Szkła antyrefleksyjne

1. Data: 2004-10-24 18:42:13

Temat: Szkła antyrefleksyjne
Od: "Amrek" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Musze sobie "sprezentowac" takie szkla. Czy takie szkla moga byc
przyciemniane w taki sposob jaki sobie zazycze u optyka? Bede musial nosic
0,25 D, bo mam niewielki astygmatyzm w lewym oku.

2. Data: 2004-10-24 20:02:55

Temat: Re: Szkła antyrefleksyjne
Od: "morepig" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amrek" <g...@t...pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> Musze sobie "sprezentowac" takie szkla. Czy takie szkla moga byc
> przyciemniane w taki sposob jaki sobie zazycze u optyka?

ale antyrefleks =/= przyciemnienie, to musisz sobie osobno ustalic z
optykiem. oni chyba maja jakis tam probnik koloru przyciemnienia szkiel
itp...

morepig

3. Data: 2004-10-25 10:41:08

Od: "Amrek" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "morepig" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> ale antyrefleks =/= przyciemnienie, to musisz sobie osobno ustalic z
> optykiem. oni chyba maja jakis tam probnik koloru przyciemnienia szkiel
> itp...

Tzn. wlasnie wrocilem od optyka, ktory powiedzial ze w zasadzie to szkla
powinny nie byc przyciemniane ale jesli chce to moze przyciemnic tak jak
sobie zazycze. Ale teraz pojawia sie pytanie: Czy przyciemniane antyrefleksy
dobrze "zdaja egzamin" w stosunku do oczu? Po prostu chce przycemniane bo w
nich o niebo lepiej wygladam. Dodatkowo chcialbym zeby oprawki mialy ksztalt
sportowy - ale chyba tak sie nie da bo optyk twierdzi ze czegos takiego sie
nie robi.

Chcialbym znac Wasze zdanie.

4. Data: 2004-10-25 11:00:19

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sportowy - ale chyba tak sie nie da bo optyk twierdzi ze czegos takiego sie

Ja mam szkła z antyrefleksem nie przyciemniane , zresztą przzyciemniane zdają
egzamin tlko przy słonku do codziennego uzytku już nie bardzo

ale oczzywiście to ty decydujesz :)

pozdrówka

Aska

5. Data: 2004-10-25 11:13:37

Od: "Amrek" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aska" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ja mam szkła z antyrefleksem nie przyciemniane , zresztą przzyciemniane
> zdają
> egzamin tlko przy słonku do codziennego uzytku już nie bardzo

Widzialem osobiscie goscia ktory w przyciemnianych antyreflexach pracowal
przy kompie i jakos nie narzekal. Nie mowie tu o calkowitym przyciemnieniu
jak to bywa w zwyklych okularach przeciwslonecznych a tylko czesciowym. No
niby ja decyduje ale optyk powiedzial ze antyrefleksów z oprawkami
sportowymi tzn. szerokimi zagietymi zrobic sie nie da. I teraz mam pytanie:
czy naprawde sie nie da czy on po prostu jest slabym optykiem?

6. Data: 2004-10-25 12:44:59

Od: "morepig" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

I teraz mam pytanie:
> czy naprawde sie nie da czy on po prostu jest slabym optykiem?
przeciez to sa szkla jak kazde inne, wiec moim zdaniem sie da.. moze jednak
poszukaj innego.

--
pozdr
morepig

7. Data: 2004-10-25 15:01:13

Od: "Amrek" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przeciez to sa szkla jak kazde inne, wiec moim zdaniem sie da.. moze
> jednak poszukaj innego.

Chyba masz racje. Ja nie wiem dlaczego powiedzial ze sie nie da. Byc moze
nie umie tego zrobic. :) Znajde innego.

8. Data: 2004-10-26 09:13:49

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam antyrefleksyjne i dodatkowo fotochromowe. Fotochromy sprawdzają się
na słońcu ale niestety słonko musi świecić na szkła. W aucie już to nie
działa.
Poza tym jak masz 0,25 D to po co szkła? Chyba tylko dla walorów
dekoracyjnych. Poza tym szkła cylindryczne (astygmatyzm) powodują
nieprzyjemne zmiany w ocenie, że tak powiem nachylenia podłoża. Może przy
0,25 będzie to nieodczywalne, ale jak miałem 0,5 to przy włożeniu szkieł
podloga zawsze przez dł?ższą chwilę wydawała mi się nachylona. Jak sie oko
przyzwyczaiło, to po zdjęciu szkieł - efekt w drugą stronę.
Dlatego radze zastanowić się czy wogóle nosić szkła przy tak nikłej "wadzie"
(w granicach błędu pomiaru).

Jack

9. Data: 2004-10-26 16:52:06

Od: "Amrek" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przyzwyczaiło, to po zdjęciu szkieł - efekt w drugą stronę.
> Dlatego radze zastanowić się czy wogóle nosić szkła przy tak nikłej

Ale ja mam nadzieje ze w takich okularach bedzie mi sie mniej meczyl wzrok
od monitora (LCD). Bo w pracy siedze przy nim po ok. 5-6 non-stop.

Inna kwestia: piszesz po co nosic szkla? Wiesz, mi okulista zalecił takie
okulary - to nie jest moj wymysl . A czy to nie jest tak ze jesli mam
astygmatyzm to bedzie mi sie on z czasem poglebial? Tego sie najbardziej
obawiam choc wiem ze astygmatyzmu nie mozna w 100% wyleczyc. Chcialbym
myslec ze dzieki okularom zapobieże dalszemu rozwojowi tej dolegliwosci...

10. Data: 2004-10-26 18:13:34

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale ja mam nadzieje ze w takich okularach bedzie mi sie mniej meczyl wzrok
> od monitora (LCD). Bo w pracy siedze przy nim po ok. 5-6 non-stop.

dokladnie.

> Inna kwestia: piszesz po co nosic szkla? Wiesz, mi okulista zalecił takie
> okulary - to nie jest moj wymysl .

slusznie.

> [...]
> obawiam choc wiem ze astygmatyzmu nie mozna w 100% wyleczyc. Chcialbym
> myslec ze dzieki okularom zapobieże dalszemu rozwojowi tej dolegliwosci...

ulza dolegliwosciom, pomoga w pracy - dobrze piszesz i uzywaj swojej
korekcji.:-)))

casus

ad2222@poczta.onet.pl
zespol tunelu nadgarstka
utrata przytomności
Neuralgia n. trójdzielnego
problemy... analne /nie dla nadwrażliwych