obłóg na blat kuchenny z drewna ???

1. Data: 2007-11-21 18:55:53

Temat: obłóg na blat kuchenny z drewna ???
Od: "tomecki74" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

bardzo proszę o pomoc i komentarz!!! mam taki kłopot, że zamówiłem blat
kuchenny z drewna; deseczki wyklejane na płycie hdf; blat jest zaolejowany;
niestety jeden/dwa dni po zamonotwaniu w kuchni tego blatu, drewno zaczęło się
rozsychać; i teraz pomiędzy poszczególnymi deseczkami są 1mm do 2mm szparki;

ewidentna wina stolarza; użył zbyt wilgotnego drewna; on się nie uchyla od
odpowiedzialności i chce to poprawić;

stolarz proponuje jednak naklejenie obłogu na ten blat; tzn obłóg z tego
samego drewna co blat; i też zaolejowany; stolarz twierdzi, że po obłogu blat
będzie miał takie same właściwości jak lite drewno;

mam jednak wątpliwości; proszę o informacje czy taki blat może się dalej
rozsychać; czy obłóg będzie równie odporny na uderzenia, zadrapania itp; czy
olejowanie obłogu pozwoli na penetrację oleju w głąb litego drewna; czy obłóg
pracuje tak jak normalne drewno??? czy przy dużym uszkodzeniu, też można
przeszlifować, zaolejnować bez śladu??

generlanie pytanie - czy ten stolarz chce mnie teraz zrobić w trąbę i tanim
trikiem naprawić swój poprzedni błąd???

2. Data: 2007-11-21 19:58:01

Temat: Re: obłóg na blat kuchenny z drewna ???
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomecki74 <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> twierdzi, że
> po obłogu blat będzie miał takie same właściwości jak lite

Obłóg znaczy okleina? Nie radziłbym. To będzie cienka warstwa
drewna, która przy jakimkolwiek uszkodzeniu powierzchni zacznie
się odklejać i łuszczyć.

> generlanie pytanie - czy ten stolarz chce mnie teraz zrobić w
> trąbę i
> tanim trikiem naprawić swój poprzedni błąd???

Raczej tak.

J.

3. Data: 2007-11-22 13:14:52

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomecki74 napisał(a):

> stolarz proponuje jednak naklejenie obłogu na ten blat; tzn obłóg z tego
> samego drewna co blat; i też zaolejowany; stolarz twierdzi, że po obłogu blat
> będzie miał takie same właściwości jak lite drewno;

Robi Cię w konia.
Każ mu OSTATECZNIE zrobić grubą drewnianą ramę (nie grubsza od blatu,
oczywiście) obejmująca cały blat wokół.
To będzie miało sens i może nawet nieźle wyglądać. Sama mam coś takiego
i to ma charakter i nawet wzmacnia blat.

--
XL wiosenna

"Ci, którym natura każe się trzymać z dala od wspólnoty ... , nie
potrzebują też obrony, bo brak zrozumienia nie może ich ugodzić, są
bowiem poza kręgiem światła, a miłość znajdzie ich wszędzie. Nie
potrzebują też pokrzepienia, bo jeśli chcą pozostawać prawdziwi, mogą
czerpać tylko z siebie, zatem nie można im pomóc, przedtem
nie zaszkodziwszy." Franz Kafka

4. Data: 2007-11-24 12:10:25

Od: "tygryseek" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> blat
> będzie miał takie same właściwości jak lite drewno;

Jeżeli stolarz uzyje grubego obłogu ,to będzie dobrze.
Widziałem obłogi od 1 do 2 mm .
Okleiny sa cieńsze.

5. Data: 2007-11-24 12:53:33

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tygryseek <t...@t...pl> wrote:

> Widziałem obłogi od 1 do 2 mm .

Nawet takie myśle, że mogą zacząć pękac na łączeniach tej klepki
pod spodem, jeśli ona będzie dalej "pracować"

J.

6. Data: 2007-11-25 08:53:04

Od: "tygryseek" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nawet takie myśle, że mogą zacząć pękac na łączeniach tej klepki pod
> spodem, jeśli ona będzie dalej "pracować"

Oczywiscie .
Dlatego powinien zerwać pracujące klepki i na płyte nakleić obłóg.

Wąska pralka do 1000 zł co radzicie?
Co to za pralka Whirlpoola ?
WC bez odpowietrzenia - przestalo dzialac (?!)
odkurzacz parowy
Ariston MBL 2023 - opinie