Parowar - refleksje.

1. Data: 2012-03-09 15:41:12

Temat: Parowar - refleksje.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ziemniaki - absolutne nieporozumienie, szkliste, zupełny brak puszystości,
przesiąknięte i ociekające wilgocią. Czyli - gotuję je nadal tradycyjnie.
Ryba, klopsiki mięsne - rewelacja.
Brokuły, cukinia - rewelacja.
Parówki - mogą być.

--

XL a dalej się okaże - w planie pyzy drożdżowe i gołąbki

2. Data: 2012-03-09 16:04:06

Temat: Re: Parowar - refleksje.
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Ziemniaki - absolutne nieporozumienie, szkliste, zupełny brak puszystości,

No popatrz, a ja gotuję na parze, w zwykłym garze z wkładką i nie narzekam.
A brokuły z pary to po prostu poezja.
J.

www.kontestacja.com

3. Data: 2012-03-09 16:09:57

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ziemniaki - absolutne nieporozumienie, szkliste, zupełny brak puszystości,
> przesiąknięte i ociekające wilgocią. Czyli - gotuję je nadal tradycyjnie.

Może nie trzeba tego plusa (turbo doładowania pary) włączać dla ziemniaków ?
Albo leżały na dole ?
Gotowalaś kiedyś ziemniaki na parze w zwykłym garnku na piecu ? Jesli z
garnka Ci nie będą smakowały, to z maszyny też raczej nie.

JBP

4. Data: 2012-03-09 16:22:43

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ziemniaki - absolutne nieporozumienie, szkliste, zupełny brak puszystości,
> przesiąknięte i ociekające wilgocią. Czyli - gotuję je nadal tradycyjnie.

A ja dopiero odkryłam niesamowity smak ziemniaka własnie z parowara. Jestem
zachwycona. Gotowane z wody traca wszystko co w nich najlepsze.

> Ryba, klopsiki mięsne - rewelacja.
> Brokuły, cukinia - rewelacja.

Marchewka, seler, fasolka szparagowa, kalafior - poezja.

> Parówki - mogą być.

Nie robiłam.

Często robię pierś z kurczaka obsypaną wcześniej różnymi ziołami.

Sylwia

5. Data: 2012-03-09 16:33:29

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

My kupiliśmy parowar wyłącznie dla chińskich gotowców ;-)

Teraz stoi w bezruchu ;-)

Ania

6. Data: 2012-03-09 17:04:34

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-09 16:41, Ikselka pisze:
> Ziemniaki - absolutne nieporozumienie, szkliste, zupełny brak puszystości,

Ja gotuję i tak, i tradycyjnie. Wyłącznie na parze - do sałatek oraz na
podsmażane.
No i bardzo wygodne jest odgrzewanie na parze, jeśli się nie chce ich
odsmażać, tylko podać jako ugotowane. Tylko musi być dobry gatunek
ziemniaka, taki który nie ciemnieje zbyt szybko.

Rewelacyjnie wychodzi też ryż. Pewnie masz specjalną miseczkę do sypkich.
> przesiąknięte i ociekające wilgocią. Czyli - gotuję je nadal tradycyjnie.
> Ryba, klopsiki mięsne - rewelacja.
> Brokuły

Potwierdzam.
> , cukinia - rewelacja.

Nie robiłam.

> Parówki - mogą być.

Parówki na parze? A po co?

Ewa

7. Data: 2012-03-09 17:08:33

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ziemniaka, taki który nie ciemnieje zbyt szybko.
>
> Rewelacyjnie wychodzi też ryż. Pewnie masz specjalną miseczkę do sypkich.

Jakoś nigdy nie odważyłam się zrobic ryżu w parowarze.
Na ile minut ustawiasz?

Sylwia

8. Data: 2012-03-09 18:13:55

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-09 18:08, Szpilka pisze:

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> Jakoś nigdy nie odważyłam się zrobic ryżu w parowarze.
> Na ile minut ustawiasz?

Na pół godziny. Z tym że ryż w miseczce zalewam wodą, chociaż w
instrukcji mojego parowara pisali, żeby bez wody. Bez wody wychodzi
suchy i niedogotowany. Daję tyle wody co ryżu i lekko solę.

Ewa

9. Data: 2012-03-09 18:36:20

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Szpilka napisał:

> A ja dopiero odkryłam niesamowity smak ziemniaka własnie z parowara.
> Jestem zachwycona. Gotowane z wody traca wszystko co w nich najlepsze.

Ziemniak to co najlepsze traci (w kolejności) przez:

- obieranie (w skórce jest mnóstwo smaku)
- gotowanie w wodzie (spora część smaku zostaje w wodzie a nie w
ziemniakach)
- solenie w trakcie gotowania (sól tę resztkę smaku radykalnie zabija).

Ziemniaki, jeśli tylko to możliwe, solić należy po ugotowaniu. Nawet
gotowane w wodzie ale bez soli i posolone na koniec mają znacznie
wyraźniejszy smak!

Oczywiście ideałem jest ziemniak nieobrany gotowany na parze - tak jak
się dla świń w parniku gotuje, dla ludzi jedyną różnicą powinno być
dokładniejsze umycie tego ziemniaka (szczoteczką a nie tylko przez
polanie wodą) żeby piach w zębach nie zgrzytał.

--
Darek

10. Data: 2012-03-09 21:23:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 09 Mar 2012 17:04:06 +0100, krys napisał(a):

> No popatrz, a ja gotuję na parze, w zwykłym garze z wkładką i nie narzekam.

Kroisz je drobno lub w plastry? - ja kroiłam w ćwiartki i porażka, mało że
mokre, to jeszcze niedogotowane w środku. Polecają kroić je w plastry, ale
spróbowałam takie cząstki gotować, bo myślałam, ze będą jak z parnika. MŚK
jadł takie "parnikowe" w skórkach kiedyś na wsi, w PGR, do dziś wspomina,
jakie pyszne. No ale te z parowara to nieporozumienie jakieś.

> A brokuły z pary to po prostu poezja.

A coś innego pisałam?
--

XL

Tematu obieraczek finalizacja.
Dla Pan na tej grupie i osobiscie dla XL-elki
Trująca sol !
Garnki Thomas Cook and Pour by Rosenthal Group
Nóż