Suszone grzyby

1. Data: 2004-08-29 18:33:03

Temat: Suszone grzyby
Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie wrocilam z grzybow i udalo mi sie zebrac sporo przepieknych
prawdziwkow. Chcialabym je ususzyc, ale od kilku lat nie udaje mi sie
przechowac ich tak, aby zima nie splesnialy. Trzymalam je juz nad kuchenka i
w spizarni, w jutowym woreczku i w szklanym pojemniku. Obawiam sie, ze te
grzybki spotka taki sam smutny los.
Moze macie jakies sprawdzone sposoby na przechowywanie suszonych grzybow?
Magda

1. Data: 2004-08-29 21:07:19

Temat: Re: Suszone grzyby
Od: Piotr <p...@n...spamuj.com> szukaj wiadomości tego autora

magda wrote:

> [...]
> te grzybki spotka taki sam smutny los.
> Moze macie jakies sprawdzone sposoby na przechowywanie suszonych grzybow?

Przede wszystkim trzeba je najpierw bardzo dobrze wysuszyć, nie mogą wogóle
zawierać wilgoci. Potem należy przechowywać je w szczelnie zamkniętych
szklanych pojemnikach.

pozdrawiam
Piotr

1. Data: 2004-08-30 05:55:17

Od: "Waldek F. \(Waw\)" <t...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Po dokładnym wysuszeniu najlepiej przechowywać grzyby w suchym zaciemnionym
miejscu w PAPIEROWYCH torebkach.

1. Data: 2004-08-30 07:45:01

Od: "ktosia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wogóle
> zawierać wilgoci. Potem należy przechowywać je w szczelnie zamkniętych

Z tym dobrym wysuszeniem zdzrzylo mi sie kiedys przesadzic
Suszylam grzyby tak dlugo, ze muszki sie w nich zalegly.
Kiedy zima zajrzalam do sloika,,,,,,,,,,,,,, DO dzis cierpnie mi skora na
wspomnienie.......

Na razie nie susze grzybow.
Pewno zmienie zdanie jesli podejde do sprawy bardziej fachowo.
Jak dlugo suszyc grzybki, zeby nie staly sie domem dla much?????
pzdr
Ktoska

1. Data: 2004-08-30 08:23:52

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewno zmienie zdanie jesli podejde do sprawy bardziej fachowo.
> Jak dlugo suszyc grzybki, zeby nie staly sie domem dla much?????

zdecydowanie polecam suszarkę do grzybów i warzyw. Jednorazowy wydatek ok.
120 zł i szczęscie na długie lata;-)
Na tym urządzeniu suszy się grzyby kilka godzin, nie ma ryzyka ze cokolwiek
się zalęgnie albo że splesnieją.
Suszarkw wykorzystuję też do suszenia jabłek, gruszek, ziół - bardzo
pozyteczne urządzenie.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-08-30 08:37:01

Od: Piotr <p...@n...spamuj.com> szukaj wiadomości tego autora

ktosia wrote:

> [...]
> Pewno zmienie zdanie jesli podejde do sprawy bardziej fachowo.
> Jak dlugo suszyc grzybki, zeby nie staly sie domem dla much?????

Chodzi o to żeby na początku suszyć grzyby dość intensywnie, jeśli będą się
suszyć długo i powoli to jest ryzyko że muchy się do nich dobiorą. Można
stosować suszarki do warzyw i grzybów dostępne w supermarketach, albo np.
na siatce w lekko nagrzanym (nie więcej niż 50°C) piekarniku.

pozdrawiam
Piotr

1. Data: 2004-08-30 12:08:25

Od: k...@i...pl (Krzysiek) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ktoska
>
> Spróbuj w piekarniku (niska temperatura)przy uchylonych drzwiczkach po ok
godzinie na pewno będą suche i mucha nie siada

1. Data: 2004-08-31 03:36:52

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"Waldek F. (Waw)" wrote:

> Po dokładnym wysuszeniu najlepiej przechowywać grzyby w suchym zaciemnionym
> miejscu w PAPIEROWYCH torebkach.

Ja po wysuszeniu przechowuje w szczelnie zamknietych slojach w zamrazalniku.
Trzymalam je tak nawet trzy lata (przywiozlam kiedys 8 kg suszonych grzybow z
Polski) i przechowaly sie bez zmian.
MB

1. Data: 2004-08-31 06:45:36

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Grzybki juz ususzone w piekarniku.
Zdecyduje sie chyba w takim razie na szklany sloj.
Magda

1. Data: 2004-08-31 21:21:12

Od: Piotr <p...@n...spamuj.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik magda napisał:
> Bardzo dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Grzybki juz ususzone w piekarniku.
> Zdecyduje sie chyba w takim razie na szklany sloj.

Zwróć uwagę na to żeby grzyby przed włożeniem do słoja były dokładnie
wysuszone, nie mogą zawierać wilgoci bo inaczej znowu zapleśnieją.

pozdrawiam
Piotr

Nalesniki na ostro
Sum