Sztukateria. Styropian, czy gips?

1. Data: 2006-10-06 19:02:36

Temat: Sztukateria. Styropian, czy gips?
Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Pytanie z gatunku ulubionego przez grupowiczów: Która lepsza, styropianowa
czy gipsowa? Wydawało by się, że styropianowa powinna być o niebo tańsza,
ale to co znalazłem jest zbliżone cenowo. Może materiały dodatkowe? Ma ktoś
jakieś doświadczenia?

Pozdrawiam,
Przemek

--

http://madoniowie.republika.pl
Człowiek mądry więcej pożytku wyciągnie z posiadania wrogów, niż głupiec z

2. Data: 2006-10-07 06:35:12

Temat: Re: Sztukateria. Styropian, czy gips?
Od: "II Artur II" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> napisał w
wiadomości news:eg69ef$g38$1@news.onet.pl...
> [...]
> czy gipsowa? Wydawało by się, że styropianowa powinna być o niebo tańsza,
> ale to co znalazłem jest zbliżone cenowo. Może materiały dodatkowe? Ma

Nie znam gipsowej ale mam styropianowa. Sadze ze styropianowa jest lzejsza,
lepiej sie obrabia i latwiej mocuje.
Ja za styropianowa szerokosci 13 cm juz obrobiona placilem 30 zl / mb.

Artur W.

3. Data: 2006-10-07 21:00:42

Od: "*Roobert K...*" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie z gatunku ulubionego przez grupowiczów: Która lepsza, styropianowa
> czy gipsowa? Wydawało by się, że styropianowa powinna być o niebo tańsza,
> ale to co znalazłem jest zbliżone cenowo.

Jak ja kupowalem 6 lat temu to gipsowe byly drozsze, malarze poradzili brac
steropianowe, bo i tak po pomalowaniu nikt nie rozpozna z czego sa zrobione.
Po 6 latach nadal jest O.K.
Ale jezeli gipsowe sa w podobnej cenie to wez gipsowe, sa bardziej odporne
na zniszczenie.

Pozdr.

4. Data: 2006-10-08 10:07:22

Od: "II Artur II" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "*Roobert K...*" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Po 6 latach nadal jest O.K.
> Ale jezeli gipsowe sa w podobnej cenie to wez gipsowe, sa bardziej odporne

Dlaczego maja byc bardziej odporne? Mowisz oczywiscie o sztukateri
styropianowej odpowiednio obrobionej?

Artur W.

5. Data: 2006-10-08 12:18:38

Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "II Artur II" napisał:

> Dlaczego maja byc bardziej odporne? Mowisz oczywiscie o sztukateri
> styropianowej odpowiednio obrobionej?

Gipsowa jest bardziej odporna ze względu na twardość. Styropianową bardzo
łatwo wgnieść i trudniej naprawić. Przy transporcie wystarczy lekki naciśk
paznokcia i już jest dziura. W gipsowej również łączenia są łatwe do
idealnego zrobienia. Za to styropianowa lepiej dopasowuje się do krzywych
ścian.

Pozdrawiam,
Przemek

http://madoniowie.republika.pl
Czyn polegający na tym, że jednostka obrabuje inną jednostkę nazywamy
rabunkiem. Gdy czyni to cała grupa mówi się o "sprawiedliwości społecznej".
(Mikołaj Gomez Davilla)

6. Data: 2006-10-08 12:35:49

Od: "II Artur II" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> napisał w
wiadomości news:egaqh0$q4r$1@news.onet.pl...

> [...]
> paznokcia i już jest dziura. W gipsowej również łączenia są łatwe do
> idealnego zrobienia. Za to styropianowa lepiej dopasowuje się do krzywych

Tak sadzilem, piszecie o golym styropianie. Czegos takiego bym wogole nie
zalozyl. Ja mam na mysli styropian obrobiony maszynowo, siatka i klejem.
Robi to specjalna maszyna i jest tak samo trwale jak gips. No i jak sie
ociepla sciany to trzeba je wyrownac a nie zeby byly dalej krzywe ;-)

Artur W.

7. Data: 2006-10-08 15:29:26

Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "II Artur II" napisał:

> Tak sadzilem, piszecie o golym styropianie. Czegos takiego bym wogole nie
> zalozyl. Ja mam na mysli styropian obrobiony maszynowo, siatka i klejem.

No i masz rezultat. Płaciłeś 30 zeta za mb, ja za gipsową ciut mniejszą 16
zeta. Jedyną zaletą twojego rozwiązania w porównaniu do gipsu jest więc
lekkość. A cena...

> Robi to specjalna maszyna i jest tak samo trwale jak gips. No i jak sie
> ociepla sciany to trzeba je wyrownac a nie zeby byly dalej krzywe ;-)

Ja pisałem o ścianach wewnętrznych. A tam nieraz wyrównanie ściany to
robota, że hej! Budynek ma 70 lat. Tynków lepiej nie ruszać.

Pozdrawiam,
Przemek

http://madoniowie.republika.pl
SOCJALIZM: Ogłupia i zniewala społeczeństwa! Hamuje rozwój i
przedsiębiorczość! Wynaturza prawa boskie i ludzkie. (Fryderyk von Hayek)

8. Data: 2006-10-08 18:38:43

Od: "II Artur II" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> napisał w
wiadomości news:egb5mo$oi5$1@news.onet.pl...

> No i masz rezultat. Płaciłeś 30 zeta za mb, ja za gipsową ciut mniejszą
> 16 zeta. Jedyną zaletą twojego rozwiązania w porównaniu do gipsu jest więc
> lekkość. A cena...

Nie znalem ceny gipsowego ale wiele sie nie pomyliles, dokladnie po 28 zl/mb
jest taka sztukaterka jak moja. Mnie wyniosl ciut mniej bo po 24 zl ale to i
tak niewiele zmienia.

> Ja pisałem o ścianach wewnętrznych. A tam nieraz wyrównanie ściany to
> robota, że hej! Budynek ma 70 lat. Tynków lepiej nie ruszać.

Aaaa, wewnetrznych. Kiedys u brata polozylismy same, gole styropianowe.
Minely juz dwa lata i nic sie nie dzieje. Montowalismy je jakims specjalnym
klejem do tego, pozniej laczenia i styki ze sciana uzupelnialismy akrylem.
Nic nie peka, farba nie odlazi.
Mialem na mysli zewnatrz a to inna bajka.

Artur W.

kupuje mieszkanie cz.2
pralka Bosch WLF 20460 PL
Opinie na temat pieca kondensacyjnego.