'Top Point'

1. Data: 2000-01-10 08:28:18

Temat: 'Top Point'
Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znów mam zgryza. Dostałam na Mikołaja maluśką "choinkę" w doniczce, jest to
Chamaecyparis thyoides 'Top Point' . Polska nazwa gatunkowa - cyprysik
żywotnikowaty, jest mrozoodporny. Tyle informacji znalazłam, zresztą w
książce Murasa, o której ostatnio pisała chyba Dorota. Niestety, opisana
jest tam inna odmiana (pewnie najbardziej popularna). Czy może ktoś się
orientuje, jak wysoki i szeroki będzie ten mój cyprysik i jak szybko
urośnie? Na razie trzyma się świetnie (odpukać) i wiosną planuję wysadzenie.

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-10 13:37:39

Temat: Re: 'Top Point'
Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Znalazlem go w Conifers Japan ,faktycznie jest takowy z nazwa "Top
Point".Jest tutaj cos napisane o nim po japonsku ,tak ze nie moge Ci tego
przetlumaczyc,napisal bym Ci ten tekst ale mam chyba nie ta klawiature. :-D
Ale jest umieszczony w grupie obok "Red Star" i "Purple Heather", a te to
akurat karzelki,sa dosyc delikatne wymagaja przykrycia na zime stroiszem i
to dosyc dokladnie.
Czy Ty zawsze musisz zadawac tak trudne pytania.:-))))
A jednak Internet rozleniwia.
Pozdrawiam,Boguslaw.
> Znów mam zgryza. Dostałam na Mikołaja maluśką "choinkę" w doniczce, jest
> Chamaecyparis thyoides 'Top Point' . Polska nazwa gatunkowa - cyprysik
(Ktory to Mikolaj rozdaje takie prezenty)
> [...]
> orientuje, jak wysoki i szeroki będzie ten mój cyprysik i jak szybko
> urośnie? Na razie trzyma się świetnie (odpukać) i wiosną planuję

Jeszcze cos znalazlem:
> Karlowa odmiana bardzo gesta,stozkowata wolniej rosnaca niz Chamaecyparis
thyoides "Ericoides".
Mysle ze na cien pod nim nie masz co liczyc ;-))
Boguslaw.

--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-01-10 22:46:19

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja nabyłem "Top Pointa" w zeszłym roku (chyba wczesną wiosną) w kwiaciarni
przy centrum ogr.. Nie odważyłem się wystawiać go na zewnątrz, bo doszedłem
do wniosku, że jest "rozhartowany" w szklarniowych warunkach. Chciałem z
kilku sztuk zrobić bonsaiowy lasek, ale skończyło się na 2-óch sztukach,
które cieszyły oko w mieszkaniu do czasu początku sezonu grzewczego.
Spóźniłem się chyba o tydzień z wystawieniem do chłodnego miejsca i już
niestetki nie żyją.
Jak szybko rośnie? W doniczce przez sezon ok. 5cm wzwyż i może ze 3cm wszeż,
ale nie troszczyłem się o niego specjalnie (bez biohumusu:-)).
"podkrzesałem" je trochę, zostawiłem jeden przewodnik i wyglądem
przypominały duże iglaste (np. pokrój świerka, Ty też piszesz o "choince").
"RedStar" (bardziej krzaczasty z większą ilością przewodników) można nabyć w
kieleckim Makro, "produkuje" je Tomaszewski, zatem powinny być w większości
OBI itp.
U mnie thyoides rosną w ogrodzie od kilku lat, ale kupowane z "produkcji"
"zewnętrznej".

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-11 10:10:56

Temat: Odp: 'Top Point'
Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <p...@n...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9...@g...newsgate.pl...
> [...]
> Point".Jest tutaj cos napisane o nim po japonsku ,tak ze nie moge Ci tego
> przetlumaczyc,napisal bym Ci ten tekst ale mam chyba nie ta klawiature.

Tak, byłby z tym pewien kłopot:)
A jak przeczytałeś po japoński nazwę odmiany?

> [...]
> to dosyc dokladnie.
> Czy Ty zawsze musisz zadawac tak trudne pytania.:-))))

Cóż, odpowiedzi na łatwe pytania można łatwo znaleźć. "Rzuciłam" pytanie na
grupę, bo w swojej biblioteczce nic nie znalazłam.

> A jednak Internet rozleniwia.

Szczególnie kogoś leniwego z natury ;)

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-11 10:13:25

Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:85dota$g1h$...@a...webcorp.com.pl...
> [...]
> do wniosku, że jest "rozhartowany" w szklarniowych warunkach. > U mnie
thyoides rosną w ogrodzie od kilku lat, ale kupowane z "produkcji"

Udało mi się kiedyś przetrzymać świerka kłującego od świąt i wiosną przyjął
się bez problemu. Cyprysik stoi w chłodnym miejscu i jest regularnie
zraszany wodą.
Trzymajcie kciuki!

Pozdrawiam, Basia.

Re: Pasja - to brzmi dumnie !?