Takie są kobiety

191. Data: 2008-09-06 23:46:23

Temat: Re: Takie są kobiety
Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06.09.2008 michal <6...@g...pl> napisał/a:

> Trzeba było napisać, że ją podziwiasz za brak skromności - otworzyła by
> przed Tobą ramiona.

Kiedy ja lubię skromność, lubię też przekonanie o własnej wartości.
Jedno z drugim wcale mi się nie gryzie.

Natomiast pisanie na usenecie o tym jak bardzo jest się szczęśliwym
i jednocześnie odbieranie byle czego jako atak na siebie i próbę kradzieży
wielkiego szczęścia wydaje mi się dość niespójne.
--
Relpp

192. Data: 2008-09-06 23:49:36

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> No tak, ja także.
> A zatem religia i bardzo-bardzo silna wiara w jej doktryny może
> doprowadzić człowieka do upadku.
>
> Z tym dziedziczeniem to nadzbyt śmiała teza IMHO.
> Upadek jest kwestią indywidualną i niezależną od dziedziczenia
> w moim pojęciu.
>
> Wierzysz w reinkarnację?

Swoją drogą zainteresowała mnie postawa Dalajlamy wobec nauki.
W stylu [do naukowcow]: "jesli odkryjecie coś, co nie zgadza sie z
naszymi wierzeniami, to nie ma problemu, my sie dostosujemy"
Tak sobie myśle.. może oni wiedzą wiecej niż nauka?

=================
//-\\ || )) //-\\ ][\/][ | "Nauczanie rzadko okazuje się prawdziwie
a...@p...onet.pl | jednostek, dla których jest ono niemal zbędne."
=================

193. Data: 2008-09-06 23:57:54

Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06.09.2008 Ikselka <i...@g...pl> napisał/a:

> Nie łapiesz - za szybko się tu akcja posuwa:

Chciałabyś, ale sama nie łapiesz.

Wiesz co to skromność?

skromny
1. <<niedbający o rozgłos, uznanie>>
2. <<nieśmiały w stosunku do osób odmiennej płci; też: będący wyrazem
takiego usposobienia, zachowania>>
3. <<odznaczający się prostotą, brakiem ozdób>>
4. <<niemający dużych dochodów>>
5. <<nieprzynoszący dużych zysków>>
6. <<niewielki pod jakimś względem>>

> otóż ten przykład dotyczy
> "skromnego" stada, które "ścina" tych, którzy "nieskromnie" czują się godni
> banana.

Stadu zwisa czy chętny na banana jest skromny czy nie, stado nie chce
być mokre.

> A żaden z członków owego stada nie wpadnie na to, że nie jest
> słuszne tępienie tych,

Którzy działają na szkodę stada?

> co sięgają po niego, bo można po prostu bez
> fałszywej skromności samemu po banana sięgnąć, zamiast tkwić w zadawnionych
> kompleksach o zapomnianym już dawno w stadzie źródle...

Jeszcze raz. Małpa nie jest tępiona za brak skromności tylko za to że
jej działanie przynosi "nieprzyjemności" stadu.

Małpa byłaby tępiona za brak skromności gdyby ją bito za łażenie i gadanie że
ona bezproblemu może pierwsza dopaść tego banana.
--
Relpp

194. Data: 2008-09-06 23:58:14

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przede wszystkim wierzę.

To dobrze tłumaczy dlaczego sprawiedliwe są te wszystkie nierówności
jakich doświadczają ludzie od samego urodzenia.
Nie wyobrażam sobie, aby to co spotyka niektóre narodzone dzieci
było pozbawione wszelkiego sensu oraz jakiejkolwiek sprawiedliwości.

Reinkarnacja to fakt ewangeliczny IMHO.
Jezus wspomina o człowieku, który ujrzał "Jego dzień" i cieszył się z tego
twierdząc, że był to Abraham.

--
CB

"adamoxx1" napisał(-a)
w wiadomości news:g9v4ol$tss$1@news.onet.pl:

195. Data: 2008-09-07 00:00:10

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nauka ciągle potwierdza niektóre główne wierzenia będące przedmiotem
różnych religii.

Najprawdopodobniej IMO żartował.

--
CB

"adamoxx1" napisał(-a)
w wiadomości news:g9v4v5$tss$2@news.onet.pl:

196. Data: 2008-09-07 00:01:22

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ach! Gdyby tylko TO. :)

--
CB

"Relpp" napisał(-a)
w wiadomości news:g9v4of$s50$1@news.onet.pl:

197. Data: 2008-09-07 00:08:16

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> [...]
> Nie wyobrażam sobie, aby to co spotyka niektóre narodzone dzieci
> było pozbawione wszelkiego sensu oraz jakiejkolwiek sprawiedliwości.

(Masz na myśli zdrowe dzieci wychowujące sie w tragicznych warunkach,
czy jakies choroby?)
Wiec taki troche fatalista jestes. Ja sie ku temu nie skłaniam. Wg mnie
to mieszanka przypadku, nieodpowiedzialnosci rodzicieli i zaniechania
pomocy tym dzieciom.

> Reinkarnacja to fakt ewangeliczny IMHO.
> Jezus wspomina o człowieku, który ujrzał "Jego dzień" i cieszył się z tego
> twierdząc, że był to Abraham.

Pisma swietego nie czytałem, ale tą zaleglosc na pewno nadrobie.

=================

198. Data: 2008-09-07 00:13:02

Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

> Nie z tego, z tego drugiego wariantu, który opisałam.

Znaczy taka skromność bierze się z "chęć uniknięcia nieprzyjemnej
konfrontacji, a jeśli nie to, to z kolei wobec pewności ich posiadania chęć
zmniejszenia dyskomfortu otoczenia z powodu róznic".

Tylko to czy ktoś jest np. inteligentny czy nie to widać, bez względu
czy jest skromny czy nie. Jakoś te różnice nie drażnią kiedy ktoś się
nimi nieskromnie nie obnosi. A jak się z tym obnosi obnosi to i często
przesadzi.
--
Relpp

199. Data: 2008-09-07 00:14:25

Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06.09.2008 adamoxx1 <a...@p...onet.pl> napisał/a:

> wiedzialem o tym eksperymencie od dawna wiec zauwazenie analogii nie
> bylo problemem

Ale już teraz widzisz że analogia jest błędna?
--
Relpp

200. Data: 2008-09-07 00:20:16

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Relpp pisze:

> Ale już teraz widzisz że analogia jest błędna?

Byc może, pisząc o tym eksperymencie miałem w głowie ostatnie zdanie
poprzedzającego go postu. O tym że spoleczenstwo będzie dyskredytowac
wybitne jednostki, w ich mniemaniu zapewne nieskromne.

Re: spitalanie bliźniaka
Klacki
Czy wolna wola jest tylko złudzeniem?
Po spotkaniu...