Umowa przedwstepna kupna mieskzania a klauzula o niewpisywaniu do KW roszczenia z niej wynikajacego...

1. Data: 2004-10-26 17:50:46

Temat: Umowa przedwstepna kupna mieskzania a klauzula o niewpisywaniu do KW roszczenia z niej wynikajacego...
Od: "MAGISTER" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam takie pytanie do Was, moze ktos sie z tym spotkal, moze wie...

jest umowa przedwstepna dotyczaca zakupu (pierw wyodrebnienia) lokalu od
developera. Inwestycja dopiero sie rozpoczyna, jest na etapie piwnic.
Natomiast na zyczenia (wyrazne) developera jest taki oto zapis:

"Strony oświadczają, że nie żądają ujawnienia w księdze wieczystej
roszczenia wynikającego z tego aktu, lecz nie wyłączają możliwości jego
ujawnienia w księdze wieczystej w przyszłości i wyrażają na to zgodę, przy
czym ujawnienie roszczenia przez stronę zobowiązaną do kupna wymaga zgody
Spółki.
Strony ustalają, że w przypadku złożenia przez stronę zobowiązaną
do kupna wniosku o ujawnienie roszczenia wynikającego z tej umowy do księgi
wieczystej bez zgody spółki wyrażonej na piśmie niniejsza umowa ulega
rozwiązaniu, a spółka zwróci wpłacone kwoty w wysokości nominalnej w ciągu
30 dni od daty rozwiązania umowy"

Moje pytanie, czy takie zapisy sa standartem w dzisiejszym obrocie
nieruchomosciami, a jesli tak to z jakich wzgledow - podatkowych,
biznesowych jakies innych?

Jestem swiadomy, ze brak wpisu roszczenia wynikajacego z przedwstepnej nie
jest najbezpieczniejszy (mozna sprzedac kilka razy to samo mieszkanie - tj.
w stosunku do mnie jako pierwszego (ostatniego:))) nie zadziala rekojmia)
ale podobno wszystkie umowy tak byly podpisywane...

Co prawda jest zapis, ze strony nie wylaczaja mozliwosci, ale jest to
uzaleznione od zgody developera, ktory nie musi jej wyrazac. Natomiast
jakiekolwiek posuniecie do zabezpieczenia moich praw moze spowodowac
natychmiastowe rozwiazanie umowy.

Dziekuje za odpowiedz.

marcin

1. Data: 2004-10-26 19:12:14

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"MAGISTER" <w...@w...pl> wrote in message
> [...]
> developera. Inwestycja dopiero sie rozpoczyna, jest na etapie piwnic.
> Natomiast na zyczenia (wyrazne) developera jest taki oto zapis:
[cut]

To trochę dziwne - podejrzane. Większośc inwestycji miała tak zapchany dział
III roszczeniami o ustanowienie oddzielnej własności, że odpis z KW zawierał
ładne kilka stron.

Dla mnie to mocno podejrzane.

1. Data: 2004-10-26 19:18:55

Od: "MAGISTER" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dział
> III roszczeniami o ustanowienie oddzielnej własności, że odpis z KW

mnie też zastanawia, choc developer sprawdzony, wybudowal juz niejedno i
buduje takze nowe inwestycje. Wiec zastanawialem sie nad innym
wytlumaczeniem takiego zapisu, moze jakies kwestie podatkowe, biznesowe
itp...
Czy te roszczenia nie powinny do działu II wejsc (o własnośći ) a nie do
III?
pzdr.
marcin

1. Data: 2004-10-26 20:04:03

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy te roszczenia nie powinny do działu II wejsc (o własnośći ) a nie do
> III?

Są to roszczenia, więc do działu III. Dział II okresla własność, a ty nie
będziesz właścicielem tej całej nieruchomości, tylko nieruchomości
wyodrebnionej z tej nieruchomości.

1. Data: 2004-10-27 20:12:02

Od: "MAGISTER" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No dobrze, to moze oddam jeszcze jedna informacje, ktora prubuje sobie
wytlumaczyc zasadnosc zapisu.
Dzialka na ktorej zaczeto inwestycje, jest w 1/10 wlasnascia developera,
natomiast co do 9/10 maja podpisana umowe przedwstepna zakupu z terminem
realizacji do konca 2004. Moze ten fakt jakos wplywa na niewpisywanie do KW
roszczen z przedwstepnych - poniewaz nie bedzie wtedy tozsamosci podmiotow,
tj. developer podpisujacy przedwstepna nie jest wlascicielem calosci w
konsekwencji wpis bylby dokonywany jeszcze na rzecz podmiotu, ktory nie
stawal do aktu przedwstepnego i teoretycznie nie ma nic wspolnego z
inwestycja....

Dla pogmatwania dodam, ze wlascicielem spolki, od ktorej ma do konca roku
kupic dzialke inwestor jest wlasnie inwestor - co wiecej, dla celow
inwestycji powolal spolke celowa, na ktora przeniosl juz 1.10 nieruchomosci
(dzialki) a 9/10 ma do konca roku. All dokumenty na to wszystko mialem w
rece...

dzieki tak czy inaczej za odpowiedz.
POzdrawiam
M.

1. Data: 2004-10-27 20:21:42

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dzialka na ktorej zaczeto inwestycje, jest w 1/10 wlasnascia developera,
> natomiast co do 9/10 maja podpisana umowe przedwstepna zakupu z terminem

To ja bym sie w ogóle mocno zastanowił nad ta inwestycją. Może ta spółca ma
tylko jeden cel - wyłudzenie pieniędzy. A potem się okarze, ze inwestor nie
miał prawa dysponowac nieruchomością, bo miał tylko 10% i umowa nieważna
(podwazona) i ani spółki, ani kasy. Zalecam dużą ostrożnośc lub zakup po
regulacjach prawnych.

1. Data: 2004-10-30 08:39:42

Od: "coolka" <c...@N...inomail.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miał prawa dysponowac nieruchomością, bo miał tylko 10% i umowa nieważna
> (podwazona) i ani spółki, ani kasy. Zalecam dużą ostrożnośc lub zakup po

ee... chyba nie jest tak zle, bylam obecna kiedys podczas podpisywania umowy
tego samego typu i pani notariusz tez umiesicila taki zapis - tlumaczyla, ze
jest to wygodne poniewaz nie trzeba wnosic oplaty za umieszczenie zapisu w
KW (co jest kosztowne) a sama umowa stanowi wystarczajace zabezpieczenie dla
kupujacego. Kupujacy oraz sprzedajacy przystali na to i wszystko dobrze sie
skonczylo.
ale oczywiście chyba dobrze jest skonsultować się z prawnikiem
Anka

Lodowka obok piekarnika??
kabina polokragla z wejsciem z boku
pleśń na ubraniach