Thuja smaragd - przyrosty roczne?

1. Data: 2004-08-23 08:10:55

Temat: Thuja smaragd - przyrosty roczne?
Od: "forex004" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem początkującym ogrodnikem stąd "trochę" lamerskie pytanie:

Jakie są (orientacyjne) przyrosty roczne żywotnika "smaragd" zakładając
prawidłową pielęgnację (podlewanie, nawożenie itd.)?

A dokładniej po ilu latach takie drzewko 50cm dorośnie do 180cm-200cm?

Pozdrawiam z Bytomia wszytkich forumowiczów.

2. Data: 2004-08-23 08:53:00

Temat: Re: Thuja smaragd - przyrosty roczne?
Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamerom_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> A dokładniej po ilu latach takie drzewko 50cm dorośnie do 180cm-200cm?

Tak z pięć lat, nie więcej. Zobacz na http://iglaki.agrosan.pl/ choć nie
jestem pewien, czy jest tam coś o przyrostach.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

3. Data: 2004-08-23 10:17:58

Od: "Robert" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawidłową pielęgnację (podlewanie, nawożenie itd.)?
>
> A dokładniej po ilu latach takie drzewko 50cm dorośnie do 180cm-200cm?

Rośnie o około 10cm rocznie i ja potwierdzam ten fakt.
Jeśli chcesz miec szybciej rosnące thuje to kup kolumnowe - ok 25 cm
rocznie. Łatwiej daje się je formować, ale listki/igiełki mają mniej ładne.

Robert

4. Data: 2004-08-23 12:13:49

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamerom_poczta.fm> wrote in message

> Tak z pięć lat, nie więcej. Zobacz na http://iglaki.agrosan.pl/ choć nie
> jestem pewien, czy jest tam coś o przyrostach.

Moze to tez bardzo zalezec od lokalnych warunkow i konkretnego
egzemplarza.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2004-08-23 12:18:15

Od: "lolo" <l...@o...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:cgcg39$p1l$1@news.onet.pl...

> Rośnie o około 10cm rocznie i ja potwierdzam ten fakt.
> Jeśli chcesz miec szybciej rosnące thuje to kup kolumnowe - ok 25 cm

A ja nie potwierdzam, moje szmaragdy po pięciu latach (wrzesień) z
około 60-70 cm osiągnęły 3 metry wysokości maksymalnie 335 cm sadzone
co 70 cm w rzędzie, byłem przed chwila mierzyć :-). Te żywotniki
widział Bpjea może potwierdzić ich wielkość.

--
Pozdrawiam Lolo
L.O.L.O. Lifeform Optimized for Logical Observation

6. Data: 2004-08-23 13:12:26

Od: "forex004" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze to tez bardzo zalezec od lokalnych warunkow i konkretnego
> egzemplarza.

Niestety na temat odmiany Samaragd jest tylko na CD-ROMie :).

Jest natomiast troche nt. odmiany Brabant.
Chyba jednak na nią się zdecyduję......
Znalazłem informacje że przyrosty sięgają 40cm rocznie,
ale niestety nie znam nikogo mającego te drzewka i nie wiem czy
przypadkiem nie popełniam błędu?

Chcę posadzić ok 40 drzewek aby za kilka lat uformować z nich dość wysoki
żywopłot.

Z tym Brabantem to dobry pomysł?

7. Data: 2004-08-23 22:06:43

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamerom_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Z tym Brabantem to dobry pomysł?

Jeśli jedynym powodem jest informacja o przyrostach, to jest to zły pomysł.

8. Data: 2004-08-24 06:39:28

Od: "Sara" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem początkującym ogrodnikem stąd "trochę" lamerskie pytanie:

Wiosną 2000 roku posadziłam dwa "szmaragdy" o wysokości 70 cm. W tej chwili
jeden ma 2,50 m , a drugi 1,80 m- podlewany przez kota.Chwalę sobie te thuje,
ponieważ szybko rosną, są zwarte i zdrowe oraz zachowują zimą soczysty, zielony
kolor (niektóre przebarwiają się na brązowo).

9. Data: 2004-08-24 09:10:26

Od: "Mariola Ratajczak" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lolo" <l...@o...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> co 70 cm w rzędzie, byłem przed chwila mierzyć :-). Te żywotniki
> widział Bpjea może potwierdzić ich wielkość.

Również mogę potwierdzić, że szmaragdy rosną dosyć szybko. Ja posadziłam je
cztery lata temu. Miały około 1m wys. W tej chwili mają około 2,5 m,
niektóre nawet wyższe. I wyglądają naprawdę ładnie. Zarówno małe jak i
większe mają ładny pokrój i nie wymagają wielu zabiegów pielęgnacyjnych.

roze pnace scinanie
polifoska 4 a jesien
co z trawa ?
Lobelia cardinalis