Test wawelski - kim jesteś ? Czy podział poglądów musi oznaczać podział narodu ?

51. Data: 2010-04-15 19:31:34

Temat: Re: Test wawelski - kim jesteś ? Czy podział poglądów musi oznaczać podział narodu ?
Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:
> I dodam: Kaczyński był wierzący, ma prawo być pochowany w dowolnym kościele
> jako wybitny wierzący

"Wybitny wierzacy"? A kto to taki?

> i Obywatel, jak np chowa się biskupów i inne osoby
> duchowne i świeckie zasłużone dla Kościoła i wiary. Władze Koscielne
> decydują o miejscu pochówku takich osób, a skoro zdecydowały, że ten
> pochówek nastąpi w miejscu szczególnym, to ja to popieram i rozumiem.

Nie czytasz wiadomosci? Wladze kk wypieraja sie tej decyzji.

> Jednakże kiedy się
> zostaje prezydentem, trzeba się liczyć z tym, że jak za życia, tak i po
> smierci nie jest się już "własnością" tylko rodziny, lecz służy się
> narodowi nadal.

Zza grobu/krypty sie sluzy?

> Naród nasz to w większości ludzie wierzący, jak on sam był
> wierzący i Kościół ma prawo do pochowania wierzącego Prezydenta jako
> reprezentanta narodu tak, jak uważa za stosowne.

A inni wierzacy prezydenci tez beda mogli spoczac na Wawelu? Walesa albo
Komorowski (jak zostanie prezydentem)?
I.
I.

52. Data: 2010-04-15 19:43:13

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-04-15 21:31, niebożę Marchewka wychynęło i cichym głosikiem
ryknęło:

> "Wybitny wierzacy"? A kto to taki?

Co wybitnie wierzył.

> A inni wierzacy prezydenci tez beda mogli spoczac na Wawelu? Walesa albo
> Komorowski (jak zostanie prezydentem)?

Wzgórze wawelskie spore. Można wykopać długie chodniki.

Qra
--
[...]

53. Data: 2010-04-15 19:56:05

Od: zażółcony <z...@e...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozmowa potencjalna:
> "Tato! Kto to jest ten człowiek spoczywający w krypcie wawelskiej
> obok królów?"
> "Ach synku! To człowiek, który zrobił taką rzecz jaka nie udała się
> nikomu na świecie. Zaprosił na pokład samolotu najznamienitsze
> osobistości państwa: generałów, hierarchów kościelnych, polityków,
> patriotów różnych organizacji i wydał rozkaz pilotowi lądowania
> na lotnisku, które nie zapewniało bezpieczeństwa, przez co
> wszyscy zginęli. To wielki bohater..."
>
> Podkreślam: powyższe jest fikcją literacką dającą do myślenia...

Wysubtelniona, intelektualizująca i sarkastyczna siódemka.

--
Co w szkole piszczy:
- Proszę Pani, a moja mama daje mojemu bratu takie żrące lizaki,

54. Data: 2010-04-15 19:56:07

Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:
> Dnia 2010-04-15 21:31, niebożę Marchewka wychynęło i cichym głosikiem
> ryknęło:

> Co wybitnie wierzył.

Znaczy, jak?

> Wzgórze wawelskie spore. Można wykopać długie chodniki.

Trza tylko _wybitnie_ zdolnego kreta znalezc.
I.

55. Data: 2010-04-15 20:37:02

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ender pisze:

> Treść jest drugorzędna, najważniejszy jest dialog, możliwość
> odezwania się i doczekania sie odpowiedzi.
> Oczywiście nie mam nic do tego, tylko że to wygląda tutaj
> bardzo mechanicznie i to mnie zastanawia.
> Ta zgodność, że coś tu w tym temacie trzeba powiedzieć, żeby tu być
> i być w miarę tolerowanym (lubianym).

Ja myślę, że w dużej mierze jest to konieczność dania upustu różnym
swoim emocjom. Niektórzy się emocjonują niewiarygodnie silnie.
Oczywiście nie może się to obyć bez "dialogu" (kłótni raczej) i relacji.
Być może nawet jest tak, że co poniektórzy tutaj znajdują sobie
niejako reprezentatywną grupę osób z przeciwnego bieguna, żeby im
dowalić jako całej tej części społeczeństwa z drugiej strony barykady,
ponieważ nie mogą tego zrobić prawdziwie i na żywo. Co sądzisz o takiej
teorii? ;)

Odnoszę jednak wrażenie, że temat zbyt dobrze relacjom nie robi.

Ewa

56. Data: 2010-04-15 20:41:03

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ender pisze:

> [...]
> ludzie skompromitowani publicznie, typu Lepper i spółka,
> w zachodniej kulturze informacyjnej byliby martwi medialnie,
> a u nas brylują wręcz w mediach i zdobywają poparcie oraz mandaty
> do władz.
> Nie byłoby takiej sytuacji gdyby co?
> Gdyby nie media? One robią tylko kasę na tym co się sprzeda.
> Wina za naszą 'polskość' spada na popyt.
> Gdyby popyt był na kulturę, media odeszły by od bruku,
> ale widzę chociażby po bieżących tematach, że mają zapewniony
> rynek zbytu na bruk jeszcze co najmniej na pokolenie,
> które wychowacie po takich dyskusjach jak tu.

Hm, czyli jednak Ty piszesz ogólnie, nie tylko o dyskusjach na psp?

No to trochę mnie zaskoczyłeś, przyznam. Jak wyobrażałbyś sobie swój
udział w życiu żtp społeczno-publicznym (choćby świadomy udział w
wyborach), gdyby nie było tego typu dyskusji w mediach?
Jeśli jednak Ci nie zależy na tej (mniejszej lub większej) świadomości,
to przecież nie musisz oglądać kanałów informacyjnych, pewnych programów
itd. Masz wybór. :)

Ewa

57. Data: 2010-04-15 20:45:54

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:
> W Usenecie Marchewka <s...@g...pl> tak oto plecie:

> Tyle wielkich ludzi w jednym miejscu. Kuszące.

Też tak sobie pomyślałam, zwłaszcza że sprawa nagłośniona do granic
możliwości. Aż mnie dreszcz przeszedł.

Ewa

58. Data: 2010-04-15 20:47:39

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Niektórzy nawet bardzo - byleby światu nie pokazywac, byle tylko nie wyszło
> poza granice, że jesteśmy skłóceni. Łagodzenie na zewnątrz, a pod tym
> kubraczkiem wszawość. Kołtuństwo w czystej postaci.

Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta. Zaraz jakiś Niemiec zająłby
Wawel. Uważaj więc z tymi kłótniami, bo osłabiasz naród, patRYJątko.

Ewa

59. Data: 2010-04-15 20:49:21

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Przemysław Dębski pisze:

> Ani 1 ani 2. Mam poczucie, że ucieka nam jakaś szansa.

Jaka szansa? Na zmianę opcji politycznej rządzących? Też mam takie poczucie.

Ewa

60. Data: 2010-04-15 20:52:12

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

zażółcony pisze:

> Niektórzy się muszą wciskać z 6, inni z 24 ...

Czyżby było aż tak źle? ;)))

Ewa

FATUM
To się stało.