Szafa - drzwi suwane, czy zwykłe (rozwierane)?

11. Data: 2013-12-30 22:15:28

Temat: Re: Szafa - drzwi suwane, czy zwykłe (rozwierane)?
Od: " 666" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo cenna uwaga!
Ja tę szafę już mam (jeszcze bez drzwi) i widzę, że rękawy niektórych luźno
powieszonych koszul wystają poza światło szafy nawet do
5 cm.
Jeśli dam drzwi suwane, to rękawy w jednej połówce szafy (tej, w której drzwi na
szynie są bliżej wnętrza) przycinałyby się jak
piszesz.

-----
> Natomiast suwane ograniczają głębokość, dałem się nabrać na opinię wykonawcy, że 60
po zewnętrznej wystarczy i teraz ubrania

12. Data: 2013-12-30 23:37:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Dec 2013 22:15:28 +0100, 666 napisał(a):

> Jeśli dam drzwi suwane, to rękawy w jednej połówce szafy (tej, w której drzwi na
szynie są bliżej wnętrza) przycinałyby się jak
> piszesz.

Wystarczy powiesić je (koszule) skośnie, a nie prostopadle do płaszczyzny
drzwi. Hint - wieszaki z haczykiem osadzonym obrotowo.
--
XL

13. Data: 2013-12-31 11:45:10

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

666 wrote:
> Suwane ok. 900 - 1100 zł
> Rozwierane (zawiasowe) ok. 700 - 900 zł
> 200 zł różnicy to nie kwota, za którą później warto się męczyć.

ciekawe...

imho łatwiej jest zamotować suwane drzwi do wnęki niż robić drzwi otwierane
któe musza być do czegoś przytwierdzone.

może drzwi suwane od dołu są przyklejone do płytek a u góry przykręcone do
sufitu..

> Z wad drzwi suwanych:
> a) widać na raz tylko jedną z dwóch połówek szafy 2x100 cm;

STRAAASZNE przecież szafa zwykle jest podzielona na przedziały któe zwykle
nie są szersze niż te 60 cm (ze względów konstrukcyjno wytrzymałosciopwych)

> b) gdy chcesz zajrzeć do drugiej połówki, musisz przesuwać całe drzwi
> (obydwa skrzydła), i czasem tak po parę razy w lewo i w prawo; c)
> hałas i potrzebna większa siła;

trzeba było kupić lepsze drzwi np na kołach wtedy nie ma hałasu a i siła do
otwierania nie jest wymagana jakas wielka

> d) odstają od korpusu (ok. 6 cm w porównaniu do rozwieranych).

racja troche więcej odstają niż drzwi otwierane... ale za to jak są otwarte
to nie odstają :)

> Z wad drzwi rozwieranych:
> e) zajmują wąskie przejście po otwarciu drzwi;
> f) dla otwarcia drzwi, nic przed szafą nie może stać ani leżeć na
> podłodze.

zasadnicze wady szaf otwieranych.

> -----

Lampa UV w lodówce?