Toksyczny związek ??

1. Data: 2005-10-31 23:19:47

Temat: Toksyczny związek ??
Od: "Ronaldino" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Proszę o kilka opinii - stoję przed chyba poważnym wyborem życiowym i nie
wiem jak postąpić słusznie.

Otóż sytuacja wygląda w ten sposób że z obecną partnerką "jestem" od roku (znamy
się i spotykamy dużo dłużej - prawie 4-5 lat). Od zawsze to ja byłem zakochany
natomiast od niej nigdy nie usłyszałem "kocham cię". Związek na prawdę bardzo
dziwny i oparty na baardzo głębokiej przyjaźni. Dla mnie nieco męczący gdyż w
momencie gdy chcę porozmawiać o jego dalszym rozwoju to temat jest ucinany
tłumaczeniem (od kilku miesięcy) "ważniejszymi sprawami" (rzeczywiście ma "na
głowię" pracę dyplomową i bardzo mocno przegięty termin). Przypuszczam że po
napisaniu pracy będziemy mogli przeprowadzić długą i poważną rozmowę (obecnie
nie jest to możliwe bo to osoba bardzo "wrażliwa" i raczej ciężko miałaby się
zabrać za pracę po takiej rozmowie), natomiast cała ta sytuacja jest dla mnie
coraz bardziej "chora" i pomimo że to zawsze ja byłem bardziej "skłonny" do Niej
to wiem że to ona może mieć problem odnaleźć się w życiu beze mnie - cały
problem polega na tym że obecnie jestem jedynym "pomostem" pomiędzy Nią a
"towarzystwem", od kilku lat wakacje spędzamy razem itp... Dodatkowo jest dosyć
dobrze "umocowana" u mnie w rodzinie (ja zresztą u Niej też) więc wszelkie
zmiany byłyby conajmniej dziwne.

No i teraz pojawił się problem ... kilka(naście) dni temu poznałem dziewczynę (5
lat różnicy) i czuję się jak zauroczony 15-latek :)). Spędziliśmy kilka bardzo
przyjemnych wieczorów (ta poprzednia nic nie wie - mam jej "nie przeszkadzać" w
pisaniu) ale na razie bez żadnych daleko posuniętych kroków.

No i mam dylemat ... czy kontynuować ten poprzedni związek, czy zaangażować się
w tą nową osobę. Najgorsze jest to że nie chciałbym nikogo skrzywdzić : nie wiem
jak ta "pierwsza" by zareagowała na taką sytuację, a z kolei jeszcze nie jest za
późno żeby się z "drugiego" związku wycofać i dalej czekać (kurna !!!) na rozwój
tego pierwszego związku.

Pomóżcie plis :))

Piotr

2. Data: 2005-11-01 06:45:01

Temat: Re: Toksyczny związek ??
Od: "Toledo" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ronaldino" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam. Proszę o kilka opinii - stoję przed chyba poważnym wyborem życiowym i nie
> wiem jak postąpić słusznie.

A co jest dla Ciebie najważniejsze?
Tak w ogóle. W życiu.

pozdrawiam

Ja

3. Data: 2005-11-01 06:48:08

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ronaldino; <1...@n...onet.pl> :

> Witam. Proszę o kilka opinii - stoję przed chyba poważnym wyborem życiowym i nie
> wiem jak postąpić słusznie.

Tylko przestań używać słowa "toksyczny". :(

> [...]
> tłumaczeniem (od kilku miesięcy) "ważniejszymi sprawami" (rzeczywiście ma "na
> głowię" pracę dyplomową i bardzo mocno przegięty termin).

A później będzie miała ... - odwlekanie decyzji jest objawem
niepewności/ucieczki od stresu - jeżeli teraz nie potrafi jej podjąć,to
później też nie będzie potrafiła tego zrobić. Fakt faktem, że "praca
dyplomowa" komplikuje trochę sytuację, bo gdyby nie to ... - zapytaj się
kobiet co robią w takich sytuacjach z niezdecydowanym partnerem. ;)

> [...]
> przyjemnych wieczorów (ta poprzednia nic nie wie - mam jej "nie przeszkadzać" w
> pisaniu) ale na razie bez żadnych daleko posuniętych kroków.

Znów - patrz literatura kobieca, którą wzruszają się kobiety -
teoretycznie w spotykaniu się z dwoma kobietami nie ma nic zdrożnego
[czy ja jestem złośliwy? ;)] - można im nawet to wzajemnie powiedzieć,
wtedy wybór staje się łatwiejszy, bo następuje eskalacja zachowań.

> [...]
> późno żeby się z "drugiego" związku wycofać i dalej czekać (kurna !!!) na rozwój

Ech - zawsze kogoś skrzywdzisz - tak już jest.

Flyer

4. Data: 2005-11-01 07:05:16

Od: 'madzik' <g...@o...tegoteznie.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam. Proszę o kilka opinii - stoję przed chyba poważnym wyborem życiowym i nie
> wiem jak postąpić słusznie.
/ciach/

Piotr, Ty przecież już wiesz, co chcesz zrobić, tylko jeszcze Ci szkoda
tej pierwszej dziewczyny.

BTW. Lepiej teraz niż po ślubie.

--
[Pozdrawiam cieplutko, ]
[Magda ]

5. Data: 2005-11-01 08:21:19

Od: "Lelum" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ronaldino" <r...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości

> Pomóżcie plis :))

Wychodzi na to że oba związki sa do d....

6. Data: 2005-11-01 09:13:59

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ronaldino:
> ... No i mam dylemat ...
> ... Pomóżcie plis :))

Przeczytalem twoj opis i jestem poniekad zdumiony,
ze masz dylemat.

Chyba masz popieprzony system wartosci i lubisz
paueutac sie nie wiadomo po co nie wiadomo gdzie.

W kazdym razie tego rodzaju decyzje podejmuje sie
wylacznie samodzielnie.

--
Czarek

7. Data: 2005-11-01 09:48:11

Od: "Ronaldino" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Ronaldino" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>

> A co jest dla Ciebie najważniejsze?
> Tak w ogóle. W życiu.

Uczciwość, gra "fair", przyjaciele, miła atmosfera ...

Ciężko na takie pytanie odpowiedzieć.

8. Data: 2005-11-01 09:53:01

Od: "Ronaldino" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> /ciach/
>
> Piotr, Ty przecież już wiesz, co chcesz zrobić, tylko jeszcze Ci szkoda
> tej pierwszej dziewczyny.

W sumie masz rację ... ale boję się czy nie jest to decyzja "chwili" .. impuls
którego będę później żałował. Tamten "związek" budowałem przez kilka lat
(przypomnę - to ja o nią zawsze walczyłem) a tutaj jest to kwestia dosłownie
kilku dni, ale znowu z drugiej strony w czasie tych "rozstań" miałem już dwa
"epizody" tak więc podświadomie chyba próbuję się od niej już długo uwolnić.
Tylko czy to słuszna droga ??

9. Data: 2005-11-01 09:54:03

Od: "Ronaldino" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Ronaldino" <r...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości

> Wychodzi na to że oba związki sa do d....

Nie rozumiem co w tym drugim do d... ?? Na razie jeszcze niewiele chyba na jego
temat można powiedzieć.

pozdrawiam,

P.

10. Data: 2005-11-01 10:39:59

Od: "Lelum" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ronaldino" <r...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości

> Nie rozumiem co w tym drugim do d... ??

Mnie sie pytasz ? :))

> Na razie jeszcze niewiele chyba na jego
> temat można powiedzieć.

Gdybyś mmiał taki system wartosci jak deklarujesz tobyś rozumiał :)

Pani Grażyna Rutkowska
Re: Jawne oszustwo Robaka
Soy Marta,, aqui te pongo lo ke me pediste. F9VF
z serii - neurofilozofia
Dwulicowość