Szafy do zabudowy a panele.

1. Data: 2002-06-12 08:09:41

Temat: Szafy do zabudowy a panele.
Od: "znienacka" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Zamierzam w przedpokoju zabudować 2 wnęki szafami. Takie od podłogi do
sufitu z przesuwanymi drzwiami. Tylko to zrobię dopiero za jakiś czas, a
teraz podejmuję decyzję o tym jaka będzie podłoga w przedpokoju (na razie
jest wylewka betonowa). Mam do wyboru panele i terakotę. Co radzicie?
I druga sprawa jak się to ma do szaf. Takie szafy jeśli się nie mylę są
przykręcane do podłogi. Więc raczej nie można postawić tej szafy na panelach
(podłoga pływająca). Czy można szafę postawić na terakocie? Czy jej się nie
zniszczy przy okazji?
Teraz kupuję panele do pokoi - jeżeli przedpokój też ma być w panelach to
muszę kupić ich więcej (przedpokój jest wielki 15 m kw), bo potem mogę
takisch samych nie dostać. Natomiast jeśli zdecyduję się na terakotę to
jeszcze mogę miesiąc, dwa poczekać z zakupem zanim skończą się prace w
innych pomieszczeniach.
Co mi radzicie?

Piotrek

1. Data: 2002-06-12 08:17:24

Temat: Re: Szafy do zabudowy a panele.
Od: "znienacka" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze jedno. Ile kosztuje położenie metra terakoty na podłodze? Czyli
ile klej i ile robocizna? Czy 25 zł za metr za robociznę to dużo? Czy coś
jeszcze muszę doliczyć oprócz terakoty?

Piotrek

1. Data: 2002-06-12 08:24:07

Od: "Edyta" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "znienacka" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
(...)
> Mam do wyboru panele i terakotę. Co radzicie?

*** podlogi z paneli nie polecam, znam opinie znajomych ktorzy maja panele i
nie sa zadowoleni, szczegolnie w przedpokoju gdzie nanosi sie piach, a
przeciez tego potem nie wycyklinujesz (!), nie mowiac juz o wilgoci (mokre
buty). poza tym u jednego ze znajomych panele zaczely przy brzegach
delikatnie sie odksztalcac (na razie delikatnie - panele maja dopiero /a
moze juz/ rok)

ja mam terakote i spisuje sie wspaniale

> [...]
panelach
> (podłoga pływająca). Czy można szafę postawić na terakocie? Czy jej się

*** co do zabudowania potem szafa to nic nie moge na ten temat powiedziec

Edyta Edyta

1. Data: 2002-06-12 08:32:04

Od: "Teo" <a...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Takie szafy jeśli się nie mylę są
> przykręcane do podłogi.

Nie muszą być przykręcane - polecam zrobienie cokołu, i podniesienie podłogi
szafy o jakieś 10 cm. Wnętrze się dzięki temu tak nie kurzy.

> Więc raczej nie można postawić tej szafy na panelach
> (podłoga pływająca).

Mozna, zarówno na panelach, jak i terakocie.

> jeśli zdecyduję się na terakotę to
> jeszcze mogę miesiąc, dwa poczekać z zakupem

Ważne jest tylko, abyś całą potrzebną terakote kupił z jednej partii -
dokupując możesz trafić na nieco inną.

Pozdrawiam

Teo

1. Data: 2002-06-12 08:33:26

Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

"znienacka" zaskakuje:
> I jeszcze jedno. Ile kosztuje położenie metra terakoty na podłodze? Czyli
> ile klej i ile robocizna? Czy 25 zł za metr za robociznę to dużo? Czy coś
> jeszcze muszę doliczyć oprócz terakoty?

Nie piszesz z jakiego miasta jesteś a ma to znaczenie.
Czy 25 za metr to dużo? Zależy.
- czy układasz w 'karo' (drożej) czy normalnie.
- czy dostaniesz rachunek czy nie.
Piszesz też, że przedpokuj jest duży. To też ma znaczenie. Szybciej się
kładzie więc cena mniejsza.

Co do kosztów dodatkowych.
- fugi
- krzyżyki
- wykończenie przy ścianach (drewniane listwy, pski z terakoty)

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2002-06-12 08:37:10

Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

"znienacka" pyta:
> Czy można szafę postawić na terakocie? Czy jej się nie
> zniszczy przy okazji?

Jak najbardziej można. Co miało by się wg. Ciebie zniszczyć?
Ja paneli w przedpokoju bym nie kładł na całej powierzchni. Przy wejściu
terakota, dalej panele.
Do mieszkania wnosisz błoto, piasek, wodę na butach a to panelom szkodzi.

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2002-06-12 08:47:58

Od: "Edyta" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chopek" <c...@m...org> napisał w wiadomości

> Co do kosztów dodatkowych.
> - fugi
*** wlasnie, fugi - no chyba ze glazurnik ma jakies fugi i w cenie ci je da
ja fug nie kupowalam, kupowal glazurnik ale to nie podnioslo kosztow
ukladania, to co zostalo glazurnik zabral ze soba

> - krzyżyki
*** moj glazurnik mial swoje (roznej szerokosci) wiec nie musialam kupowac,
tylko ustalilismy ktorych ma uzyc

---
pozdrawiam
Edyta

1. Data: 2002-06-12 08:52:29

Od: "znienacka" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie piszesz z jakiego miasta jesteś a ma to znaczenie.
> Czy 25 za metr to dużo? Zależy.
> - czy układasz w 'karo' (drożej) czy normalnie.
Zabrze, bez rachunku.

> Co do kosztów dodatkowych.
> - fugi
> - krzyżyki
> - wykończenie przy ścianach (drewniane listwy, pski z terakoty)
Ile orientacyjnie za to? Chodzi o rząd wielkości.

Dziękuję za odzew.

1. Data: 2002-06-12 08:59:07

Od: "znienacka" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "znienacka" pyta:
>
> Jak najbardziej można. Co miało by się wg. Ciebie zniszczyć?
Chodziło mi o przykręcanie do podłogi czyli wiercenie w niej otworów.

Druga sprawa czy przeciętnie uzdolniony manualnie człowiek poradziłby sobie
z ułożeniem terakoty na wypoziomowanej podłodze? Zakładam, że się dokształcę
nieco teoretycznie i podpatrzę fachowca jak będzie robił mi łazienkę.

Piotrek

1. Data: 2002-06-12 09:01:58

Od: "znienacka" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teo" <a...@h...com> napisał w wiadomości
> Nie muszą być przykręcane - polecam zrobienie cokołu, i podniesienie
podłogi
> szafy o jakieś 10 cm. Wnętrze się dzięki temu tak nie kurzy.
Z czego taki cokół? Drewniany? I normalnie postawić szafę na terakocie i nie
trzeba jej przykręcać

> Ważne jest tylko, abyś całą potrzebną terakote kupił z jednej partii -
> dokupując możesz trafić na nieco inną.

Kupował będę cały materiał na raz.
Chodziło mi o to że jak zdecydowałbym się na panele to musiałbym je kupić
już teraz, a jak na terakotę to potem, bo na zrobienie przedpokoju mam
jeszcze czas. Dopiero jak skończy się praca w łazience i robotnicy przestaną
biegać po domu zrobię przedpokój, żeby mi go nikt nie zniszczył.

Piotrek

Opłaty i obowiązki związane z domem
stelaz pod wc
inst. alarmowa a pies