Termometr z sondą bezprzewodową

11. Data: 2007-11-24 10:37:57

Temat: Re: Termometr z sondą bezprzewodową
Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Thu, 22 Nov 2007 09:25:42 +0100, name: kN:

> Czyli przy potrzebie wymiany baterii srednio 1 raz na rok nie ma potrzeby
> stosowania akumulatorkow, tylko wystarcza zwykle baterie alkaliczne?

Akumulatorki stosuje się tam, gdzie baterie alkaliczne nie dają rady
ze względu na duży pobór mocy (np w aparatach foto). Tam, gdzie jest
mały pobór prądu akumulatory więcej tracą prądu same z siebie
(samorozładowanie) niż poprzez urządzenie zasilane, więc jest bez
sensu i nieekonomicznie je tam stosować. Ponadto, jak ktoś już
wspominał, akumulatory są znacznie bardziej wrażliwe na bardzo ujemne
temperatury.
Baterie alkaliczne kosztują niewiele - 8 dobrych paluszków w Lidlu =
8zł (teraz była promocja na 6zł), w Tesco widziałem bateryjki Tescowe
4 szt za 2zł, a wyglądały dość solidnie. Bez sensu wydawać 20+ zł na 2
akumulatory, który przy pracy w takich warunkach trzeba będzie ładować
coraz częściej, a góra po 2 latach padną.
Mógłby się też wypowiedzieć ktoś na temat ekologii. Wydaje mi się, że
akumulatory są bardziej szkodliwe dla środowiska niż popularne baterie
alkaliczne, ale tego temetu nie znam i jeśli się mylę to proszę o
sprostowanie.

Pozdrawiam
Miroo

12. Data: 2007-11-24 11:52:10

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miroo <m...@C...LETTERSpl> wrote:

> [...]
> Lidlu =
> 8zł (teraz była promocja na 6zł), w Tesco widziałem bateryjki

A właśnie - te wszystkie baterie alkaliczne marek takich, jak
"Tesco", "Tanie I Pewne", czy "Hi Power" - kosztuje toto w
porównaniu z bateryjkowymi potentatami grosze, a ile w porównaniu
z nimi jest warte? Tak, jak to zwykle w takich sytuacjach bywa,
czyli też grosze? Czy ma to sens? Przykładowo: bateryjka od
różowych króliczków starcza mi w pilocie na jakieś dwa lata, na
ile starcza Tesco i jaka jest szansa, że żywot zakończy razem z
pilotem wykąpawszy go w rozlanej zawartości?

J.

13. Data: 2007-11-24 13:41:13

Od: "Irokez" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na jakieś dwa lata, na ile starcza Tesco i jaka jest szansa, że żywot
> zakończy razem z pilotem wykąpawszy go w rozlanej zawartości?

Kupiłem R20 do latarki samochodowej w Auchuan, nie wiem co to było ale
jakieś wynalazki za grosze. Latarka nie zaświeciła ani razu a baterie mimo
to samoistnie wypłynęły z siebie po pół roku.
Dziecku do zabawki gdzie starczy na pare dni ok, ale jak kto ma jakąś cenną
elektronikę w której baterie mają leżeć dłużej niż miesiąc to ja bym się
zastanowił w tej chwili...
W każdym razie wyleczyłem się z takich baterii.

--
Irokez
Uwaga:adres bez cyferki :)

14. Data: 2007-11-24 16:17:45

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Sat, 24 Nov 2007 12:52:10 +0100, name: Jarek P.:

> [...]
> ile starcza Tesco i jaka jest szansa, że żywot zakończy razem z
> pilotem wykąpawszy go w rozlanej zawartości?

Lidlowe używam od kilku lat bez problemów w szczoteczce do zębów,
wytrzymują mniej więcej tyle samo co "lepsiejsze" Panasoniki (chyba z
10zł za 4 szt w MM) czyli 1-2 miesiące. Mam je również około roku w
pilocie - na razie bez problemów. W innym pilocie ponad rok mam "Tesco
Everyday", ale nie wiem czy to to samo co u nas (import z Anglii) choć
wyglądają identycznie.
Ale może po prostu miałem szczęście? :) (odpukać)
Myślę, że to też kwestia ekonomii. Do szczoteczki do zębów za 40zł nie
opłaci się co 2 miesiące ładować drogich baterii, bo taniej wyjdzie
kupić nową szczoteczkę co jakiś czas. Natomiast baterie w pilocie
pracują nawet kilka lat, więc nie warto oszczędzać na bateriach, a
później kombinować np z dopasowaniem pilota uniwersalnego :)

Pozdrawiam
Miroo

Wykończenie mieszkania
piasek mulik
Sens montowania wentylatora do łazienki ?
obłóg na blat kuchenny z drewna ???
Wąska pralka do 1000 zł co radzicie?