Tematu obieraczek finalizacja.

1. Data: 2012-03-08 20:36:46

Temat: Tematu obieraczek finalizacja.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam dwa takie cusie - sobie i córce:
http://www.luxnaczynia.pl/p1437,vinzer-obierak-do-wa
rzyw-89298.html
Tu lepsze zdjęcia:
http://tablica.pl/oferta/obieraczka-stalowa-do-warzy
w-vinzer-stal-nierdzewna-ferrinox-18-10-dlugosc-185c
m-nr-kat89298-IDJeX1.html
I to jest to, czego szukałam.
I eleganckie (korpus - polerowana stal nierdzewna świetnej jakości), i
ostre, i wygodne.
Wreszcie.
--

XL

2. Data: 2012-03-08 20:42:14

Temat: Re: Tematu obieraczek finalizacja.
Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:
> [...]
m-nr-kat89298-IDJeX1.html
> I to jest to, czego szukałam.
> I eleganckie (korpus - polerowana stal nierdzewna świetnej jakości), i

Ruchome to ostrze?

--

Paulinka

3. Data: 2012-03-08 21:58:22

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-08 21:36, Ikselka pisze:
> [...]
m-nr-kat89298-IDJeX1.html
> I to jest to, czego szukałam.
> I eleganckie (korpus - polerowana stal nierdzewna świetnej jakości), i

A ja nie lubię zimnej stali :P
Kupiłam taką:
http://allegro.pl/obieraczka-skrobak-do-jarzyn-facke
lmann-42041-i2160343605.html
Mam nadzieję, że będzie mi służyć równie długo co jej poprzedniczka.

4. Data: 2012-03-08 22:07:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 08 Mar 2012 21:42:14 +0100, Paulinka napisał(a):

rzyw-89298.html
w-vinzer-stal-nierdzewna-ferrinox-18-10-dlugosc-185c
m-nr-kat89298-IDJeX1.html

> Ruchome to ostrze?

Tak,oczywiście - i gładkie, nie ząbkowane.
--

XL

5. Data: 2012-03-08 22:12:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 08 Mar 2012 22:58:22 +0100, Aicha napisał(a):

> [...]
lmann-42041-i2160343605.html
> Mam nadzieję, że będzie mi służyć równie długo co jej poprzedniczka.

Dla mnie absolutnie odpada - oraz wszelkie inne z poprzecznie ułożonym
ostrzem. No po prostu nie.
--

XL

6. Data: 2012-03-08 22:56:30

Od: vcore <0...@0...00> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-08 23:12, Ikselka pisze:
> Dla mnie absolutnie odpada - oraz wszelkie inne z poprzecznie ułożonym
> ostrzem. No po prostu nie.

Dla mnie tak samo, strasznie niewygodne... O ile obieranie dużych warzyw i owoców
czymś takim jest
znośne to w przypadku obierania marchewki czy niewielkiego ziemniaka nie ma w ogóle
jak tego trzymać
żeby się nie pociąć

--
Sigmeo Sp. z o.o. - Agencja interaktywna

www.sigmeo.pl / k...@s...pl
NIP 622-276-68-17 REGON 301772480 KRS 0000389386

7. Data: 2012-03-08 23:01:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 08 Mar 2012 23:56:30 +0100, vcore napisał(a):

> [...]
czymś takim jest
> znośne to w przypadku obierania marchewki czy niewielkiego ziemniaka nie ma w ogóle

Dokładnie.
--

XL

8. Data: 2012-03-08 23:16:34

Od: vcore <0...@0...00> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-08 23:07, Ikselka pisze:
> Tak,oczywiście - i gładkie, nie ząbkowane.

Ja powiem szczerze że wole ząbkowane z jednego powodu, znacznie dłużej trzyma
(pozorną) ostrość niż
gładkie. Do tego gładka obieraczka ma problem ze złapaniem twardej i śliskiej skóry
jaką ma np.
pomidor, a zębate ostrze łapie ją bez problemu i koniec końców pomidora mi jest
łatwiej obrać niż
sparzyć i obierać ręcznie. Choć wiadomo że ząbki stawiają większy opór więc obieranie
jest nieco
trudniejsze

Oczywiście podczas obierania powstają delikatne prążki ale to w ogóle nie przeszkadza
bo są tak
płytkie że podczas gotowania w zasadzie zanikają. W obieraczkach Victorinox (którą
dzierżę
aktualnie) ząbki są naprawdę rozmiaru mikro.

Choć z drugiej strony skoro na obieraczkę dają 2 letnią gwarancję to coś w tym musi
być :-) Ja za
swoją dałem 17 zł z przesyłką

Taka mała dygresja, ostatnio odkryłem do czego służy dziwnie wyprofilowany dziubek na
przodzie
obieraczki (Twoja chyba też to posiada), mianowicie tym czubkiem można w szybki
sposób wyciąć wrzoda
z ziemniaka :-)

9. Data: 2012-03-08 23:31:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 09 Mar 2012 00:16:34 +0100, vcore napisał(a):

> [...]
na przodzie
> obieraczki (Twoja chyba też to posiada), mianowicie tym czubkiem można w szybki

Ameryki nie odkryłeś :-D
--

XL

10. Data: 2012-03-09 00:02:38

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-09 00:01, Ikselka pisze:

> Dokładnie.

W mojej kuchni ziemniaki bywają raz na rok ;) więc mi nie przeszkadza.

Dla Pan na tej grupie i osobiscie dla XL-elki
Trująca sol !
Garnki Thomas Cook and Pour by Rosenthal Group
Nóż
Wędliny domowe bez wędzarki.