Trawa zubrowka -pytanie

1. Data: 2004-07-29 22:56:06

Temat: Trawa zubrowka -pytanie
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie dotarly do mnie nasiona zubrowki - Anthoxanthum odoratum.
Napisane, ze roslina jednoroczna, ze kielkuje w przeciagu 3-4 tygodni.
Nie wiem, czy siac teraz i czy zdazy utworzyc nasiona, czy siac pozna
jesienia?
Dzieki
Magdalena Bassett

2. Data: 2004-07-29 23:50:58

Temat: Re: Trawa zubrowka -pytanie
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Wlasnie dotarly do mnie nasiona zubrowki - Anthoxanthum odoratum.
:((((((
w kwestii formalnej to jest Tomka wonna
a nie Turowka wonna ( Hierochloe odorate) zwana popularnie Zubrowka
:)
po wysuszeniu tez pachnie silnie kumaryna
:)

> Napisane, ze roslina jednoroczna, ze kielkuje w przeciagu 3-4 tygodni.
> Nie wiem, czy siac teraz i czy zdazy utworzyc nasiona, czy siac pozna
> jesienia?
:)
jest to trawa wieloletnia
ja bym wysial juz teraz
zostawiajac sobie na wszelki wypadek troche nasion
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2004-07-30 04:51:41

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Napisane, ze roslina jednoroczna, ze kielkuje w przeciagu 3-4 tygodni.
> Nie wiem, czy siac teraz i czy zdazy utworzyc nasiona, czy siac pozna

Zasiej jeszcze nostrzyk[Melitolus],też ładnie pachnie kumaryną,
ale tylko wtedy jak więdnie.Zapach może nawet mocniejszy niż
żubrówki.Mirzan

4. Data: 2004-07-30 12:31:28

Od: "Alr" <t...@e...jest> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

Ja dostalem troche "korzonkow" tej trawy, posadzilem i od paru lat sobie
rosnie. Raczej nie jest ona jednoroczna. A zubroweczka z Luksusowej, ze
palce lizac... :-)
Idze weekend, wodeczka "dojrzewa" :-)

Pozdr.
Janusz

5. Data: 2004-07-30 12:43:54

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Ja dostalem troche "korzonkow" tej trawy, posadzilem i od paru lat sobie
> rosnie. Raczej nie jest ona jednoroczna. A zubroweczka z Luksusowej, ze
> palce lizac... :-)
> Idze weekend, wodeczka "dojrzewa" :-)
:))))))))
chyba juz ja kosztowales
bo nie doczytales
ze Magda ma Tomke wonna a nie Turowke wonna
:)

6. Data: 2004-07-30 14:34:05

Od: "Alr" <t...@e...jest> szukaj wiadomości tego autora

.

> [...]

No coz... perspektywa weekendu i dojrzewajacej zubroweczki zmniejsza moja
zdolnosc percepcji slowa pisanego ... :-)

Pozdrowienia weekendowe

Janusz

7. Data: 2004-07-30 14:55:37

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> [...]

W katalogu, z ktorego kupilam wiele innych nasion, znalazlam rowniez i te
nasiona. Czy moglbys rzucic okiem na zdjecie i sprawdzic, ze to ta wlasnie,
zubrowka?

http://www.richters.com/Web_store/web_store.cgi

Dzieki
Magdalena

8. Data: 2004-07-30 19:39:24

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> W katalogu, z ktorego kupilam wiele innych nasion, znalazlam rowniez i te
> nasiona. Czy moglbys rzucic okiem na zdjecie i sprawdzic, ze to ta
> [...]
:)))
z najwieksza przyjemnoscia bym pomogl
(moze wypatrzylbym jakies nasionka dla siebie )
ale tam same teksty po angielsku
a ja angielski "znam" na poziomie komend z gier
i nie wiem gdzie szukac
:(((

9. Data: 2004-07-30 21:52:41

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> [...]
> (moze wypatrzylbym jakies nasionka dla siebie )
> ale tam same teksty po angielsku
> a ja angielski "znam" na poziomie komend z gier

Nic to! zaryzykuje. A jakbys chcial, to sprobuj otworzyc strone, u samej gory
jest wyszukiwarka, ktora dziala na lacinskie nazwy i jak wpiszesz Hierochloe
odorata to wyskoczy zdjecie (no i ten nieszczesny opis po angielsku)
MB

10. Data: 2004-07-30 22:19:26

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Hierochloe
> odorata to wyskoczy zdjecie (no i ten nieszczesny opis po angielsku)
:)))))
tak
to prawdziwa Zubrowka
ale skad w takim razie
wziela sie Tobie ta Tomka wonna
?
opis zrozumialem
i w pelni sie
ze
"Very easy to grow; prefers moist soil and full or partial sun "
:)))
nie chcialo mi sie szukac slownikow aby przetlumaczyc sobie to
co napisali w NOTE
ale indeksu roslin po lacinie nie ma na tej stronie
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Co na kompost
zalanym
a ja jestem dumna z mojej kotki - koci wątek cd....
domki ogrodowe - gdzie?
Do miłośników prawdziwych trawników - technika