Tuje wysychają

1. Data: 2012-05-18 20:51:29

Temat: Tuje wysychają
Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam problem - zaczynają mi wysychać tuje - czubki i niektóre gałązki po
bokach. Posadziłem je w sierpniu ubiegłego roku, przyjęły się, dobrze
przezimowały, a od kilku tygodni taka napaść. Czubki żółkną, gałązki
odbarwiają się, stają się szare a potem brązowieją i wysychają, stają
się łamliwe. Co ciekawe - nie wszystkie tuje to dopadło, lecz tylko te,
które są w cieniu. Mam jeszcze kilka starych drzew, im też nic się nie
stało. Ziemia piaszczysta, co tuje podobno lubią, woda dobrze wsiąka,
ale ostatnio dużo padało, więc to raczej nie brak wody. Co to może być i
jak z tym walczyć? W internecie znalazłem dużo dyskusji na temat
przysychających tui, ale jak na razie nic, coby mi pasowało. Będę
wdzięczny za wszelkie pomysły. Tu są zdjęcia tych zasychających gałązek:

http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Polan
d/Tomczyce/tuja_1.jpg
http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Polan
d/Tomczyce/tuja_2.jpg
http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Polan
d/Tomczyce/tuja_3.jpg

Pozdrawiam,

Piotr

2. Data: 2012-05-18 22:18:53

Temat: Re: Tuje wysychają
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 May 2012 22:51:29 +0200, Uncle Pete napisał(a):

> Witam,
>
> Mam problem - zaczynają mi wysychać tuje - czubki i niektóre gałązki po

http://przydomoweogrody.pl/zamieranie-pedow-krzewow-
iglastych/

3. Data: 2012-05-18 22:21:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 19 May 2012 00:18:53 +0200, Ikselka napisał(a):

> http://przydomoweogrody.pl/zamieranie-pedow-krzewow-
iglastych/

Oczywiście ten link dotyczy foto:
http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Polan
d/Tomczyce/tuja_2.jpg
poniewaz na dwóch pozostałych wg mnie jest inna dolegliwość pokazana.

4. Data: 2012-05-19 08:40:13

Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://przydomoweogrody.pl/zamieranie-pedow-krzewow-
iglastych/

Dziękuję! Też podejrzewałem, że to mogą być grzyby, tym bardziej że od
dwóch lat walczę z osutką na kilku sosnach. Ale moje tuje zawsze były
zdrowe i nie wiedziałem, że je też trzeba zapobiegawczo opryskiwać
fungicydami. Miałem pojedyncze, bardzo nieliczne wysychające gałązki,
ale właściciel miejscowego sklepu z chemią ogrodniczą uspokajał mnie, że
to pomarzło.

Pozdrawiam,

Piotr

5. Data: 2012-05-19 09:23:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 19 May 2012 10:40:13 +0200, Uncle Pete napisał(a):

> [...]
> fungicydami. Miałem pojedyncze, bardzo nieliczne wysychające gałązki,
> ale właściciel miejscowego sklepu z chemią ogrodniczą uspokajał mnie, że

Tak czy inaczej nie zaszkodzi ZAWSZE brać pod uwagę wszedobylskich grzybów
i po prostu w odpowiednich pryskać.

PS. MOje też mają różne takie, ale ja tam się nie przejmuję - które padną,
to trzymam na wymianę takie w donicach, a jak już będą duuuże, to się same
obronią.
Aha, i zastosuj szczepionki mikoryzowe - one w skutku finalnym poprawiają
kondycję roślin, więc roślinki nie ulegają tak łatwo infekcjom.

6. Data: 2012-05-24 18:34:01

Od: qufel <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam podobny problem, czy to jest zamieranie pędów? Czym to potraktować?
Zrobić oprysk po czy przed obcięciem tych końcówek?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81158bc0b12484cc
.html

ropuchy i żaby w ogródku
magnolie - co im jest