Torcik bezowy

1. Data: 2005-04-09 18:30:19

Temat: Torcik bezowy
Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po moim ostatnim szaleństwie szarlotkowym zostało mi sporo białek i
postanowiłam zrobić dzieciorom torcik bezowy przełożony bitą śmietaną.
Jak postanowiłam, tak zrobiłam a przynajmniej cały czas (jeszcze)
próbuję, bo pojawił się problem. Upiekłam jeden blacik bezowy -
piękny, suchutki, chrupiący po prostu ideał - następnie zrobiłam drugi,
wstawiłam do piekarnika, upiekłam i znowu piękny, suchutki, chrupiącym
po prostu ideał, tylko że w czasie gdy drugi blat się piekł, to ten
pierwszy przestał być taki suchutki i chrupiącym a zrobił się gumowaty.
Włożyłam go znowu do piekarnika i się suszy, tylko obawiam się, że jak
się wysuszy to ten drugi będzie gumowaty i tak w kółko... Powiedzcie
mi, czy możliwy jest do zrobienia torcik bezowy nie gumowaty?? Jeśli
tak, to w jaki sposób?
Ania

--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2005-04-09 19:29:36

Temat: Re: Torcik bezowy
Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> gumowaty i tak w kółko... Powiedzcie mi, czy możliwy jest do
> zrobienia torcik bezowy nie gumowaty?? Jeśli tak, to w jaki sposób?

No i skończyłam, jak wyszło nie wiem bo nie próbowałam (nie mogę już
dziś na bezy patrzeć). Przełożyłam bitą śmietaną i brzoskwiniami z
puszki, i wstawiłam do lodówki. Co z tego wyszło okaże się jutro - mam
nadzieję że nie guma przełożona samymi brzoskwiniami (bo śmietana
wypłynęła). Co do śmietany, to też mam zastrzeżenia, bo jakoś mało tego
wyszło, spodziewałam się że będzie trochę więcej, no ale to może
dlatego że ręcznie ubijałam. To tyle, jutro albo będę się chwalić, albo
marudzić że porażka.
Ania

1. Data: 2005-04-10 08:56:26

Od: "Margola" <malgos@spamowi_mowimy_won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i skończyłam, jak wyszło nie wiem bo nie próbowałam (nie mogę już
> dziś na bezy patrzeć). Przełożyłam bitą śmietaną i brzoskwiniami z
> puszki, i wstawiłam do lodówki. Co z tego wyszło okaże się jutro -

Nie! jutro to już może być niejadalne. Z moich doświadczeń wynika, że takie
pyszności powinno zjadać się natychmiast. Beza zanadto nasiąknie, zwłaszcza
sokiem z brzoskwiń.

Margola

1. Data: 2005-04-10 11:16:48

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola" <malgos@spamowi_mowimy_won.panda.bg.univ.gda.pl>
napisał w wiadomości news:d3aq0d$p7j$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> takie
> pyszności powinno zjadać się natychmiast. Beza zanadto nasiąknie,

Jest jak najbardziej jadalne ;-), fakt jest faktem że wczoraj było
lepsze (bezy były chrupiące), ale jadłam to dzisiaj i mimo, że o tych
bezach różne rzeczy można powiedzieć tylko nie to, że są chrupiące, to
w połączeniu z bitą śmietaną wcale tego nie czuć. Co do zjadania
natychmiast to jest mały problem: kupę czasu zajęło mi upieczenie tych
blatów (posiadam tylko jedną tortownicę) i cały torcik ukończony był o
godz. 22, więc dzieci tylko spróbowały i poszły spać a ja zmuszona
byłam czekać do rana bo o tak późnej porze raczej nic już nie jem
(czyt. powinnam ale ciężko mi się do tego stosować).

Ania
--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
"Wszystko na co mam ochotę jest niemoralne, nielegalne lub tuczące."

Schabowy chrupki i miekki
budyn z ciasta jogurtowego
Czyje podręczniki lepsze, proszę o pomoc praktyków
Pizza hut-nie bijcie tym razem ziemniaczki
kahlua