ciasto francuskie

1. Data: 2005-01-31 14:39:27

Temat: ciasto francuskie
Od: "reniek" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie :)
Czy jakaś dobra duszyczka mogłaby podesłać sprawdzony przepis na ciasto
francuskie w wersji "nie tylko dla orłów" z dokładną instrukcją wykonania?
Jest w internecie tego sporo ale ja nigdy nie piekłam takiego ciasta a
bardzo chciałabym, żeby się udało.

Pozdrawiam serdecznie
Renia

Ps.
Robiłam ciastka Kruszyny z marmoladą - suuuuuuuuuuuuuuuuuper !!! :)))

1. Data: 2005-01-31 14:41:09

Temat: Re: ciasto francuskie
Od: "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "reniek" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> francuskie w wersji "nie tylko dla orłów" z dokładną instrukcją wykonania?
> Jest w internecie tego sporo ale ja nigdy nie piekłam takiego ciasta a

Przygotować nadzienie
Rozpakowac pudełko ..
rozwinac tyle ile potrzeba nadziac piec...

zawsze sie udaje..

Marek

P.S.
Zauważyłem że są dwie odmiany ciast rózniace sie zawartoscia cukru..
tak ze jak sie robi cos na "słono" to lepiej ich nie pomylic..

1. Data: 2005-01-31 21:05:22

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

reniek wrote:
> Witajcie :)
> Czy jaka? dobra duszyczka mog?aby podes?aae sprawdzony przepis na ciasto
> francuskie w wersji "nie tylko dla or?ów" z dok?adn? instrukcj? wykonania?
> Jest w internecie tego sporo ale ja nigdy nie piek?am takiego ciasta a
> bardzo chcia?abym, ?eby si? uda?o.
>
> Pozdrawiam serdecznie
> Renia
>
> Ps.
> Robi?am ciastka Kruszyny z marmolad? - suuuuuuuuuuuuuuuuuper !!! :)))

Najblizej do tego ciasta to wlasnie ciasteczka Kruszyny
A jesli chcesz robic klasyczne ciasto francuskie, z ktorym jest
niebywala ilosc roboty, to tu masz przepis DanyB:

25 dkg masla, 25 dkg maki, ok. 1 szklanki wody, szczypta soli
Z przesianej maki, soli i wody wyrobic niezbyt geste, gladki ciasto (jak
na pierogi), owinac w folie, odstawic do lodowki na godzine.
Rozwalkować ciasto na grubosc ok. 1/2 cm . Mocno schlodzone maslo
pokroic na 4 plastry wzdłuz dlugiego boku, ulozyc na ciescie obok
siebie. Boki placka zalozyc na maslo jak koperte, rozwalkowac i jeszcze
raz zlozyc. Skladanie i walkowanie powtorzyc 3-4 krotnie. Odlozyc do
lodowki na 1 godzinę. Znowu rozwalkowywac i składać 3-4 razy i do
lodowki na godzinę. Mozna to powtarzac z 3-4 razy.
Przy krojeniu na mniejsze porcje nalezy robic to bardzo ostrym nozem,
aby nie zlepic brzegow, poniewaz nie beda sie dobrze "listkowaly".
Ciasto piecze sie bardzo krotko w silnie nagrzanym piekarniku (200 - 220
° C) i pilnowac, bo błyskawicznie sie przypala. Blachy do pieczenia nie
nalezy smarowac tluszczem jedynie splukac zimna woda.

--
DanaB
www.kuchnia.com.pl

TŁUSTY CZWARTEK