Tort bez jaj i mleka

1. Data: 2003-02-28 09:01:00

Temat: Tort bez jaj i mleka
Od: "Kama" <k...@p...pakiet24.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na grupie pl.soc.dzieci jest dziś prośba o przepis na tort bez jaj i mleka
dla dziewczynki, która dziś ma urodziny i marzy o torcie ze świeczkami -
próbowałam poszukać, ale jakoś kiepsko mi idzie - może ktoś ma jakiś pomysł
Kama

1. Data: 2003-02-28 09:08:09

Temat: Re: Tort bez jaj i mleka
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> próbowałam poszukać, ale jakoś kiepsko mi idzie - może ktoś ma jakiś pomysł

Jedyne co mi przychodzi do glowy to szarlotka sypana. Zrobic ja w tortownicy,
ladnie udekorowac - i mamy torcik. Jest naprawde smaczna.

http://minilien.com/?s0xvReBiVh

Zapodac na psd?

Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2003-02-28 10:01:53

Temat: Re: Tort bez jaj i mleka(P)
Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kama" <k...@p...pakiet24.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> próbowałam poszukać, ale jakoś kiepsko mi idzie - może ktoś ma jakiś pomysł

Witam!
Mam przepis na tort dunski. Jezeli moglby byc kefir lub jogurt to mam tez kilka
innych przepisow.
A teraz przepis:

Tort dunski
ciasto:
2 niepelne szklanki maki
1 lyzka cukru
szczypta soli
3/4 kostki masla

masa:
1 1/2 kostki masla
3 jablka
6 pomaranczy
4 lyzki cukru pudru
1 cukier waniliowy

Ciasto: Maslo posiekac z maka, dodac cukier, sol i zagniesc szybko ciasto. Wlozyc do
lodowki na 1/2 godziny.
Masa: Maslo utrzec z cukrem na puszysta mase, dodac sok z 1 pomaranczy i skorke
starta z jednej pomaranczy (najpierw umytej i sparzonej).
Ciasto rozwalkowac, ulozyc w tortownicy z dekoracyjnym brzegiem i piec w temp. 200
stopni ok. 15-20 minut.
Pomarancze obrac i pokroic w kostke. Jablka zetrzec na tarce jarzynowej i smazyc z
cukrem waniliowym. Na ciescie rosmarowac 1/3 kremu, oblozyc pomaranczami. Polozyc
druga czesc kremu, wylozyc jablka, a nastepnie trzecia czesc kremu i ponownie
pomarancze. Udekorowac i jesc.
Przepis pochodzi z ksiazki p. Kmiecik
Pozdrawiam i zycze smacznego :-)
Agnieszka z Lublina

1. Data: 2003-02-28 11:10:06

Od: "Kostek Siwinski" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dla dziewczynki, która dziś ma urodziny i marzy o torcie ze świeczkami -
> próbowałam poszukać, ale jakoś kiepsko mi idzie - może ktoś ma jakiś

Witam, dokladnie rozumiem problem bo moje szkraby tez sa uczulone i na
potrzeby urodzinowe wykombinowalem takie cos:

1. zrobilem kruche ciasto z kostki(250g) margaryny Palma, 1/2 szk. cukru i
1/2 kg maki i upieklem kilka (5) placuszkow;
2. upieczone placuszki przelozylem rozduszonymi jablkami (reneta Piekna z
Boscop),
3. oblalem "lukrem" zrobionym z cukru pudru z odrobina wody i kilkoma
kroplami soku z cytryny.

Ten tort najlepiej zrobic dzien wczesniej aby placuszki nasiakly ale mysle,
ze kilka godzin tez wystarczy.

Pozdrawiam i zycze Sto Lat Szanownej Jubilatce
KosS

1. Data: 2003-02-28 11:28:49

Od: Seva <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kostek Siwinski <k...@n...pl> napisał(a) w wiadomości

> pomysł

Przepis autorstwa mojej żony:
http://puszkkka.vege.pl/przepis.php3?id=2571

Smacznego!

--
Pozdrawiam, Seva. --> GG#788049 --> mail:w...@p...pl
[Moja strona] --> http://www.seva.sotiko.pl

1. Data: 2003-02-28 13:23:48

Od: "Sylwek" <s...@N...babiak.strefa.pl> szukaj wiadomości tego autora

masa:
1 1/2 kostki masla
3 jablka
6 pomaranczy
4 lyzki cukru pudru
1 cukier waniliowy

Agnieszka z Lublina

Mam małe pytanko: czy pomarańcze można zastąpić np. bannami. Pytam, bo moje
dzieciątko z owoców je tylko jabłka i banany.
Sylwia

Re: przeklete gruczoly ;) bylo sok z czarnego bzu mojej babci
w radiu wlasnie uslyszalem... CD
Re: wina domowej roboty
Re: Soczyste steki - jak?
sos z pomidorow