Sztuka ogrodowa

1. Data: 2003-12-11 22:18:08

Temat: Sztuka ogrodowa
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. Przeglądając zaległości natrafiłem na wielce interesujący artykuł
w sierpniowym "Kwietniku" pt. "Kwitnące kamienie", autorstwa Anny
Landowskiej.
"Trudno uwierzyć (oj, bardzo trudno), jak wiele można wyczarować ze
zwykłego kamienia. Farby i pędzelek - tylko tyle trzeba, by go ożywić. Kiedy
wdzięki kwiatów zgasną, będziemy mogli nadal cieszyć się ich wizerunkiem, i
to trójwymiarowym! (niesamowite) Kształt kamienia najlepiej nam podpowie,
jakie rośliny namalować.
Jak to zrobić:
1. Pokrywamy kamień farbą akrylowa; do czerni można dodać trochę zieleni lub
brązu, aby tło wyglądało bardziej naturalnie,
2. Białą kredką szkicujemy zarys kompozycji,
3. Malujemy łodygi i liście,
4. Najpierw nanosimy farby ciemne, a później jasne. Po wypełnieniu farbą
płatków obwodzimy kwiaty czarną linią. Dodajemy bliki i malujemy doniczkę.
Takie "naskalne malowidła" można eksponować (ho,ho!) w domu, na
balkonie, w ogrodzie - nawet zimą. Znajdują wiele zastosowań: sprawdzają się
na półkach jako podpora książek, przycisk do papierów lub blokada drzwi
balkonowych, upominek dla bliskiej osoby (pod choinkę?) i oczywiście jako
dekoracja." (oczywiście) :-)
Są naturalnie zdjęcia. Na jednym z nich obok malowanego kamienia leży
naturalny otoczak, na którym "przycupnęła" mosiężna żaba (firma Chronos,
cena wraz z kamieniem: 40-60 zł.)
Pozdrawiam kamiennie lecz kwitnąco Ja...cki

2. Data: 2003-12-11 22:55:29

Temat: Odp: Sztuka ogrodowa
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:braqf0$416$...@k...task.gda.pl...

> Są naturalnie zdjęcia. Na jednym z nich obok malowanego kamienia leży
> naturalny otoczak, na którym "przycupnęła" mosiężna żaba (firma Chronos,
> cena wraz z kamieniem: 40-60 zł.)

To ja jednak optowałbym za staroświeckimi krasnalami :-)))
Pozdrawiam ;-)
Janusz

3. Data: 2003-12-12 10:18:59

Temat: Re: Sztuka ogrodowa
Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To ja jednak optowałbym za staroświeckimi krasnalami :-)))
> Pozdrawiam ;-)
> Janusz

Chyba Wam mózgi pozamarzały bo takie głupoty gadacie.
Lepiej idźcie bałwana lepić!!!
Jacek

4. Data: 2003-12-12 11:19:22

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba Wam mózgi pozamarzały bo takie głupoty gadacie.
> Lepiej idźcie bałwana lepić!!!
> Jacek

Trochę szacunku dla starszych panów.

Pozdrawia boletus

5. Data: 2003-12-12 11:29:53

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:brc8b3$43$1@nemesis.news.tpi.pl boletus <b...@o...pl>
napisał(a):

> Trochę szacunku dla starszych panów.

Hejka. Wyglada mi na to, że Jacek jest niewrażliwy na sztukę ogrodową.
;-)
Pozdrawiam z zacięciem Ja...cki

6. Data: 2003-12-12 11:42:08

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message
> W wiadomości news:brc8b3$43$1@nemesis.news.tpi.pl boletus
<b...@o...pl>

> Hejka. Wyglada mi na to, że Jacek jest niewrażliwy na sztukę ogrodową.
> ;-)

Bo tylko gadasz i gadasz, zamiast fotkę tej ...hm...gustownej...gulp...żaby
pokazać. Obejrzenie tych cudów na dość długo blokuje organa głosowe:-)

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2003-12-12 11:58:09

Od: "Ania Onet" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [ciach]
> Lepiej idźcie bałwana lepić!!!
> Jacek

gdzie jest śnieg, bo u nas go nie ma

pozdr
Ania
tęskniąca za śniegiem

8. Data: 2003-12-12 12:25:38

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ania Onet" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> gdzie jest śnieg, bo u nas go nie ma

> Ania
> tęskniąca za śniegiem

U nas błotniście, deszczowo, listpado i ponurzasto:-(

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2003-12-12 12:35:00

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:brc8b3$43$1@nemesis.news.tpi.pl,
boletus napisał(a):

> Trochę szacunku dla starszych panów.
>
> Pozdrawia boletus

Właśnie

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

10. Data: 2003-12-12 13:43:44

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:brcbu0$25h$1@zeus.polsl.gliwice.pl Basia Kulesz
<b...@p...gliwice.pl> napisał(a):

> U nas błotniście, deszczowo, listpado i ponurzasto:-(

Hejka. U nas podobnie a nawet gorzej. :-(
W celu poprawienia humoru "Nowoczesny strach na wróble" - propozycja
lipcowego miesięcznika "mój piękny Ogród": "Zawieszanie stracha na wróble na
małych drzewach bywa bardzo kłopotliwe, lub jest wręcz niemożliwe, dlatego
proponujemy zawiesić coś, co będzie odbijało promienie słoneczne. Mogą to
być kawałki połyskującej folii, fragmenty polerowanej blachy jednak o
nieostrych krawędziach, aby nie kaleczyły pędów) lub, jak w naszej
propozycji - stare płyty CD. Odbite od ich lustrzanej powierzchni promienie
słońca skutecznie odstraszają ptaki, zmuszając je do znalezienia sobie
innego żerowiska."
A nas? :-(
Pozdrawiam odbiciowo i lustrzanie Ja...cki
P.S. Miałem sen. Na mojej działeczce ktoś obwiesił drzewka owocowe
kompaktami. :-(

Jesteśmy prekursorami!
berberys
Pomozcie zbudowac ogrod skalny!