Takiego wina nie miałem.

21. Data: 2012-11-06 18:42:07

Temat: Re: Takiego wina nie miałem.
Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaczman" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:k79do1$9ua$1@speranza.aioe.org...

> Pytanie: gdzie kupujecie urządzenie do tego "ballingu"?

Nomi ma takie n astoiskach sa też w sklepach rolniczych i różnych
przypadkowych z chemią gospodarczą.

> Mam nowe winko z aronii, ale mimo domieszki (10%) soku z malin ma smak
> ordynarny.

Samo sobie wino z malin wychodzi ciężkie. Nie robiłem z aroni.

> Dodaję tam troszkę syropu cukrowego, bo może jeszcze nie do końca
> sfermentowało, ale coś to nie idzie za dobrze, jeżeli chodzi o smak.

Ale jaki to smak opisz. Drożdży, starej skarpetki (poważnie), czy jeszcze
czegoś innego?

Marek

22. Data: 2012-11-06 18:51:02

Od: "user" <b...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
a.pl...

Po ile kupujesz różę? Chyba że masz darmowe źródło?

Co do pestek w róznych owocach to póki się ich nie rozgniecie to raczej nie
powodują goryczki w winie. Ale są przepisy na wina w których celowo się
przedłuża obecność pestek w celu zaznaczenia tej goryczki. To tyle co
wyczytałem kiedyś w necie.

Owoce uzbierałem przy drodze, zbiera się szybko, gorzej z przebieraniem,
sporo jest robaczywych, lepiej brać duże.

23. Data: 2012-11-06 19:01:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 6 Nov 2012 09:21:28 +0100, 4CX250 napisał(a):

> Nie prawda. Byłem kiedyś w skupie pomóc oddać 6 worów jabłek szwagierce.
> Gościu kazał wsypać do takiego koryta. Oni to potem myją i od razu idzie do
> zgniatarki i całość do fementatora. Dopiero po fermentacji przepuszczają to
> przez filtry i klarują.

Już wiem, dlaczego nigdy w życiu nie smakowały(by) mi wina patykiem pisane.
(by XL)

24. Data: 2012-11-06 19:54:20

Od: "Kaczman" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Samo sobie wino z malin wychodzi ciężkie. Nie robiłem z aroni.

> Ale jaki to smak opisz. Drożdży, starej skarpetki (poważnie), czy jeszcze

To taki smak "łupin" aronii. Cierpkawy, ale za mocno, jak już to opisałem,
toporny iordynarny. Właśnie jak wino z dzikich owoców.

Kaczman

25. Data: 2012-11-06 20:14:03

Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To taki smak "łupin" aronii. Cierpkawy, ale za mocno, jak już to opisałem,
> toporny iordynarny. Właśnie jak wino z dzikich owoców.

Cierpki czyli kwaśny? Na kwaśne wino dolać wody można spróbować allbo jakieś
wynalazki z kredą. Swoją drogą im dłużej będzie klarowało i dojrzewało,
powinno być coraz lepsze.

Marek

26. Data: 2012-11-06 20:26:23

Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Już wiem, dlaczego nigdy w życiu nie smakowały(by) mi wina patykiem
> pisane.

Oj tam oj tam. Sporo win stołowych tak się robi. Gdybyś tak się dowiedziała
jak się różne rzeczy robi to byś nic nie jadła i by ci nic nie smakowało.

Marek

27. Data: 2012-11-06 20:39:31

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 6 listopada 2012 09:28:27 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
> Po ile kupujesz różę? Chyba że masz darmowe źródło?

Nie masz gdzięs u Siebie w pobliżu jakiś dziko rosnących róż?
U nas pełno tego.
Weź gdzieś poszukaj ze 3-4 krzaki posadź w ustronnym miejscu i za dwa lata masz
owoców na winko sporo.
Pięknie wygląda żywopłot z dzikiej róży jak kwitnie.

28. Data: 2012-11-06 20:42:29

Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ps.com...

> [...]
>masz owoców na >winko sporo.
>Pięknie wygląda żywopłot z dzikiej róży jak kwitnie.

Właśnie nie widuję a przy drodze nie chcę za bardzo zbierać. Posadzić
posadziłem jeden krzak ale jeszcze mały jest.

Marek

29. Data: 2012-11-06 21:54:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 6 Nov 2012 21:26:23 +0100, 4CX250 napisał(a):

> Oj tam oj tam. Sporo win stołowych tak się robi. Gdybyś tak się dowiedziała
> jak się różne rzeczy robi to byś nic nie jadła i by ci nic nie smakowało.

No własnie coraz mniej jem tych różnych rzeczy :-)

(by XL)

30. Data: 2012-11-06 22:19:29

Od: "Kaczman" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Cierpki czyli kwaśny? Na kwaśne wino dolać wody można spróbować allbo
> jakieś wynalazki z kredą. Swoją drogą im dłużej będzie klarowało i

Dam mu szansę, niech stoi do wiosny.

K.

rok w ogrodzie
kiedy zabezpieczac drzewka na zime