Trawnnik podlewać w słońcu czy nie podlewać.

1. Data: 2012-05-23 09:18:09

Temat: Trawnnik podlewać w słońcu czy nie podlewać.
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na 7 arach po orce jesiennej i wiosennym bronowaniu odchwaszczaniu i
równaniu deską z gwoździami wysiałem naprzemian wzdłuz i wszerz nasiona
które następnie zagrabiłem w celu zmieszania z ziemią i przejechałem walcem
wzdłuż i wszerz.
Trawa zaczęła juz kiełkować i robi się powoli zielono ale są plamy w których
wyraźniej mniej widać zielonego lub nawet wogóle brakuje mi tego zielonego a
tylko pojedyncze kiełki.
Trawnik zasiałem w sobotę dwa tygodnie temu i akurat przyszły deszcze na
przemian ze słabym słońcem i trwało to tak cały tydzień. To była idealna
pogoda dla wykiełkowania trawnika ale następny tydzień ani kropli z nieba
więc zaczęły pojawiać się suche miejsca.
Zacząłem więc podlewać trawnik. Podlewam wieczorem ale to pomaga w
utrzymaniu wilgotności tylko do godziny 10 rano i znów przez cały dzień
słońce robi swoje i wysusza ziemię a i kolejne miejsca suche się pojawiają.

Pytanie. Czy podlewanie w ciągu dnia przy pełnym słońcu pomoże czy
zaszkodzi? Nie chciałbym aby moja praca i 18kg nasion poszło na marne.
Źdźbła osiągnęły juz wysokość około 2-4cm.

Marek

2. Data: 2012-05-23 11:24:50

Temat: Re: Trawnnik podlewać w słońcu czy nie podlewać.
Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Wed, 23 May 2012 11:18:09 +0200 osobnik zwany 4CX250
wystukał:

> Pytanie. Czy podlewanie w ciągu dnia przy pełnym słońcu pomoże czy
> zaszkodzi?

podlewaj z rana. w słońcu poparzysz trawę a i woda odparuje zanim
cokolwiek nawilzy

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

3. Data: 2012-05-23 12:05:48

Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia pięknego Wed, 23 May 2012 11:18:09 +0200 osobnik zwany 4CX250
> wystukał:

> podlewaj z rana. w słońcu poparzysz trawę a i woda odparuje zanim
> cokolwiek nawilzy

No właśnie o to chodzi że z rana daje niemal taki sam efekt jak wieczorem.
Rano jeszcze rosa jest. Chodzi mi o podlewanie w ciągu dnia aby nie dopuścić
do wysuszenia.
Z tego co czytam "tu i tam" to zdania są podzielone. Są tacy co nie
przejmują się, podlewali zawsze w słońcu byle tylko nie wyschło i mają
piekne bujne trawniki. Może trawy nie da się poparzyć tak bardzo jak inne
rośliny.

Marek

4. Data: 2012-05-23 12:32:18

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 23 maja 2012 14:05:48 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:

> [...]
> przejmują się, podlewali zawsze w słońcu byle tylko nie wyschło i mają
> piekne bujne trawniki. Może trawy nie da się poparzyć tak bardzo jak inne

Na Twoim miejscu b ym sie nie przejmował tylko podlewał cały dzień.
W marcu zeszłego roku robiłem trawnik ok 4- arów. Na istniejący ale dośc nierówny
trawnik nawiozłem tak do 10cm ziemi, rograbiłem, zawalcowałem, posiałem trawe,
przegrabiłem, ponownie przewalcowałem. było podobnie jak u Ciebie pierwsza trawa
zaczeła wschodzic nieregularnie, puste place, jakies chwasty. Podlewałem to dość
solidnie, jakis zraszacz z biedronki podłączony do węza i przestawiany co kawałek w
inne miejsce. Lasłem rano, wieczorem, czasami i w południe. Jak pierwsza trawa
wzeszła to starałem się nie dopuścic do tego aby było sucho. Trawa systematycznie się
zagęszczała, póxniej pierwsze koszenie, drugie, chasty po koszeniach znikły . Po
pierwszym koszeniu podsypałem nawozem, poźniej już tak regularnie nie podlewałem.
Teraz mam trawnik jak marzenie, piekna gęsta soczysta trawa. Nasiona kupowałem takie
trochę droższe, kupiłem takie z największa zawartościa kostrzewy czerwonej jeśli sie
nie myle.
Z racji tego ze ja trawnik robiłem w marcu, trawe siałem chyba na poczatku kwietnia
to pierwsze 6 tygodni było podobnie jak u Ciebie. Ale w maju jak ruszyła to kosic nie
nadązałem;) Tak od maja do połowy sierpnia to musze kosić minimum dwa razy w
tygodniu.

5. Data: 2012-05-23 14:37:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 May 2012 14:05:48 +0200, 4CX250 napisał(a):

> Może trawy nie da się poparzyć tak bardzo jak inne
> rośliny.

Bo ponieważ?

6. Data: 2012-05-23 14:40:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 May 2012 11:24:50 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> Dnia pięknego Wed, 23 May 2012 11:18:09 +0200 osobnik zwany 4CX250
> wystukał:

> podlewaj z rana. w słońcu poparzysz trawę a i woda odparuje zanim
> cokolwiek nawilzy

Tak, prawda - jednak kiedy trzeba ratować trawnik, trzeba go podlać
niezależnie od operacji słońca i wtedy jedynym i najlepszym sposobem
uniknięcia poparzeń młodej(sic!) trawy jest powolne podlewanie małym
strumieniem z węża leżącego płasko, tak aby woda tylko sączyła się po
ziemi i wsiąkała POMIĘDZY źdźbła, nie mocząc ich od góry. Koniec węża
oczywiście trzeba przenosić z miejsca na miejsce, najlepiej chodząc po
deskach, aby nie wgniatać trawy w wilgotną ziemię.

7. Data: 2012-05-23 14:52:36

Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaszkodzi? Nie chciałbym aby moja praca i 18kg nasion poszło na marne.
> Źdźbła osiągnęły juz wysokość około 2-4cm.

Ja bym w słońcu nie podlewał. Podlej rano i wieczorem. Dlaczego sądzisz, że
brakuje wilgoci? Jaką masz ziemię?

8. Data: 2012-05-23 22:34:47

Od: "Azotox" <p...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie o to chodzi że z rana daje niemal taki sam efekt jak wieczorem.
> Rano jeszcze rosa jest. Chodzi mi o podlewanie w ciągu dnia aby nie
> dopuścić do wysuszenia.

Jak podlejesz solidnie wczesnym rankiem to ci nie wyschnie.
Chyba, że obcinasz trawkę na 3 cm i jest rzadka.
Najlepiej podlać mocno wieczorem, wtedy gleba zachowa wilgoć przez kilka
godzin i roślinki sobie dobrze popiją.
Bo dobrze jest sobie popić, nieprwdaż?

Azotox (moon)

9. Data: 2012-05-24 07:50:30

Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo ponieważ?

Ale to ja zadałem pytanie.

Marek

10. Data: 2012-05-24 07:54:01

Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "brunet.wp"
<S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
wiadomości news:jpitjk$fsn$1@usenet.news.interia.pl...
> Ja bym w słońcu nie podlewał. Podlej rano i wieczorem. Dlaczego sądzisz,
> że brakuje wilgoci? Jaką masz ziemię?

Ziema jest słabej jakości. No ale od wczoraj wieczorem zaczeło padać.
Dzisiaj mamy takie średnie zachmurzenie i od czasu do czasu na przemian pada
deszczyk i wychodzi słońce. Jest już dobrze.

Marek

Oddam duże sadzonki Parczeliny Trójlistkowej - Podlaskie
Polowanie na dudki :-)
Tuje wysychają
ropuchy i żaby w ogródku
magnolie - co im jest