Tłusta dieta Eskimosa zimą

21. Data: 2009-01-27 15:11:10

Temat: Re: Tłusta dieta Eskimosa zimą
Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21-01-2009 o 00:46:47 tomek w <t...@w...pl> napisał(a):

> Krystyna*Opty* wrote:
>
> Jeszcze parę ciekawostek. Bo to, że Eskimosi w Kanadzie obecnie mają
> najniższą średnią życia (12 lat mniej niż przeciętny Kanadyjczyk, aby
> porównać ich z państwem o identycznym standardzie) to wiadomo. Ale jak
> było
> kiedyś, zanim współczesna medycyna zrobiła co miała zrobić?
>
> http://www.epi.hss.state.ak.us/bulletins/docs/b1991_
13.htm

> [...]
> (niech
> żyje odporność na choroby)
> - w 1947 roku, na 30 "zdrowo" odżywiających się dzieci, które wstąpiły do
> szkoły, tylko 6 dożyło jej ukończenia
> - w roku 1950 średnia życia "zdrowo" odżywiającego się Eskimosa wynosiła
> 47
> lat
> - "zdrowo" odżywiający się Eskimosi, ze swoją niesamowitą odpornością, w
> roku 1950 byli wręcz dziesiątkowani przez takie choroby jak odra,
> gruźlica,
> dur brzuszny czy... gorączka reumatyczna.

test

--
Pozdrawiam. Janusz.

22. Data: 2009-01-27 15:39:09

Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27-01-2009 o 16:00:59 Krystyna*Opty*
<k...@w...gazeta.pl> napisał(a):

> Już wiem! Nie odzywać się do Tomka W. 8)

Nie, to złe wyjscie, bardzo przykro by mu było.

--
Pozdrawiam. Janusz.

23. Data: 2009-01-29 17:10:20

Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29-01-2009 o 14:22:47 <k...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> Ta konfiguracja dotyczy OE, a ja teraz piszę przez bramkę gazety.pl

Rzeczywiście, to może lepiej z OE korzystać.
Co słychac, jak zdrowie, samopoczucie, co dzis jadłas, co wczoraj?

--
Pozdrawiam. Janusz.

24. Data: 2009-02-01 22:30:00

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

No masz rację. OE jednak jest szybszy i wygodniejszy od www. :)

> Co słychac, jak zdrowie, samopoczucie, co dzis jadłas, co wczoraj?

A dziękuję, jest ok. :)
Wczoraj jadłam jajecznicę (1 białko + 3 żółtka)ze szczypiorkiem i ogórkiem
kiszonym, na obiad: kapuśniak na żeberkach, a wieczorem śmietankę z
niskosłodzoną konfiturą z owoców leśnych.
A dzisiaj: rano kawa ze śmietanką, na obiad kotlecik mielony, sos, marchewka
z groszkiem i zoptymalizowane kopytka ;) (całe 6 sztuk). A pod wieczór:
kawałek sernika (opty) i mała kawka ze śmietanką - mniam... :P

A co słychać u Ciebie? I co dzisiaj jadłeś?

Krystyna
--
Jadło określa świadomość. H.G. Wells

25. Data: 2009-02-04 14:33:18

Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 01-02-2009 o 23:30:00 Krystyna*Opty* <k...@a...spam>
napisał(a):

> A co słychać u Ciebie? I co dzisiaj jadłeś?

Dzięki za zainteresowanie. Jakoś leci. Całkiem apetyczne to Twoje menu. Ja
dziś nie mam czym sie pochwalić, śniadanie trzy kawy i pięć papierosów,
lunch cebulak z barszczykiem rozpuszczalnym, obiad placki ziemniaczane ze
śmietaną. Smakowało wszystko. Usiłuję zaprzyjażnić się z wegetarianami,
zeby lepiej to zjawisko poznać i stad taka dieta. :)

--
Pozdrawiam. Janusz.

26. Data: 2009-02-11 15:25:26

Od: tomek w <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* wrote:

> A Eskimosi nie narzekają na swoją dietę. Nie narzekają też na zdrowie.
> Próżno szukać wśród nich cherlawych wymoczków, cukrzyków, zawałowców,
> chorych na raka.

no cóż, w momencie gdy średnia życia eskimosów przekroczyła 30 lat dzięki
medycynie, która ratowała ich przed śmiercią na skutek osłabienia dietą w
dzieciństwie, pojawił się też rak:

http://www.cancermonthly.com/iNP/view.asp?ID=228

ujmując rzecz lapidarnie - z ryb przerzucili się na tłuszcze nasycone.

"tłusta" dieta eskimosów składała się np z takiego czegoś:

http://www.nutritiondata.com/facts/ethnic-foods/9970
/2

albo z takiego

http://www.nutritiondata.com/facts/ethnic-foods/9969
/2

albo z takiego

http://www.nutritiondata.com/facts/ethnic-foods/8086
/2

albo z takiego

http://www.nutritiondata.com/facts/ethnic-foods/8077
/2

i od święta udawało im się upolować renifera

http://www.nutritiondata.com/facts/ethnic-foods/9980
/2

ale niemal cała ich dieta to były RYBY. Ryby, które co prawda mają sporo
tłuszczu, ale jest to w ogromnej większości tłuszcz wielonienasycony (kwasy
omega 3). Nie uświadczysz go w diecie optymalnego ani na lekarstwo.

Co jeszcze jest ciekawego w natywnej diecie eskimosów? Jest ona
WYSOKOBIAŁKOWA, ale jeśli dokładnie przyjrzeć się podanym tutaj pokarmom,
jest jednocześnie NISKOTŁUSZCZOWA. Całkowite przeciwieństwo diety
forsowanej przez grupowych namawiaczy do samobójstwa (NISKOBIAŁKOWEJ i
WYSOKOTŁUSZCZOWEJ).

Podobnie sprawa wygląda z chorobami układu krążenia. Odkąd z diety opartej
na tłuszczach jedno i wielonienasyconych przerzucili się na tłuszcze
nasycone (ulubiony pokarm opty), zaczęli padać na serce jak muchy.

Co prawda są na grupie debile, którzy zaczną zaraz ujadać "węgle zaczęli
zjadać!!11jeden", ale niestety (stety), społeczności których dieta opiera
się wyłącznie na węglach są całkowicie wolne od raka i schorzeń układu
krążenia.

--
. Wegetarianizm i Ekologia - http://www.vegie.pl .

27. Data: 2009-02-11 19:13:52

Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11-02-2009 o 16:25:26 tomek w <t...@w...pl> napisał(a):

> zjadać!!11jeden"

Nie rozumiem tego fragmentu.

> społeczności których dieta opiera się wyłącznie na węglach

Chyba nie ma takich.

> są całkowicie wolne od raka i schorzeń układu krążenia.

Jeżeli są takie, to nie dożywają wieku, w którym te choroby są realnym
zagrożeniem.

--
Pozdrawiam. Janusz.

28. Data: 2009-02-11 22:21:12

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek w" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> http://www.cancermonthly.com/iNP/view.asp?ID=228
>
> ujmując rzecz lapidarnie - z ryb przerzucili się na tłuszcze nasycone.

Oczywiście "lapidarnie" widzisz wszystko odwrotnie... ;)
Wyraźnie jest napisane, że oni ulegli zachodnim nawykom dietetycznym,
zamieniając dietę wysokobiałkową (tradycyjne polowania i rybołóstwo) na
wysokowęglowodanową (tradycyjniejszą zachodnią) właśnie 8)
Czyli zaczęli jeść dokładnie tak jak społeczeństwa krajów zachodnich: dużo
tłuszczu i dużo cukru + mało aktywności i + palenie.
A wiadomo, że zasada mieszania paliw (cukier + tłuszcz) - to nic dobrego :[

> "tłusta" dieta eskimosów składała się np z takiego czegoś:
>
> http://www.nutritiondata.com/facts/ethnic-foods/9970
/2
[...]
> [...]
> (kwasy
> omega 3). Nie uświadczysz go w diecie optymalnego ani na lekarstwo.

A przede wszystkim NIE MIELI DOSTĘPU DO CUKRÓW.

> [...]
> na tłuszczach jedno i wielonienasyconych przerzucili się na tłuszcze
> nasycone (ulubiony pokarm opty), zaczęli padać na serce jak muchy.

A ja sądzę, że zaczęli chorować odkąd zaczęli jeść coraz więcej cukrów.
Jak można używać w artykule tak zmanipulowanego argumentu na wzrost u
Eskimosów zachorowalności
na raka, jak "niskie spożycie owoców i warzyw"?! Przecież w ich środowisku
nigdy nie było owoców i roślin, a Eskimosi nigdy ich nie jedli i na
nowotwory nie chorowali!

> [...]
> zjadać!!11jeden", ale niestety (stety), społeczności których dieta opiera
> się wyłącznie na węglach są całkowicie wolne od raka i schorzeń układu

Nowotwór żywi się CUKREM, a nie tłuszczem - tak mówią badania i nic na to
twoje zaklęcia nie pomogą.
Tym niemniej inne "badania" wraz z komercją dołożą wszelkich starań, by
"zadbać" o zdrowie Eskimosów przekonując ich do "dużo warzyw i owoców"...
Wypada im tylko współczuć, jako nieustającym pacjentom troskliwych służb
"ochrony zdrowia" wg światowych standardów.

A swoją drogą, jeśli w Lancecie publikuje się takie "badania", z takimi
wnioskami, to znaczy, że nauka schodzi na psy, zresztą jak wszystko...
Naukowa prawda i kasa już dawno się rozeszły w zupełnie innych kierunkach.

Krystyna
--
Losy narodów zależą od ich sposobu odżywiania się. A. Brillat-Savarin

29. Data: 2009-02-12 07:51:59

Od: tomek w <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Kornaga wrote:

> Nie rozumiem tego fragmentu.

jak i wielu innych rzeczy :P

> Chyba nie ma takich.

przeczytaj "china study"

> Jeżeli są takie, to nie dożywają wieku, w którym te choroby są realnym
> zagrożeniem.

przeczytaj "china study"

--
. Wegetarianizm i Ekologia - http://www.vegie.pl .

30. Data: 2009-02-12 07:54:36

Od: tomek w <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* wrote:

> A wiadomo, że zasada mieszania paliw (cukier + tłuszcz) - to nic dobrego

skąd wiadomo? guru napisał na kamiennej tablicy?

> A ja sądzę, że zaczęli chorować odkąd zaczęli jeść coraz więcej cukrów.

bo guru tak napisał na kamiennej tablicy?

> Nowotwór żywi się CUKREM, a nie tłuszczem - tak mówią badania i nic na to
> twoje zaklęcia nie pomogą.

bo guru tak napisał na kamiennej tablicy?

wyeliminowanie z diety TŁUSZCZU i zastąpienie WĘGLAMI sprawia, że nowotwór
po prostu się cofa

http://www.newsweek.pl/artykuly/wydanie/1020/talerze
m-w-raka,30074,1

ale ponieważ nie napisał tego guru, wyniki badania spłyną jak po psie woda.

--
. Wegetarianizm i Ekologia - http://www.vegie.pl .

Dieta Strażników Wagi - jak ją zakończyć?
Co z tłuszczykiem poświątecznym?
Żywienie eskimosa
wielki problem z koncentracją (Hipoglikemia?) ratunku!
Monty + trening na siłowni