TŁUSTY CZWARTEK

1. Data: 2005-01-31 14:20:29

Temat: TŁUSTY CZWARTEK
Od: "Enpi" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich :)

Lada dzień TŁUSTY CZWARTEK.
Chętnie poznałabym jakieś ciekawe i sprawdzone przepisy na tę okazję.

Z góry dzięki i ciepłe pozdrowionka :)

Enpi

1. Data: 2005-01-31 18:32:42

Temat: Re: TŁUSTY CZWARTEK
Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Użytkownik "Enpi" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam Wszystkich :)
>
> Lada dzień TŁUSTY CZWARTEK.
> Chętnie poznałabym jakieś ciekawe i sprawdzone przepisy na tę okazję.
>
> Z góry dzięki i ciepłe pozdrowionka :)

Faworki:
8 żółtek
7 łyżek wody
1 łyżka spirytusu
2 płaskie łyżeczki masła
2 płaskie łyżeczki cukru pudru
maki tyle, żeby zagnieść ciasto, które po 30 minutach wyrabiania nie klei
się do ręki i jest gładkie w przekroju. Po wyrobieniu ciasto na 1-2 godz. do
lodówki. Po wyjęciu z lodówki ciasto przerobić (ok 10 min)
Wałkować na cienkie placki (naprawdę cienkie [1-1,5 mm grubości] -
rewelacyjna do tego jest maszynka do makaronu), wycinać faworki,
"przewijać", smażyć na smalcu (na tę porcję 3-4 kostki). Posypać cukrem
pudrem z wanilią.
Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

1. Data: 2005-01-31 18:50:53

Od: "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Enpi napisał:
> Witam Wszystkich :)
>
> Lada dzień TŁUSTY CZWARTEK.
> Chętnie poznałabym jakieś ciekawe i sprawdzone przepisy na tę okazję.
>
> Z góry dzięki i ciepłe pozdrowionka :)
>
> Enpi

a kiedy jest tlusty czwartek?

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2005-01-31 19:32:10

Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Użytkownik "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> napisał w wiadomości
> a kiedy jest tlusty czwartek?

Już w czwartek ;)

1. Data: 2005-01-31 22:06:46

Od: "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafał Wylociński napisał:

> Witam
>
> Użytkownik "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> napisał w wiadomości

> Już w czwartek ;)

teraz???? co tak szybko?

1. Data: 2005-01-31 22:23:48

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik walkie!, sącząc kawkę, wyklepał:

> teraz???? co tak szybko?

No tak. Dziewiątego jest Popielec :)

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

1. Data: 2005-01-31 23:29:10

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Enpi" <e...@o...pl> wrote in message
> Lada dzień TŁUSTY CZWARTEK.
> Chętnie poznałabym jakieś ciekawe i sprawdzone przepisy na tę okazję.

Podalbym Ci cos, ale tutaj obchodzi sie Tlusty Wtorek (Mardi Gras) a nie Tlusty
Czwartek :-(
Choc Polacy tak ochoczo importuja wszelkie swieta z Hameryki ze moze by Mardi Gras
tez, co? Ulicami Warszawy przejdze kolorowa procesja przebierancow, damy w
ekstazie - wynagradzane koralmi i swiecidelkami - unosic beda bluzki, jesc bedziemy
rozne tam Panie Dzieju raki, "etouffes" "parfaits", "jambalayas" i "gumbos", a nie
zadne tam tluste paczki czy faworki. Biznesmeni sie uciesza ...
:-)))

1. Data: 2005-02-01 01:36:43

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

eM eL wrote:
> [...]

> zadne tam tluste paczki czy faworki. Biznesmeni sie uciesza ...

ej, lza sie w oku kreci, choc juz drugi raz na Mardi Gras do Nowego
Orleanu nie pojade. Troche za intensywnie.

A zaraz wyobrazilam sobie, ze w Polsce na tej paradzie wszyscy po prostu
byliby przebrani za paczki czy faworki, w zaleznosci od tuszy :)))

MB

1. Data: 2005-02-01 05:58:48

Od: "acolada" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisal w wiadomosci
> ej, lza sie w oku kreci, choc juz drugi raz na Mardi Gras do Nowego
> Orleanu nie pojade. Troche za intensywnie.

dla portfela
acolada

1. Data: 2005-02-01 06:19:04

Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Pączki wg Marii Iwaszkiewicz

- 60 dag mąki
- ćwoerć litra mleka
- 5 dag drożdży
- 13 dag masła
- 7 dag cukru
- 8 żółtek
- 2 całe jaja
- 8 sztuk gorzkich migdałów
- skórka z cytryny
- szczypta soli
- kieliszek araku (rumu, spirytusu)

Drożdże wyrobić w mleku z łyżką cukru i kilkoma łyżkami mąki - niech rosną.
Utrzeć żółtka i jaja z cukrem i masłem na pianę i wlać do drożdży.
Dodać mąkę, szczyptę soli, kieliczek araku, utarte migdały i trochę utartej na
tarce skórki cytrynowej.
Wszystko dobrze wyrobić, a kiedy trochę wyrośnie, formować małe pączki ręką
umoczoną w mące.
Nadziewać konfiturami wiśniowymi lub różanymi, układać na stolnicy, gdzie znowu
muszą podrosnąć.
Zagotować 1 kg smalcu i 12 dag margaryny z kieliszkiem spirytusu i smażyć
pączki. Na gorąco posypywać je przez sitko cukrem pudrem
Ciasto jest tak rzadkie, że na stolnicy pączki będą wyglądały jak placki. Nie
trzeba się tym przejmować, w smażeniu będą okrągłe.

Poszukaj w styczniowym wątku o faworkach faworków pieczonych; nie chce mi się
podawać kolejny raz.
Smacznego - Gośka

Fasola z ryzem ??
czym odkamienić żelazko ?