"Trans-akcja'.

1. Data: 2011-11-01 18:44:01

Temat: "Trans-akcja'.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.hbo.pl/movie/trans-akcja_-70141

"(...)To strasznie dziwne, bo przecież od dawna myślałeś/myślałaś, że
jesteś tolerancyjny, że nie szufladkujesz ludzi. Ta umiejętność
dostrzegania w "ludziach" LUDZI, okupiona początkowym dyskomfortem
psychicznym i bólem głowy sprawia, że zaczynasz czuć się lepszy. Od
momentu, kiedy rozmawiasz i nazywasz poszczególne osoby, niezależnie od
płci biologicznej" imieniem takim, jakim sobie życzą - jesteś innym
człowiekiem. To jest jak inicjacja, jak przejście przez lustro. Dla osoby
trans dodatkowo spotęgowana zobaczeniem w jednym miejscu całej "menażerii"
osób takich jak Ty - nagle odkrywasz, że nie jesteś sam. Odkrywasz, że pod
najdziwniejszymi przebraniami, pod piórami i tonami przerysowanego makijażu
kryją sie tacy ludzie jak Ty - zwykli, wrażliwi i pełni słabości.
Odkrywasz, że pod skórą muskularnego górnika ważącego 130kg siedzi
trzpiotka-szczebiotka przebijająca kobiecością niektóre "genetyczne"
kobiety, które znasz w "normalnym" świecie. Z kolei pod rachityczną klatką
piersiową filigranowej posiadaczki naturalnej pochwy, kryje się męski i
szarmancki facet, który po bliższym poznaniu ujmie niekwestionowaną
męskością swej psychiki większość kobiet.(...)"

Zawsze mnie poruszał los tych ludzi.
Ale chyba nie obejrzę tego filmu.

2. Data: 2011-11-01 20:54:59

Temat: Re: "Trans-akcja'.
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-01 19:44, Ikselka pisze:

> http://www.hbo.pl/movie/trans-akcja_-70141
> Zawsze mnie poruszał los tych ludzi.
> Ale chyba nie obejrzę tego filmu.

Stać Cię na HBO? ;))))))))

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

3. Data: 2011-11-01 20:58:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 01 Nov 2011 21:54:59 +0100, Aicha napisał(a):

> Stać Cię na HBO? ;))))))))

Stać mnie na wybór.

4. Data: 2011-11-02 10:43:42

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aicha" <b...@t...ja> napisał w wiadomości

> Stać Cię na HBO? ;))))))))
trza obgladac, chocby dla samego philipa glassa

5. Data: 2011-11-02 18:05:04

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Aicha" <b...@t...ja> napisał w wiadomości

> trza obgladac, chocby dla samego philipa glassa

"Obglądniemy", ale nie dziś....

MK

6. Data: 2011-11-03 07:38:01

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał w wiadomości

> "Obglądniemy", ale nie dziś....

Da sie obejrzec, chociaz tego glassa tyle co kot naplakal.

7. Data: 2011-11-03 10:18:43

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał w wiadomości

> Da sie obejrzec, chociaz tego glassa tyle co kot naplakal.

Udało mi się obejrzeć wczoraj kawałek (spory w sumie, urwałam tylko
początek).
I powiem szczerze, mam mieszane uczucia.
Bo o ile rozumiem głęboką potrzebę stawania się sobą (która jest w każdym z
nas i mam nadzieję, że jest realizowana przez każdego z nas, ale nie zawsze
wymaga podjęcia tak drastycznych środków), to...
- malujący się i przebierający mężczyźni brzmieli mi... dziwnie. I nie
chodzi tu o fakt samych przebieranek, bo społeczne potępienie wynikające z
faktu naciągnięcia na grzbiet inaczej skrojonej szmaty jest dla mnie lekko
dziwne (śmieszne, głupie itd - tak rozumiem kody kulturowe, co nie zmienia
faktu, że jest to lekko durne). Ale o nich samych - było w nich coś
dziwnego, nieuczciwego (?).
- zastanawiałam się co z jego żoną. Syn popiera go "w pełni". A żona? W
obejrzanym przeze mnie kawałku nie padło słowo na jej temat. Czy miała
świadomość z kim się wiąże? Czy nagle została postawiona przed faktem
dokonanym i świadomością bycia oszukaną / 20 lat, że tak powiem, w błoto?
Taki drobiażdżek.....

MK

8. Data: 2011-11-03 10:39:14

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dziwne (śmieszne, głupie itd - tak rozumiem kody kulturowe, co nie zmienia
> faktu, że jest to lekko durne). Ale o nich samych - było w nich coś

No skoro facet zachowuje sie jak kobieta to mamy oczywista nierownosc w
rachunku, stad wychodzi Ci falsz. Oczywiscie, ze jest to dziwne. By dojsc do
sedna sprawy w takich sytuacjach, zastnawiam sie jakby to wygladalo w
naturze, gdy czlowiek byl dziki. I jakos nie widze by w tamtych warunkach
cos takiego mogla wystapic - stad wniosek, ze to byc moze jakis problem
kulturowy jest?

> [...]
> świadomość z kim się wiąże? Czy nagle została postawiona przed faktem
> dokonanym i świadomością bycia oszukaną / 20 lat, że tak powiem, w błoto?

Mowil, ze po rozwodzie z zona podjal decyzje o fizycznej zmianie plci. Byc
moze powodem do rozwodu byly jakies wczesniej zdradzane zachowania.

9. Data: 2011-11-03 13:00:37

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Vilar wylazło do ludzi i marudzi:

> Udało mi się obejrzeć wczoraj kawałek (spory w sumie, urwałam tylko
> początek).
> I powiem szczerze, mam mieszane uczucia.
[...]
> [...]
> świadomość z kim się wiąże? Czy nagle została postawiona przed faktem
> dokonanym i świadomością bycia oszukaną / 20 lat, że tak powiem, w błoto?

"[...] Potem moją wielką miłością była dziewczyna, też koleżanka z
technikum. Kilka lat później się pobraliśmy. W naszej relacji było wiele
przyjaźni. Miłość z przyjaźnią się zbiegały. Znalazłam coś, czego szukałam
całe wcześniejsze życie i bardzo, bardzo potrzebowałam. Miłości z
wzajemnością.
- Potrzebujesz chyba dalej?
- Tak, potrzebuję dalej.
- Czy ta dziewczyna, a potem twoja żona, wiedziała, że jesteś
transseksualistką?
- Nie. Moim potwornym błędem było, że ja jej nic nie powiedziałam - ani jak
się zakochaliśmy, ani jak byliśmy w narzeczeństwie, ani gdy braliśmy ślub.
Nie powiedziałam, bo wiedziałam, że mam do wyboru albo miłość, albo prawdę.
Wybrałam miłość. [...]"
Dalej jest jeszcze na ten temat, ale nie chciało mi się kopiować.

http://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/1,53664,7
745030,Skazana_na_plec.html

Qra

10. Data: 2011-11-03 13:26:21

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawdę. Wybrałam miłość. [...]"
> Dalej jest jeszcze na ten temat, ale nie chciało mi się kopiować.

I właśnie o tę prostą uczciwość względem siebie i _innych_ mi szło....
Ale może się czepiam, może trzeba dorosnąć..
W każdym razie to _tylko_ moje prywatne wąty,

MK

O WSZYSTKIM - 1,2,3,4
Drang nach Osten.
Bez tajemnic - Andrzej-Weronika - co dalej ?
Pies na baby!
Hołd tuski.