Truskawki, jakie odmiany polecicie?

1. Data: 2005-01-12 12:54:03

Temat: Truskawki, jakie odmiany polecicie?
Od: "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawie wszyskie odmiany wyglądają ładnie na zdjęciach. Jakie odmiany są
łatwe w uprawie, smaczne... itd ?
Co możecie polecić?

2. Data: 2005-01-12 14:18:46

Temat: Re: Truskawki, jakie odmiany polecicie?
Od: michalina27 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomkar napisał(a):
> Prawie wszyskie odmiany wyglądają ładnie na zdjęciach. Jakie odmiany są
> łatwe w uprawie, smaczne... itd ?
> Co możecie polecić?

Witaj, mam 12 odmian truskawek.
Dwie: Filon (średnio-późny) i Honeoye (wczesna przed Elsantą) są dopiero
posadzone i niesprawdzone
Najbardziej nam smakują:
1) Bogota (późna)
2)Elsanta (wczesna)
3)Kent (wczesna)

Posiadam Senga-sengana ale drugi raz już jej nie posadzę Są inne
smaczniejsze odmiany.
Zupelnie kiepsko owocuje samopowtarzajaca się Selva.
Wszystkie sadzonki byly kupowane jako kwalifikowane w punktach sprzedaży.
Pozdrawiam
michalina

3. Data: 2005-01-12 15:06:01

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witaj, mam 12 odmian truskawek.
> Dwie: Filon (średnio-późny) i Honeoye (wczesna przed Elsantą) są dopiero
> [...]

Miałem ok 40 odmian.Bawiłem się nimi tak długo , dopóki nie trafiłem
na targu na truskawki w końcu sierpnia.
Właściciel nazwał je poziomką australijską, bo ponoć z tamtąd przwiózł.
Wszystkie swoje wywaliłem, aby się nie pomieszały i od lat mam tylko to.
Owocuje cały sezon rok po roku.Bez oprysków.Wczesne pachną truskawką,
letnie poziomką.Siedzi piąty rok w tym samym miejscu i owocuje jak należy.
Pozdrawiam Mirzan

4. Data: 2005-01-12 15:24:38

Od: "Roman" <r...@k...lm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wejdź na stronę www.markiewicz.com.pl
może coś znajdziesz
pozdrawiam
Roman

5. Data: 2005-01-13 06:40:38

Od: "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michalina27" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> Zupelnie kiepsko owocuje samopowtarzajaca się Selva.
> Pozdrawiam
> michalina

Cenna rada bo planowałem kupić też parę odmian powtarzalnych. Selvy będę się
wystrzegał. Dzięki!

6. Data: 2005-01-13 06:47:04

Od: "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Właściciel nazwał je poziomką australijską, bo ponoć z tamtąd przwiózł.
> Pozdrawiam Mirzan

Jeśli wywaliłeś 40 odmian to musi być rewelacyjna!
A czy ta poziomka australijska jest do kupienia u nas i czy to jest jej
fachowa nazwa?

7. Data: 2005-01-13 07:24:25

Od: "cysorz" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Owocuje cały sezon rok po roku.Bez oprysków.Wczesne pachną truskawką,
> letnie poziomką.Siedzi piąty rok w tym samym miejscu i owocuje jak

A gdzie ten targ?

?.

8. Data: 2005-01-13 07:45:14

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli wywaliłeś 40 odmian to musi być rewelacyjna!
> A czy ta poziomka australijska jest do kupienia u nas i czy to jest jej
> fachowa nazwa?

Parę osób z grupy próbowało ją.To nie jest jej nazwa, nie wiem
jak naprawdę nazywa się.Plantacja jest w Chocianowie,ja również
produkuję małe ilości sadzonek.
Pozdrawiam . Mirzan

9. Data: 2005-01-13 18:59:23

Od: "Sylwia S" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>produkuję małe ilości sadzonek.
>Pozdrawiam . Mirzan
>>
>Jak ktoś wcześniej mądrze napisał: Wymienię, kupię, wysępie!!!

Co prawda o ile sie orientuje trudno lub maxymalnie trudno będzie znależć coś
czego nie masz - podobno to niemożliwe ale...........
A jeśli nie będzie w tym roku sadzonek to może chociaż masz namiary na tą
plantacje (mam złe przeczucia że nie prowadzą sprzedaży wysyłkowej -
próbowałam zamówić w 2004 roku Dukat z Krakowa i nic nie wyszło nie chcieli
przesłać do Gdańska)

>pozdrawiam gorąco z nadzieją na odpowiedż
Sylwia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

10. Data: 2005-01-13 20:43:02

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> plantacje (mam złe przeczucia że nie prowadzą sprzedaży wysyłkowej -
> próbowałam zamówić w 2004 roku Dukat z Krakowa i nic nie wyszło nie chcieli

Na kilka sztuk możesz wiosną liczyć, bo mam w doniczkach.
Nie wiem jak się ma plantacja w Chocianowie, już parę lat
tam nie byłem.Wysyłki napewno nie prowadzili.
Dukat jest dość twardy. Podobnie twarde truskawki można
uzyskać z nasion, z kupionych zimą importowanych owoców.
Pozdrawiam. Mirzan

bylo (w 2001!)Re: Jak pomnożyć dracenę
Witajcie w Nowym Roku
Posłonek - Helianthemum hyb.