Test przymiotnikowy ACL

11. Data: 2006-08-29 22:12:52

Temat: Re: Test przymiotnikowy ACL
Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Immon wrote:

> Z tego samego testu Rorschacha różni psycholodzy wyciągają różne wnioski,
> w zasadzie można odczytać co "wyobraźnia podpowie" , zresztą z innych
> testów podobnie. Innymi słowy korelacja interpretacji wyników roznych
> psychologów dla tego samego testu jest nieistotna statystycznie.
> JeT pisał o poziomie ufności, ale na jedno wychodzi.

Ten test nie ma nic wspólnego z psychometrią - właśnie z tego powodu, o
którym tutaj wspomniałeś.

Na szczęście do MMPI czy testu Wechslera w USA istnieje oprogramowanie
ułatwiające interpretację tych testów, oparte na potężnych bazach zebranych
do tej pory danych. Wyniki tysięcy różnych badań naukowych i obserwacji
klinicznych były korelowane z wynikami MMPI, co umożliwiło wykrycie
znacznie większej liczby zależności między różnymi modelami odpowiedzi a
rozmaitymi cechami organizmu ludzkiego niż mogłoby się wydawać. Nie chodzi
indywidualnie interpretowane odpowiedzi osób badanych, tylko po prostu
zaobserwowane o współwystępowanie pewnych konfiguracji odpowiedzi z pewnymi
zaburzeniami lub innymi cechami funkcjonowania układu nerwowego.

--
Subscribe news:pl.sci.neuronauki

12. Data: 2006-08-29 22:17:54

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Immon wrote:

> http://en.wikipedia.org/wiki/Rorschach_test

To nie jest test psychometryczny, chociaż obecnie trwają próby
sparametryzowania odpowiedzi osób badanych i jego normalizacji oraz
standaryzacji. Dopiero wtedy będzie mógł uchodzić za prawdziwy test.

--
Subscribe news:pl.sci.neuronauki

13. Data: 2006-08-29 22:50:42

Od: Immon <"po_kropce_i_bez cyfr.immon999priv"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Aug 2006 00:17:54 +0200, Marcin Ciesielski napisał(a):

> To nie jest test psychometryczny,

Masz rację.

> chociaż obecnie trwają próby
> sparametryzowania odpowiedzi osób badanych i jego normalizacji oraz
> standaryzacji. Dopiero wtedy będzie mógł uchodzić za prawdziwy test.

Prawie każdą bzdurę można sparametryzować, znormalizować oraz
zestandaryzować, ale czy "uczona bzdura" nie będzie już bzdurą?
Oczywiście po takim zabiegu łatwiej będzie można zweryfikować prawdziwą
wartość testu i zdecydować czy nadal go używać, czy odrzucić.

--
Immon

14. Data: 2006-08-29 23:01:21

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Immon wrote:

> Oczywiście po takim zabiegu łatwiej będzie można zweryfikować prawdziwą
> wartość testu i zdecydować czy nadal go używać, czy odrzucić.

Właśnie o to chodzi.

Jestem alkoholikiem, narkomanem i lekomanem.
On z miasta, ona ze wsi-malzenstwo?
Studia na wydziale psychologii UW.
[']
Re: Pokora? :)