Tiramisu 2

1. Data: 2001-10-30 20:14:36

Temat: Re: Tiramisu 2
Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 28 Oct 2001 13:28:54 +0100, "Kaliope"
<k...@p...krakow.pl> wrote:

>Czy za brak umiejętności robienia racuchów zostanę automatycznie wywalona z
>grupy;-))??
>
>Pozdrawiam,
>
>Kaliope

Niech tylko sprobuja...;-))))

1. Data: 2001-10-30 20:47:45

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Niech tylko sprobuja...;-))))

Pssst, ja racuchow w zyciu nie robilam, tylko blagam - nie mowcie
glosno!
Co do rzeczy drozto tylko chleb i ciasto drozdzowe, a i to z
trudem, bociagle sobie wypijam drozdze z mlekiem i cukrem...to z
czasow, keidy bieda przycisnela mnie i kolezanke (na studiach),
dlugi dzien, w obu kieszeniach pare groszy, a zimno do tego bylo.
poszlysmy smetne do sklepu a tan byly drozdze...slwo daje,
niczego wiecej nie widzialysmy!! Kupilysmy 10 deko, poszlysmy do
kawiarni obok (Sloneczna, Pl. Nowy Trag/ul Sw Anny, Wroclaw, 1974
lub 5), zamowilysmy herbate (jedna), wypilysmy, cukier ukradly, a
potem na lawce zezarlysmy drozdze zmieszane z cukrem...na
pozniejszych zajeciach bardzo powaznie fermentowalysmy...a jak
nam bylo cieplo!
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-01 12:04:33

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartek Krauze" <b...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
> z przyjemnoscia podam przepis na prawdziwe wloskie tiramisu.
> pracowalem ponad pol roku w Anglii w prawdziwej wloskiej restauracji.
> jest to przepis sprawdzony, od Wlochow i tiramisu zawsze wychodzi.
> a wiec do rzecy:
> 2 opakowania podluznych biszkoptow
> serek mascarpone (oryginalny wloski, dostepny w hipermarketch)
> okolo pol litra smietany kremowki
> troche cukru, 50 ml alkoholu (najlepiej wloski Likier Amaretto, moze byc
tez
> np.rum), kawa, czekolada mleczna
(ciach)

A gdzie jajka? Tiramisu jest to mój ulubiony deser , poświęciłam mu sporo
uwagi- widziałam różne przepisy ale wszystkie miały jajka, poza tym jak to-
najpierw serek z cukrem potem śmietanę i dopiero ubijać?
Na temat tego deseru mam swoje ugruntowane zdanie- klasyczne tiramisu to
tylko jajka, mascarpone, cukier, kawa, biszkopty, kakao i marsala. Basta!
Reszta to fantazje na temat.

Kasia L.

1. Data: 2001-11-01 15:35:27

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>tylko jajka, mascarpone, cukier, kawa, biszkopty, kakao i marsala. Basta!

amen! dokladnie tak wychodzi najlepszy pod sloncem. wariacje tez
produkuje.
Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-02 22:15:08

Od: "Bartek Krauze" <b...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

ten przepis jest sprawdzony!!! spytaj sie kazdegoWlocha, a on to
potwierdzi!!! a surowe jajka przeeciez nigdy nue sa pewne, dlatego sie ich
nie dodaje!!!
choc te wersje tez znam,
jesli chodzi o alkohol to zawsze Amaretto, wino marsala dodaje sie do deseru
Zabaglione!!!

Użytkownik Kasia L. <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9rrpj8$ne2$...@i...cyf-kr.edu.pl...

1. Data: 2001-11-02 23:37:59

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie dodaje!!!
> choc te wersje tez znam,
> jesli chodzi o alkohol to zawsze Amaretto, wino marsala dodaje sie do

Wyobraź sobie, że pytałam Włochów o tiramisu i to od nich wiem, że
klasyczna wersja składa się z tych składników, które podałam wcześniej,
porównywałam też liczne przepisy z włoskich książek kucharskich i od
prywatnych osób (rodowitych Włochów), jadałam też ten deser w wielu
miejscach we Włoszech i w różnym czasie.Tiramisu bez jajek nie istnieje, to,
że jajka nie są pewne to nie jest to argument, szczególnie dla Włochów
którzy wręcz obsesyjnie przestrzegają swych przepisów i tradycji kulinarnej.
Marsala jest składnikiem zarówno zabaione jak i tiramisu. Moim zdaniem
amaretto pojawiło się w przepisach na tiramisu jako alkohol bardziej
dostępny , szczególnie za granicą. A jak robisz zabaione? Też bez jajek?:)

Kasia L.

1. Data: 2001-11-03 17:23:18

Od: "Bartek K." <b...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

zbaione oczywiscie ze z jajkami!!!
tutaj nie ma zadnej dyskusji!!!
Użytkownik Kasia L. <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9rvbbl$7kc$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-11-03 17:27:11

Od: "Bartek K." <b...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

a tak w ogole Tiramisu z jajkami czy bez jajek jest fantastyczne, tak wiec
nie ma sensu sie sprzeczac!!!
pozdrawiam
bartek

1. Data: 2001-11-03 21:50:32

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartek K." <b...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
> a tak w ogole Tiramisu z jajkami czy bez jajek jest fantastyczne, tak wiec
> nie ma sensu sie sprzeczac!!!
> pozdrawiam
> bartek

Absolutnie się z Tobą zgadzam:) Deser jest pyszny w różnych wariantach.Nie
chciałam się z Tobą spierać, wyszło mi to jakoś mimochodem. Jak zaznaczyłam
w pierwszym poście mam swoje zdanie ale Ty się wcale nie musisz z nim
zgadzać- Twoje zbójeckie prawo:) Ale zawsze można wymienić argumenty, sory
jeśli mnie poniosło.
Pozdrawiam

Kasia L.

1. Data: 2001-11-03 23:06:37

Od: "Bartek K." <b...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

a tak w ogole to milo Cie poznac, poniewaz ja jestem w grupie dopiero od
niedawna.
jeszcze raz pozdrawiam
bartek
Użytkownik Kasia L. <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9s1pdp$2r8$...@n...tpi.pl...

> [...]
> w pierwszym poście mam swoje zdanie ale Ty się wcale nie musisz z nim
> zgadzać- Twoje zbójeckie prawo:) Ale zawsze można wymienić argumenty, sory

kuchnia
Tiramisu ;))))
jeść!
Ciasto lub tort - prosba o przepis.