Sens montowania wentylatora do łazienki ?

1. Data: 2007-10-31 23:44:32

Temat: Re: Sens montowania wentylatora do łazienki ?
Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:fi2ejc$jm0$1@node1.news.atman.pl...
> takich mas powietrza (bo np. w reszcie mieszkania będą akurat okna zamknięte
> na amen, ewentualnie ktoś inteligentny inaczej ową kratkę w drzwiach łazienki
> zaklei "żeby nie wiało po nogach"), a ponieważ natura próżni nie znosi, zassie
> powietrze inną drogą - wprost z komina spalinowego. Wraz ze spalinami...

ale zaraz je wypompuje ;)

2. Data: 2007-11-21 19:56:45

Temat: Sens montowania wentylatora do łazienki ?
Od: "AnUbIs" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jestem przed ostatecznym pomalowaniem 2 małych ścian w łazience nad glazurą
(nowe mieszkanie) czy jest sens zakładania wentylatora w kratce
wentylacyjnej pod sufitem- reagującego na zapalenie światła ?
Z tego co czytałem taki mały wentylator nie jest wstanie wypompować
skutecznie "śmierdzącego" powietrze w tak krótkim czasie, że lepszym
rozwiązaniem jest po prostu zwykła kratka w otworze wentylacyjnym (kominie).
Gdy bym zdecydował się na wiatrak to musiał bym poprowadzić przewód
elektryczny z pod żarówki do wentyalora pod sufitem wykuwając wcześniej
drogę na suficie i ścianie... jest sens ?
roboty sporo a efekt...?

3. Data: 2007-11-21 20:02:17

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AnUbIs" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> elektryczny z pod żarówki do wentyalora pod sufitem wykuwając wcześniej
> drogę na suficie i ścianie... jest sens ?

Taki wentylator ma regulację czasową i się sprawdza, szczególnie gdy przewód
kominowy nie jest bezpośrednio w łazience.

4. Data: 2007-11-21 20:04:04

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem za wentylatorem ale nie takim maluchem tylko minimum średnica 150 mm.
Poza zapaszkami dobrze sobie radzi z parą po kapieli a w duszne dni, gdy
wentylacja grawitacyjna prawie nie działa zapewnia powietrz
Jacke

5. Data: 2007-11-21 20:09:58

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

AnUbIs <u...@w...pl> wrote:
> [...]
> poprowadzić przewód elektryczny z pod żarówki do wentyalora pod
> sufitem wykuwając wcześniej drogę na suficie i ścianie... jest

Efekt jest niemały i moim zdaniem warto! Zwłaszcza w okresie
letnim, kiedy ogrzewania niet a pranie w łazience wisi, różnica w
łazienkowej atmosferze przy włączonym i wyłączonym nie tak znów
dużym (bo 125mm) wentylatorze u mnie w domu jest kolosalna.
Wentylator reagujący tylko na zapalenie światła to chyba jednak
niezupełnie to, co trzeba, taki wynalazek jest fajny do kibla
jako coś, co włączy się na 15 minut od skorzystania i już, w
łazience przydaje się coś, co można włączyć na dłużej. Za ciut
większe pieniądze można kupić wentylator włączający się przy
podniesionej wilgotności - to już jest lepsze rozwiązanie, pod
warunkiem że higrostat zostanie dobrze wyregulowany, jest to dość
upierdliwe ale jeśli to dobrze zrobimy, będzie działać pewnie i
niezawodnie, podczas gdy źle wyregulowane są przyczyną licznych
opinii, że "te reagujące na wilgoć są nic nie warte, bo się psują
i chodzą cały czas albo wcale").

J.

6. Data: 2007-11-21 20:22:47

Od: kobietka <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

AnUbIs napisał(a):
> [...]
> elektryczny z pod żarówki do wentyalora pod sufitem wykuwając wcześniej
> drogę na suficie i ścianie... jest sens ?

Dowiedz się tylko jakich wentylatorów nie wolno zakładać i w jakich
przypadkach. U mnie w domu kominiarz kazał zdemontować wentylator w
łazience.

7. Data: 2007-11-21 20:26:00

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kobietka <b...@v...pl> wrote:

> [...]
> jakich
> przypadkach. U mnie w domu kominiarz kazał zdemontować

W przypadkach, kiedy masz wspólny przewód wentylacyjny z innymi
mieszkaniami (czyli ogólnie rzecz biorąc wszystkie bloki
mieszkalne wybudowane przed mniejwięcej 2000 rokiem z wyjątkiem
tych projektowanych z uwzględnieniem term gazowych w łazienkach).

J.

8. Data: 2007-11-21 20:32:22

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 11/21/2007 8:56 PM, AnUbIs wrote:
> Witam
>
> Jestem przed ostatecznym pomalowaniem 2 małych ścian w łazience nad glazurą
> (nowe mieszkanie) czy jest sens zakładania wentylatora w kratce [...]
Zanim w ogóle zaczniesz o tym myśleć, dowiedz się w administracji, czy
wolno ci zakładać wentylator.

MS

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

9. Data: 2007-11-21 20:34:11

Od: "piotr_boncza" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mieszkalne wybudowane przed mniejwięcej 2000 rokiem z wyjątkiem
> tych projektowanych z uwzględnieniem term gazowych w łazienkach).

Jeśli mamy termę gazową w łazience to włączenie wentylatora spowoduje
zatrucie spalinami!

pozdrawiam Piotr

10. Data: 2007-11-21 20:37:02

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

piotr_boncza <p...@g...pl> wrote:

> Jeśli mamy termę gazową w łazience to włączenie wentylatora
> spowoduje
> zatrucie spalinami!

Racja! Nie napisałem o tym bo jakoś tak z rozpędu uznałem, że
termy gazowe w łazience to historia, co oczywiście nie jest
prawdą.

J.

obłóg na blat kuchenny z drewna ???
Wąska pralka do 1000 zł co radzicie?
Co to za pralka Whirlpoola ?
WC bez odpowietrzenia - przestalo dzialac (?!)
odkurzacz parowy