Torbiel jajnika

1. Data: 2000-03-09 20:38:10

Temat: Torbiel jajnika
Od: "Tomek Godlewski" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie moga byc nastepstwa istnienia torbiela jajnika? Jak sie go leczy?
Czy organizm moze sam przezwyciezyc ta chorobe?

Pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2000-03-09 23:39:48

Temat: Odp: Torbiel jajnika
Od: "SG" <n...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomek Godlewski <r...@a...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:SYTx4.6252$S...@n...tpnet.pl...
> Jakie moga byc nastepstwa istnienia torbiela jajnika? Jak sie go leczy?
> Czy organizm moze sam przezwyciezyc ta chorobe?
>
> Pozdrawiam
> Tomek

Hey!

Leczy sie operacyjnie ( i/lub laparoskopowo). Nie leczony na ogol predzej
czy pozniej daje cos co sie nazywa " skret torbieli jajnika". Klinicznie
silny bol, objawy "ostrego brzucha" - wskazanie do natychmiastowej,
ratujacej zycie operacji.
Pozdrawiam,
SG

3. Data: 2000-03-11 09:52:26

Temat: Re: Odp: Torbiel jajnika
Od: Tomasz Zielonka <t...@s...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 10 Mar 2000, SG wrote:

> [...]
> czy pozniej daje cos co sie nazywa " skret torbieli jajnika". Klinicznie
> silny bol, objawy "ostrego brzucha" - wskazanie do natychmiastowej,

Czesc

Ten sam problem. Dziewczyna (21 lat) odczuwala bole po prawej stronie
brzucha. Po USG okazalo sie, ze do pecherzyk Grafa (Graffa ?). Dostala na
to jakies antybiotyki. Po miesiacu pecherzyk sie powiekszyl (4cm) i
kwalifikuje sie na torbiel.

Czy leczenie pecherzyka Grafa antybiotykiem to powszechnie stosowana
metoda? W tym przypadku nic to nie dalo.

Co jesli znowu przepisza jej antybiotyk? SG nie pisal nic o takiej
mozliwosci leczenia.

Pozdrawiam,
Tomek

4. Data: 2000-03-12 03:51:56

Od: Michał Adamski <a...@l...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Zielonka napisał(a):

> [...]
> metoda? W tym przypadku nic to nie dalo.
>
> Co jesli znowu przepisza jej antybiotyk? SG nie pisal nic o takiej

Cześć.
Najpierw drobne korekty językowe:
- torbiel jest rodzaju żeńskiego
- pęcherzyk Graafa piszemy przez dwa "a"
Gdy idzie o leczenie to bym tak radykalnie nie postępował (od razu
operacja???). Co do leczenia antybiotykiem, zależy to od tego co doktor
wybadał. Ale jeżeli mówimy o tak zwanej torbieli prostej, powstałej niedawno z
pęcherzyka Graafa (bez stanu zapalnego), to proponowałbym następujšcš kolejność
kroków leczniczych:
a. próba naciśnięcia na torbielkę podczas badania ginekologicznego (jeżeli
mała)
b. oczekiwanie
c. leczenie hormonalne
d. punkcja przez pochwę pod kontrolš usg
e. w ostateczności laparoskopia lub operacja (wyposażenie szpitala?)
f. w razie skrętu torbieli zawsze operacja.
Celowo nie podałem długości leczenia w poszczególnych fazach lub czasu
przystšpienia do następnego etapu, bo to zależy od wielu czynników.

Inaczej leczy się twory torbielowate lub głównie torbielowate majšce w badaniu
fizykalnym lub ultrasonografiznym niepokojšce cechy mogšce sugerować zmiany
nowotworowe. Wtedy tylko operacja (nie punkcja ani laparoskopia).

pozdrawiam

Michał Adamski

egzamin UNSMLE
REGISTRATION IS RUNNING: Workshop Questions of Safety and Performance of Ultrasound in Medicine, Bonn, 10.April-12.April 2000
Re: Bol pochwy
Owsica
amylaza