Udział w mieszkaniu lokatorskim (TBS)

1. Data: 2005-06-19 18:12:19

Temat: Udział w mieszkaniu lokatorskim (TBS)
Od: "prezi" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Niestety muszę odstąpić udział w TBS-ie.
Kiedy przystępowałem do TBS, spełniałem wszystkie wymogi co do zarobków,
braku posiadania mieszkania i wogóle.....
Jest to mieszkanie lokatorskie a więć nie mogę go sprzedać na wolnym rynku.
Wycofując się ze spółdzielni dowiedziałem się że na pieniądze mogę czekać
ponad rok czasu...
i to w dodatku bez rewaloryzacji po 5 latach!!!
A propo - mieszkanie będzie oddane dopiero w sierpniu... spółdzielnia miała
problemy
ale to już historia. Banki wykupiły udziały, posprzedwały mieszkania i
spółdzielnia działa....

Pytanie 1: Czy ktoś z Was odstępował prawo do mieszkania lokatorskiego?
Jeśli tak to jaka jest droga? Chciałbym odzyskać przynajmniej
zrewaloryzowany wkład tj. ok. 10 tys. zł.
NIe mogę liczyć na to jeśli wystąpię ze spółdzielni - jeśli wogóle - to
oddadzą mi tylko czysty wkład
sprzed 5 lat!

Pytanie 2: Czy może ktoś reflektuje na taki udział? :)
Warszawa / Rondo Wiatraczna / 10p. / 42m

Pozdrawiam,
Maciej

2. Data: 2005-06-19 20:02:18

Temat: Re: Udział w mieszkaniu lokatorskim (TBS)
Od: "giga" <t...@v...arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ponad rok czasu...
> i to w dodatku bez rewaloryzacji po 5 latach!!!

Hmm.. Art. 29a znowelizowanej w zeszłym roku "Ustawy o o niektórych formach
popierania budownictwa mieszkaniowego" mówi wyraźnie:

"3. W przypadku zakończenia najmu i opróżnienia lokalu kwota partycypacji, o
której mowa w ust. 1, podlega zwrotowi najemcy nie później niż w terminie 12
miesięcy od dnia opróżnienia lokalu. W dniu zwrotu kwota partycypacji
powinna
odpowiadać kwocie stanowiącej odsetek aktualnej wartości odtworzeniowej
lokalu równy udziałowi wniesionej przez najemcę kwoty partycypacji w
kosztach
budowy lokalu.
4. W przypadku gdy umowa najmu uzależnia termin zwrotu kwoty partycypacji od
zawarcia umowy najmu danego lokalu z następnym najemcą, zwrot kwoty
partycypacji następuje z dniem zawarcia tej umowy, jednak nie później niż w
terminie, o którym mowa w ust. 3."

Zatem mają 12 miesięcy i ani dnia wiecej, a kwota partycypacji powinna być
przeliczona według wartości odtworzeniowej z dnia opuszczenia mieszkania.

Ustawę znajdziesz tutaj:
http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html

--
giga

3. Data: 2005-06-19 21:13:16

Od: "prezi" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "giga" <t...@v...arg.cy> napisał w wiadomości
> [...]
> przeliczona według wartości odtworzeniowej z dnia opuszczenia mieszkania.

No dobrze, ale.... ja nie chce czekać 12 miesięcy!
I po drugie... czy prawo działa wstecz?
Umowa była zawierana 5 lat temu!

Prosba o pomoc w "rozszyfrowaniu"
Jak zlikwidowac nieprzyjemny zapach po zmarlej osobie ???
Przechowywanie drewna kominkowego.
Pralka Whirlpool AWT 5109
sauna- jak zbudowac