Szkolne kary

1. Data: 2007-12-12 20:01:37

Temat: Szkolne kary
Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Szkoła, nauczanie początkowe. Kilkoro dzieci (głównie chłopcy) swoim
zachowaniem "rozwalają" lekcję, nauczycielka traci cierpliwość i panowanie i
karze całą klasę lub wybrane osoby... Jakie tego typu kary znacie (ze
swojego życia szkolnego i/lub swoich dzieci) i które z nich uważacie za
dopuszczalne, a które nie?

Agnieszka z dylematem

2. Data: 2007-12-12 20:19:26

Temat: Re: Szkolne kary
Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:
> [...]
> panowanie i karze całą klasę lub wybrane osoby... Jakie tego typu kary
> znacie (ze swojego życia szkolnego i/lub swoich dzieci) i które z nich

Jednostkowe kary : uwaga do dziennika+rozmowa z rodzicami, wysłanie do
pedagoga szkolnego na pogadankę, obniżenie oceny z zachowania.
Kary zbiorowe: dodatkowe zadania domowe, odwołanie wycieczki klasowej,
zakaz wstępu na szkolną dyskotekę, dodatkowe dyżury przy pokoju
nauczycielskim.

Kary jednostkowe IMO sprawiedliwe, jeżeli były adekwatne do
przewinienia, często jednak nie były. Kary zbiorowe zawsze uważałam za
niesprawiedliwe, bo najczęściej się okazywało, że tym osobnikom, którzy
coś zbroili i tak było ganz egal, czy będzie wycieczka, dyskoteka etc.
--

Paulinka

Najlepiej podstawiają nogi karły, to ich strefa.

S.J.Lec

3. Data: 2007-12-12 20:30:51

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka pisze:
> [...]
/ciach/

Nie doczytałam, że nauczanie początkowe. Szczerze powiedziawszy to w
klasach 1-3 chyba wszyscy byliśmy bardzo grzeczni, bo kar sobie nie
przypominam:)

4. Data: 2007-12-12 20:46:12

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 Dec 2007 21:19:26 +0100, Paulinka napisał(a)
w:<news:fjpg3g$52j$2@nemesis.news.tpi.pl>:

> Kary zbiorowe: dodatkowe zadania domowe, odwołanie wycieczki klasowej,
> zakaz wstępu na szkolną dyskotekę, dodatkowe dyżury przy pokoju
> nauczycielskim.

A dlaczego to nie mogą być kary indywidualne?

Ogólnie rzecz biorąc dozwolone nauczycielom są wszystkie kary, jakie można
współcześnie stosować wobec własnych dzieci, bo pedagogika jest jedna.

--
Quid leges sine moribus?

5. Data: 2007-12-12 20:50:13

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szerr pisze:

> A dlaczego to nie mogą być kary indywidualne?
>
> Ogólnie rzecz biorąc dozwolone nauczycielom są wszystkie kary, jakie można
> współcześnie stosować wobec własnych dzieci, bo pedagogika jest jedna.

Może i mogą, ja pisałam o swoich doświadczeniach ze szkoły podstawowej.

6. Data: 2007-12-13 06:33:31

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:
> Szkoła, nauczanie początkowe. Kilkoro dzieci (głównie chłopcy) swoim
> zachowaniem "rozwalają" lekcję, nauczycielka traci cierpliwość i
> panowanie i karze całą klasę lub wybrane osoby...

Pięknie. Słyszałem o podobnych sytuacjach w 4, 5 klasie, ale żeby na
samym początku ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

7. Data: 2007-12-13 08:30:06

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> Pięknie.

Jakoś mi to "piękne" nie pasuje ;-)

> Słyszałem o podobnych sytuacjach w 4, 5 klasie, ale żeby na samym początku
> ?

Obawiam się, że tu bardziej problemem jest to, że pani jest na samym
początku a nie że dzieci są na samym początku...

Agnieszka

8. Data: 2007-12-13 08:47:36

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka <a...@z...net> napisał:
> Szkoła, nauczanie początkowe. Kilkoro dzieci (głównie chłopcy) swoim
> zachowaniem "rozwalają" lekcję, nauczycielka traci cierpliwość i panowanie i
> karze całą klasę lub wybrane osoby...

W nauczaniu poczatkowym to raczej problem nauczycielki, która nie umie
tak zająć całej klasy, żeby nie mieli czasu na rozrabianie. Zwykle w
takiej rozrabiajacej grupie jest prowodyr - i na nim juz bym sie skupiła, np.
posadzila sobie w pierwszej ławce, czesciej prosila o glosne czytanie itd.

> Jakie tego typu kary znacie (ze
> swojego życia szkolnego i/lub swoich dzieci) i które z nich uważacie za
> dopuszczalne, a które nie?

Dopuszczalna: podsadzic "niegrzecznych" chłopców z dziewczynkami :-)

Pozdrowienia,
Lila

9. Data: 2007-12-13 08:56:55

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lila" <H...@H...Com> napisał w wiadomości

> [...]
> np.
> posadzila sobie w pierwszej ławce, czesciej prosila o glosne czytanie itd.

Tak, problem jest z panią.
Co do głośnego czytania... pani uczy angielskiego i jedną z kar było: na
następną lekcję nauczyć się czytać tekst i tłumaczyć na polski - druga
klasa, gdzie wiele dzieci polskie teksty czyta sylabizując, czytania
angielskich tekstów jeszcze nie zaczęli nawet. A to był dopiero początek
problemów.

Agnieszka

10. Data: 2007-12-13 09:03:09

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości news:fjpgou$52j$4@nemesis.news.tpi.pl...
> /ciach/
>
> Nie doczytałam, że nauczanie początkowe. Szczerze powiedziawszy to w
> klasach 1-3 chyba wszyscy byliśmy bardzo grzeczni, bo kar sobie nie
> przypominam:)

A ja się tak właśnie zastanawiałam, dlaczego nie pamiętam żadnych dyskotek w
klasach 1-3 ;-)

Agnieszka

Ciekawe miejsca- polecam
wszawica w przedszkolu:(
Usunięcie korzenia zęba u dziecka 6 lat - wielki problem (Wrocław).
Klocki magnetyczne - pomoc przy wyborze
Kolejne przeziębienie