Syn

11. Data: 2004-11-26 21:17:56

Temat: Re: Syn
Od: Makrofag <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 23 Nov 2004 22:23:04 +0100, Logan napisał(a):

> Myślisz, że chłopak trzyma na wierzchu woreczki czy lufki? Nie wydaje mi
> się. Z góry zaznaczam, że propozycję przeszukania jego rzeczy osobistych
> też uważam za głupią.

Uważasz, że lepiej zastanawiać się przez kilka lat, lub oskarżać o ćpanie
niż po prostu sprawdzić w jakikolwiek sposób. Cześć rodziców jest tak ufna,
że ich dzieci praktycznie się nie kryją - bo wiedzą, że i tak uda im się
zrobić ich w balona.
> Mądry rodzic powinien wg mnie przezede wszystkim przyjrzeć się samemu
> dziecku - jego oczom, zachowaniu, stosunku do świata. I jeśli zauważy coś
> podejrzanego - porozmawiać z nim - _następnego_dnia_!

Bardzo słuszne podejście, lecz nieco idealistyczne. Rozmowa przeważnie nic
nie daje, chyba że lubi się słuchać kolejnych kłamstw.

> Piszę to z perspektywy dziecka, może może dlatego mamy inne zdanie.

> Ale nie będziemy się chyba licytować?
Tutaj napewno się zbędnie odezwałem - ta część mojej wypowiedzi do nikąd
nie prowadziła.

--
Centrum Psychoprofilaktyki i Psychoedukacji
http://www.cpp.info.pl

12. Data: 2004-11-27 22:49:48

Od: Logan <e...@w...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 26 Nov 2004 22:17:56 +0100, na pl.soc.uzaleznienia, Makrofag
napisal(a):

> [...]
> że ich dzieci praktycznie się nie kryją - bo wiedzą, że i tak uda im się

Popadasz w skrajności, przecież nie o to mi chodziło.

> Bardzo słuszne podejście, lecz nieco idealistyczne. Rozmowa przeważnie nic
> nie daje, chyba że lubi się słuchać kolejnych kłamstw.

Jeśli wychowało się dziecko w taki sposób, że kłamie, to pozostaje
szperanie po kieszeniach. Ale w tym wypadku spodziewałbym się agresywnej
reakcji.

--
3507735
O Loganie powiedzieli:

13. Data: 2004-12-02 17:10:29

Od: emes <c...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 26 Nov 2004 22:17:56 +0100, Makrofag wrote:

> Bardzo słuszne podejście, lecz nieco idealistyczne. Rozmowa przeważnie nic
> nie daje, chyba że lubi się słuchać kolejnych kłamstw.

"bo każdy ćpun to kłamca", czy o co chodzi?
dlaczego zakładasz, że będzie kłamał?

jeśli stosunki w rodzinie są tak złe, że dziecko nie może szczerze
porozmawiać z rodzicami, to jest to IMHO duuużo większy problem niż
jakieś tam ćpanie. a wina zazwyczaj leży po stronie rodziców...

--
emes (na) hyperreal.info -|- jabber: e...@j...org

14. Data: 2004-12-03 20:54:37

Od: Makrofag <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 02 Dec 2004 18:10:29 +0100, emes napisał(a):

> "bo każdy ćpun to kłamca", czy o co chodzi?
> dlaczego zakładasz, że będzie kłamał?

Dziecko, które bierze narkotyki musi kłamać - chyba nie idzie do rodziców i
mówi :"mamo, potrzebuję kasy na fetę". Sporadycznie zdarzają się przypadki,
że dziecko samo się przyzna.

> jeśli stosunki w rodzinie są tak złe, że dziecko nie może szczerze
> porozmawiać z rodzicami, to jest to IMHO duuużo większy problem niż
> jakieś tam ćpanie. a wina zazwyczaj leży po stronie rodziców...

Mam wrażenie, że rolę rodziców tutaj się wyolbrzymia - niekiedy poprostu
wejdzie w "złe towarzystwo" mimo najlepszych chęci rodziców.

Makrofag

15. Data: 2004-12-06 20:28:50

Od: emes <c...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 03 Dec 2004 21:54:37 +0100, Makrofag wrote:

> Dziecko, które bierze narkotyki musi kłamać - chyba nie idzie do rodziców i
> mówi :"mamo, potrzebuję kasy na fetę". Sporadycznie zdarzają się przypadki,
> że dziecko samo się przyzna.

musi?
a jak dostaje stałe kieszonkowe, które wydaje wg. własnego uznania?
albo samo zarabia?

ja się przed rodzicami ukrywałem dwa lata i nie przypominam sobie żebym
musiał kłamać. a jak spytali wprost, przyznałem się.

> Mam wrażenie, że rolę rodziców tutaj się wyolbrzymia - niekiedy poprostu
> wejdzie w "złe towarzystwo" mimo najlepszych chęci rodziców.

jeśli rodzice zadbali o wychowanie swojej pociechy, to "wejście w złe
towarzystwo" nie jest takie groźne. myślące i dobrze rozwinięte
"dziecko" (jeśli 17-latek to jeszcze dziecko) potrafi się posługiwać
na tyle skutecznie swoim rozsądkiem, że nie wpakuje się w kłopoty.

--
emes (na) hyperreal.info -|- jabber: e...@j...org

Dziecko
anoreksja - grupy wsparcia