olej a masło....

1. Data: 2005-04-09 20:57:31

Temat: olej a masło....
Od: tucherka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam...tak sobie właśnie myśle dlaczego w niektórych przepisach na
ciasta zamiast masła/margaryny dodaje się olej ??? czy to się tak bardzo
różni ??? ostatnio robiłam babkę piwną i tam właśnie jest podane żeby
dodać pół do szklanki oleju....

pozdr tuch :)

1. Data: 2005-04-10 08:37:18

Temat: Re: olej a masło....
Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, dlaczego, ale o babce piwnej słyszę pierwszy raz. Mogłabyś dać
przepis? :-)

Dorota

1. Data: 2005-04-10 13:16:33

Od: tucherka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota *** napisał(a):
> Nie wiem, dlaczego, ale o babce piwnej słyszę pierwszy raz. Mogłabyś dać
> przepis? :-)
>
> Dorota

a prosze bardzo :):)

BABKA PIWNA :

1,5 szklanki cukru kryształu
3 szklanki mąki
1 szklanka oleju (ja daje nie całą, według mnie szklanka to za dużo)
4 jaja
2 łyżeczki pr. do piecznia
cukier waniliowy
szklanka piwa

- jaja ubić z cukreb i cukrem waniliowym, stopniowo dodawać mąkę
wymieszaną z proszkiem do pieczenia, dobrze wymieszać ( ja mieszam
mikserem) i po mału dodawać olej ciagle mieszająć...jak wszystko się
ładnie wymiesza to na końcu dodać piwo tylko też stopniowo. ciasto wlać
na długą wąską brytwankę, piec 40-60 min. na 3

pyszna jest :):)

pozdr tuch :):)

1. Data: 2005-04-10 23:30:25

Od: Chesky <c...@N...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

tucherka napisał(a):
> Witam...tak sobie właśnie myśle dlaczego w niektórych przepisach na
> ciasta zamiast masła/margaryny dodaje się olej ??? czy to się tak bardzo

roznice w stanie skupienia, w smaku,
i swoja droga walory zdrowotne.
kupe jednak przepisow co bysmy nie dali to finalnie
wyjdzie co ma wyjsc bo liczy sie zawartosc tluszczu.

-

Torcik bezowy
Schabowy chrupki i miekki
budyn z ciasta jogurtowego
Czyje podręczniki lepsze, proszę o pomoc praktyków
Pizza hut-nie bijcie tym razem ziemniaczki