUPIĘ kondensacyjnej.
Chcę WYWIEWOWĄ, która do odparowania wody z CIEPŁEGO prania zużyje mniej energii, niż
do ZIMNEGO, a ciepłe płukanie mam (w sumie) niemal za darmo.

10. Data: 2016-03-03 10:40:41

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.01.2016 o 16:17, krak pisze:

> i takie właśnie są minusy ujemne.