Syn

1. Data: 2004-08-22 09:56:04

Temat: Syn
Od: "Renata" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zwracam sie z zapytanie dotyczace zazywania używek typu (marihuana)i ich
oznakach.Chodzi mianowicie o mojego syna ma 15lat,ostatnio zauwazylem ze
wracajac ma
zaczerwienione oczy tzn bialka i jakies male.Czy to moze byc jakis znak ze
cos bierze, alkoholu nie wyczuwam od niego?Pozdrawiam

2. Data: 2004-08-23 20:36:39

Temat: Re: Syn
Od: "Marek" <m...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaczerwienione oczy tzn bialka i jakies male.Czy to moze byc jakis znak ze
> cos bierze, alkoholu nie wyczuwam od niego?Pozdrawiam

Może coś wącha ?

3. Data: 2004-08-30 16:03:26

Od: "Zn" <t...@b...nl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <m...@g...home.pl> napisał w wiadomości

> Może coś wącha ?

sprawdz czy nie ma sladow po ukluciu strzykawka

4. Data: 2004-09-06 17:52:55

Od: Jakub Musiał AKA Ufos <u...@g...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zn wrote:
> Użytkownik "Marek" <m...@g...home.pl> napisał w wiadomości

> ze

> sprawdz czy nie ma sladow po ukluciu strzykawka

Nie bądźmy nie poważni. Nie róbmy z chłopca od racu narkomana. Całkiem
mozliwe, że po prostu siedzi często w towarzystwie osób palących tylko
papierosy, dym jak wiadomo podrażnia oczy. Także może dużo czasu spędzać
przed jakimkolwiek sprzętem wytwarzającym promieniowanie - TV,
komputer.. etc.
Jeśli jednak sprawa wygląda poważniej to raczej zastanowiłbym się czy
któryś z jego znajomych nie byłby skłonny namówić go do zapalenia
marihuany. Całkiem możliwe, że chłopiec chciał jej spróbować, ale nie
jest to przecież nic złego - zwykła dziecięca ciekawość (która często
przeistacza się w poważne uzależnienia).
Na chwilę obecną polecałbym porozmawianie na spokojnie z dzieckiem nt.
narkotyków. Niech się wypowie na ich temat. Proszę go w miarę potrzeb
uświadomić co i jak, bynajmniej nie podchodzić agresywnie do tej sprawy.
Agresja jak wiadomo odstrasza.

Na dalszą metę proponuję obserwację zachowania, proszę jednak nie
kojarzyć wszystkich "dziwnych" jego zachować do objawów "naćpania". To
często zmienia się w manię.

Powodzenia i...

Pozdrawiam, Jakub Musiał.

5. Data: 2004-11-19 21:09:10

Od: Makrofag <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Renata napisał(a):
> [...]
> zaczerwienione oczy tzn bialka i jakies male.Czy to moze byc jakis znak ze
> cos bierze, alkoholu nie wyczuwam od niego?Pozdrawiam

Zastanów się, czy nie widziałaś u niego jakiś dziwnych przedmiotów tzn.
torebeczek (takich z zamknięciem), lufek, folii aluminiowej, kwasek
cytrynowy lub dziwnych zdarzeń np. znikających z domu przedmiotów,
pieniędzy z Twojego portfela. Pytanie o stosunek do narkotyków nic nie
da. Osoby biorące narkotyki potrafią się doskonale maskować, wiedzą co
powinny powiedzieć.

Jak twoje podejrzenia będą czymś poparte, poprostu udaj się do apteki i
poproś o testy na obecność narkoryków. Proponowałbym testy na
amfetaminę, marihuanę, morfinę.

Makrofag

----------------------
http://cpp.info.pl
htpp://cpp.info.pl/forum/

6. Data: 2004-11-20 17:28:17

Od: emes <c...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 19 Nov 2004 22:09:10 +0100, Makrofag wrote:

> Zastanów się, czy nie widziałaś u niego jakiś dziwnych przedmiotów tzn.
> torebeczek (takich z zamknięciem), lufek, folii aluminiowej, kwasek
> cytrynowy

hmm... a do czego w paleniu marihuany przydaje się kwasek cytrynowy?

> Jak twoje podejrzenia będą czymś poparte, poprostu udaj się do
> apteki i poproś o testy na obecność narkoryków. Proponowałbym testy na
> amfetaminę, marihuanę, morfinę.

to bardzo wzmocni zaufanie dziecka i poprawi wzajemne relacje.
w dalszym rzędzie proponuję zrobić detox, przypinając pasami do
łóżka, a potem wysłać na przymusowe leczenie i edukację w ośrodku
prowadzonym przez zakonnice.

--
emes (na) hyperreal.info -|- jabber: e...@j...org

7. Data: 2004-11-21 00:24:34

Od: Makrofag <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Nov 2004 18:28:17 +0100, emes napisał(a):

> On Fri, 19 Nov 2004 22:09:10 +0100, Makrofag wrote:
>

> hmm... a do czego w paleniu marihuany przydaje się kwasek cytrynowy?

W treści posta inicjującego ten wątek chodziło nie tyle konkretnie o
marihuanę, co o substancje psychoaktywne (tak przynajmniej zrozumiałem).
Matka tego chłopaka nie ma żadnego powodu, żeby myśleć akurat o marihuanie,
chyba, że zaczerwienione oczy - mam nadzieję, że się zgodzisz co do
nieswoistości tego objawu. Dlatego wspomniałem o kwasku cytrynowym - mam
nadzieję, że wiesz o stosowaniu go przez osoby uzależnione od heroiny.

> [...]
> w dalszym rzędzie proponuję zrobić detox, przypinając pasami do
> łóżka, a potem wysłać na przymusowe leczenie i edukację w ośrodku

Tak,tak - napewno najważniejsze jest zaufanie, że nie bierze. Niestety zbyt
często spotykam się w pracy z takimi przypadkami - ufający rodzice
dowiadują się nagle, że ich dziecko od 7 lat bierze narkotyki, w tym 2 lata
heroinę. Moim celem było zwrócenie uwagi na pewne objawy, a dopiero wtedy
podjęcie konkretnych działań.
Bardzo podoba mi się Twoja wizja detoksykacji - ciekawe, gdzie się z takim
leczeniem spotkałeś?

Makrofag
--
Centrum Psychoprofilaktyki i Psychoedukacji
http://www.cpp.info.pl

8. Data: 2004-11-23 08:55:55

Od: Logan <e...@w...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 20 Nov 2004 18:28:17 +0100, na pl.soc.uzaleznienia, emes napisal(a):

> hmm... a do czego w paleniu marihuany przydaje się kwasek cytrynowy?

Niektórzy naiwni wierzą, że dodanie kwasku do moczu powoduje zmylenie testu
na obecność marihuany :>

> [...]
> w dalszym rzędzie proponuję zrobić detox, przypinając pasami do
> łóżka, a potem wysłać na przymusowe leczenie i edukację w ośrodku

Masz 100% racji, też uważam, że Makrofag pisze pierdoły.

--
3507735
O Loganie powiedzieli:

9. Data: 2004-11-23 14:59:31

Od: Makrofag <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 23 Nov 2004 09:55:55 +0100, Logan napisał(a):

> Masz 100% racji, też uważam, że Makrofag pisze pierdoły.

Jeżeli piszę pierdoły to bądź łaskawy wskazać w którym miejscu. Mam
wrażenie, że nie rozumiesz, albo nie chcesz zrozumieć.

> Niektórzy naiwni wierzą, że dodanie kwasku do moczu powoduje zmylenie testu
> na obecność marihuany :>
Znam dużo lepsze sposoby oszukiwania testów, poznane zresztą od swoich
pacjentów.

Makrofag

10. Data: 2004-11-23 21:23:04

Od: Logan <e...@w...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 23 Nov 2004 15:59:31 +0100, na pl.soc.uzaleznienia, Makrofag
napisal(a):

> Jeżeli piszę pierdoły to bądź łaskawy wskazać w którym miejscu.

W tym, który wytknął Ci Emes.
Poza tym piszesz jak ktoś, kto redaguje ulotki dla rodziców nt.narkomanii.
W tych ulotkach nigdy nie ma nic istotnego.
Myślisz, że chłopak trzyma na wierzchu woreczki czy lufki? Nie wydaje mi
się. Z góry zaznaczam, że propozycję przeszukania jego rzeczy osobistych
też uważam za głupią.
Mądry rodzic powinien wg mnie przezede wszystkim przyjrzeć się samemu
dziecku - jego oczom, zachowaniu, stosunku do świata. I jeśli zauważy coś
podejrzanego - porozmawiać z nim - _następnego_dnia_!

Piszę to z perspektywy dziecka, może może dlatego mamy inne zdanie.

Ale nie będziemy się chyba licytować?

--
3507735
O Loganie powiedzieli: