Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Co na to pis? W kwestii uboju rytualnego. (was: Co na to pis?)

Grupy

Szukaj w grupach

 

W kwestii uboju rytualnego. (was: Co na to pis?)

« poprzedni post następny post »
Data: 2012-12-07 19:20:00
Temat: W kwestii uboju rytualnego. (was: Co na to pis?)
Od: Ikselka <i...@g...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki

Dnia Fri, 7 Dec 2012 10:43:48 -0800 (PST), ???????????? napisał(a):

> On 7 Gru, 17:53, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
>> Dnia Fri, 7 Dec 2012 07:55:42 -0800 (PST), ???????????? napisa (a):
>>
>>> Dlaczego pis nawet nie mruknie o rytualnym uboju.?
>>
>> Bo ma wa ne sprawy na g owie, nie te bzdety.
>> --
>> XL  Warto ci jest autentyczno wn trza - warto by nawet chamem, ale
>> takim, eby ka dy szuka twego towarzystwa.
>>  (by XL)
>
> To jest sprawa korupcyjna w rządzie, Tusk kłamie jak z nut, że niby
> nie wiedzą czy zwierzęta cierpią, bo od piędziesięciu lat są robione
> badania i te są jednoznaczne. Minister rolnictwa w łape wziął jak ten
> cały PSL.

Powtarzam: to, że Tusk kłamie, to sprawa jasna jak słońce. Kłamał, kłamie i
będzie kłamał. Jeśli przestanie, to go zabiją jak Leppera.

A podczas prawidłowo dokonanego rytualnego uboju zwierzęta NIE cierpią.

"(...)Akcja przeciwko ubojowi rytualnemu dyktowana jest w pierwszym rzędzie
nie względami humanitarnemi, a politycznemi. W zastosowaniu do stosunków w
Polsce wskazuje na to okoliczność, że akcję tę zapoczątkowało w całej
Polsce Str. Nar., dla którego jest ona przede wszystkiem środkiem walki
przeciw­ ko żydom. Również ton wniosku Stronnictwa Narodowego, jak ustęp o
?wstrętnych wyzywających minach, brodatych na pół obnażonych oprawcach
rzezackich" lub końcowy zwrot wniosku o ?niepożądanym odruchu mas" w razie
?bagatelizowania" spra­wy uboju rytualnego, dobitnie wskazuje, że tu
niezupełnie cho­dzi o humanitaryzm.

*******

Przymus ogłuszania zwierząt obowiązywał przed wojną w Finlandji w latach
1902?1913, i w Saksonji w latach 1892?1910. Uchylenie tego przymusu było
następstwem stwierdzenia, że ubój rytualny nie ustępuje pod względami
humanitarności innym systemom uboju (Dresdner Journal, Kónigl. S?chsischer
Staats-Anzeiger Nr. 296 vom 22 Dezember 1910).(...)"






"(...)OPIEKA NAD ZWIERZĘTAMI W ŚWIETLE PRZEPISÓW RELIGJI ŻYDOWSKIEJ.


Opieka nad zwierzętami za ich życia i dbałość o oszczędza­nie zwierzętom
bólu i cierpień przy dokonywaniu uboju przeni­ka całą religijną literaturę
żydowską, poczynając od Pięcioksięgu Mojżesza czyli Tory, tej pierwszej i
najświętszej księgi ży­dowskiej, a kończąc na pracach religijnych doby
ostatniej. Biblja, Talmud i uczeni żydowscy z czasów późniejszych
sformułowali cały szereg przepisów w kwestji stosunku ludzi do zwierząt,
przyczem przepisy te niejednokrotnie redagowane są w ten sposób, że odnoszą
się równocześnie i w jednakowej mie­rze do ludzi i zwierząt, co szczególnie
dobitnie akcentuje huma­nitarny stosunek prawodawców żydowskich do świata
zwierzę­cego. Część przepisów i zasad religijnych żydowskich w przed­miocie
opieki nad zwierzętami, zarówno o charakterze ogólnym jak kazuistycznym,
cytujemy niżej dla ilustracji:

1) W kwestji doniosłości opieki nad zwierzętami.

a) ?Opieka nad zwierzętami jest nakazem religijnym, usankcjonowanym przez
Torę" (Talmud Babiloński, traktat Sa­bat, karta 128 b; Talmud Babiloński,
traktat Baba Mezia, kar­ta 36 b).

b) Kto nie odczuwa litości dla zwierząt, tego nawiedza cierpienie. (Talmud
Babiloński, traktat Baba Mezia, k. 85 a).

c) Końcowy fragment księgi proroctw Jonasza (słowa Bo­ga) : ?A ja bym nie
miał żałować Niniwy, miasta tak wielkiego, w którem jest więcej niżeli sto
i dwadzieścia tysięcy ludzi, któ­rzy nie umieją rozeznać między prawicą
swoją i lewicą swoją, ? i bydła wiele" (rozdz. IV, 11).

2) W kwestji żywienia zwierząt.

a) ?Nie wolno kupować bydlęcia, zwierzęcia lub drobiu, o ile nie
przygotowano dla nich pożywienia" (Talmud Jerozo­limski, traktat Jebamot,
rozdz. XV; Talmud Jerozolimski, trak­tat Ktubot, rozdz. IV).


b) Komentując ustęp Biblji: ?Dam też trawę na polach twoich, dla bydła
twojego i będziesz jadł, a najesz się" (5 księ­ga Mojżesza X, 15). Talmud
powiada: ?Zabronionem jest czło­wiekowi spożywać pokarm, zanim nie nakarmi
swego bydlęcia, gdyż powiedziane : ?Dam też trawę na polach twoich, dla
bydła twojego", a dopiero później ?i będziesz jadł a najesz się" (Tal­mud
Babiloński, traktat Berachot, karta 40 a ; Talmud Babiloń­ski, traktat
Gitin, karta 62 a). Ten sam ustęp Biblji starożytni mędrcy żydowscy
zaopatrują w następującą uwagę: ?dobrze świadczy o człowieku, jeśli bydło
jego karmione jest do syta", (księga ?Syfri", rozdział ?Ejkew", § 16).

c) Komentując ustęp Biblji: ?Noe mąż sprawiedliwy, doskonałym był, za wieku
swego; z Bogiem chodził Noe" (1 księga Mojżesza VI, 9) starożytni mędrcy
żydowscy powiadają: ?Noe był sprawiedliwym mężem, gdyż karmił w arce
stworzenia Bo­że" (Księga ?Midrasz Tanchuma", rozdział o Noem, § 5).

d) ?Koguta należy nakarmić i nie można zadowolić się mniemaniem, że
znajdzie pokarm w śmieciach; podobnież kota, wychowanego w ognisku domowem"
(Księga ?Chajej Adam",zasada 45 § 1).

e) W myśl przepisów religijnych prace rolne wykonywa­ nie były w Palestynie
z przerwą roczną każdego 7-go roku, zwa­nego rokiem odpoczynku. W roku tym
nie obsiewano gruntów, a plony samorzutnie wyrosłe przeznaczone były w
przeważają­cej części dla ubogiej ludności i dla zwierząt. W związku z tem
Pięcioksiąg Mojżesza zawiera następujące przepisy:

?Przez sześć lat osiewać będziesz ziemię twoje, a będziesz zgromadzał
urodzaj jej ; ale siódmego roku zaniechasz jej ; że odpocznie, aby jedli
ubodzy ludu twego, a co zostanie po nich, poje zwierz polny. Także uczynisz
winnicy twojej, i oliwnicy twojej" (2 księga Mojżesza, XXIII, 10?11).

?I będzie, co się urodzi w onem odpoczynieniu ziemi, to­ bie na pokarm, i
słudze twemu, i służebnicy twej, i najemniko­wi twemu, i przychodniowi
twemu, który mieszka z tobą. Także bydłu twemu, i zwierzowi, który jest w
ziemi twojej, będzie wszystek urodzaj jej na pokarm" (3 księga Mojżesza
XXV, 6?7).

f) Fragment psalmów Dawida: ?Chwalcie Pana... który daje bydłu pokarm ich,
i kurczętom młodym, które wołają do niego" (psalm CXLVII, 9) wskazuje, iż
według wierzeń żydów Bóg dba o pożywienie dla zwierząt i ptactwa.

3) W kwestji pracy zwierząt i dnia odpoczynkowego po pracy.

a) ?Nie będziesz orał wołem i osłem pospołu" (5 księga Mojżesza XXII, 10).
Przepis ten ? zdaniem filozofa aleksan­dryjskiego Filona ? ma na względzie
opiekę nad zwierzętami, gdyż wół posiada więcej sił niż osieł i praca
wespół z wołem jest dla osła nader męcząca.

b) ?Nie zawiążesz gęby wołowi młócącemu" (5 księga Mojżesza XXV, 4).

c) ?Należy zwierzęta domowe uwolnić od pracy, gdy mają rodzić" (Księga
?Sefer Chassidim" § 667).

d) ?Jeśli konie ciągną wóz po uciążliwej drodze, albo na wysoką górę i nie
mogą podołać ciężarowi, należy im niezależ­nie od tego, czy koń stanowi
własność żyda lub nieżyda, przyjść z pomocą z uwagi na obowiązek okazania,
zwierzętom litości, a to w tym celu, by woźnica nie zmuszał koni batem do
pracy, przekraczającej ich siły" (Zbiór Praw żydowskich ?Szulchan Aruch"
rabina Zelmana z Lidy, rozdział ?O opiece nad zwie­rzętami") .

e) ?Ale dnia siódmego odpoczynienie jest Pana Boga twe­go; nie będziesz
czynił żadnej roboty weń, ty i syn twój, i cór­ka twoja, sługa twój, i
służebnica twoja, bydlę twoje, i gość twój, który jest w bramach twoich" (2
księga Mojżesza XX, 10; o księga Mojżesza V, 14).

f) ?Przez sześć dni będziesz odprawował roboty twoje; ale dnia siódmego
odpoczniesz, aby sobie wytchnął wół twój, osieł twój, i żeby wytchnął syn
niewolnicy twojej, i przychodzień"

(2 księga Mojżesza XXIII, 12).

4) W kwestji zakazu dręczenia zwierząt i obowiązku okazywania zwierzętom
pomocy.

a) ?Nie wolno dokonywać uboju, o ile mięso z uboju nie jest przeznaczone do
spożycia i wiadomo, że ulegnie zepsuciu" (Księga ,,Sefer Chassidim" § 687).

b) Wół, napastujący ludzi, winien być w myśl przepisów Biblji uśmiercony (2
księga Mojżesza XXI, 28). Według Tal­mudu uśmiercanie wołu mogło nastąpić
jedynie na mocy orze­czenia kompletu 23 sędziów, podobnie jak w razie
sądzenia czło­wieka za przestępstwo (Talmud Babiloński, traktat Baba Ka­ma,
k. 39 a).

c) Rozpowszechniony wśród żydów zwyczaj gratulowania osobie, która kładzie
nową odzież, i wyrażania jej życzenia: ?obyś przeżył te szaty i włożył
nowe", jest niedopuszczalny w wypadku, gdy ktoś kładzie nowe buty lub
okrycie, robione ze skóry bydlęcej, ponieważ urzeczywistnienie tego
życzenia po­woduje konieczność zabicia bydlęcia celem uzyskania skóry na
inne okrycie, a to sprzeczne jest z zasadą, wyrażoną w psal­mach: ?a
miłosierdzie Boże nad wszystkiemi sprawami Jego" (Zbiór Praw żydowskich
?Szulchan Aruch" Orach Chaim, art. 223 § 6).

d) ?Kto, wstępując w zawód szocheta (rzezaka rytualne­go), zaczyna po raz
pierwszy, nie odmawia błogosławieństwa ?szehechjanu" (?żeś nam dozwolił
dożyć tej chwili"), ustanowio­nego dla debjutu, gdyż wykonywanie danego
zawodu połączone jest z uśmiercaniem stworzeń Bożych" (Zbiór Praw
Żydowskich ?Szulchan Aruch" Jore-Dea art. 28 § 2, komentarz Remo).

e) ?Krowy też ani owcy z płodem ich, nie zabija się dnia jednego" (3 księga
Mojżesza XIII, 28). Przepis ten ma na celu oszczędzanie krowie bolesnego
dla niej widoku zarzynania jej płodu, gdyż zwierzęta odczuwają przywiązanie
do swego po­tomstwa, podobnie jak ludzie (Majmonides, ?More Nebuchim",
księga III, rozdz. 48).

f) ?Gdybyś trafił gniazdo ptasie, przed sobą w drodze, na jakimkolwiek
drzewie, albo na ziemi, a w niem ptaszęta albo jajka, a matka by siedziała
na ptaszętach albo na jajkach, nie bierz macierzy z dziećmi; ale wolno
puściwszy matkę, dziecię weźmiesz sobie, abyć się dobrze działo, i żebyś
przedłużył dni twoje" (5 księga Mojżesza XXII, 6?7). Przepis ten ma na celu
oszczędzanie ptakom przykrości, jakiej doznałyby, widząc swoje pisklęta,
zabrane przez ludzi (Majmonides, tamże).

g) ,,Bóg lituje się nie tylko nad ludźmi, ale także nad zwie­rzętami, gdyż
powiedziane (3 księga Mojżesza XIII, 28) ?krowy też, ani owcy z płodem ich
nie zabija się jednego dnia". I po­dobnie jak względem zwierząt, Pan Bóg
pełen jest miłosierdzia względem ptactwa, gdyż powiedziane (5 księga
Mojżesza XXII 6?7) ,,gdybyś trafił gniazdo ptasie, przed sobą w drodze" i
t. cl. (Księga Midrasz Rabba, Deuteronomium VI).

h) Polecił Pan Bóg, aby Mojżesz powtórzył Faraonowi na­ stępujące słowa: ?A
tak poślij teraz, zgromadź bydło twoje, i wszystko, co masz na polu ; bo na
każdego człowieka, i na bydlę, które znalezione będzie na polu, a nie
będzie zegnane w dom, spadnie na nie grad, i pozdychają" (2 księga Mojżesza
IX, 19). Ustęp ten Midrasz zaopatruje w następującą uwagę: ?Patrz, jak
miłosierny jest Pan Bóg, że nawet w chwili gniewu lituje się nad
grzesznikami i ich bydłem; bowiem grad miał jedynie zniszczyć plony na roli
i przeto Pan Bóg uprzedził Egipcjan o mającem nadejść niebezpieczeństwie,
aby uchronili siebie i bydło swoje" (Księga Midrasz Rabba, Exodus XII).

i) ,.Nie wolno bezużytecznie wyrządzać zwierzętom przykrości, jak
nadmiernie objuczać, albo bić gdy nie mogą chodzić, albo drażnić się z
kotem celem pobudzenia do pisku. Mędrcy żydowscy powiadają, że Pan Bóg
karać będzie jeźdźców za to, że biją konie, na których jeżdżą" (Ks. ?Sefer
Chasidim" § 44).

j) ?Nie należy bić bydlęcia, o ile zatrzymało się w drodze, gdyż widocznie
coś mu dolega, a grzechem jest nadwerężać siły jego" (Księga ?Sefer
Chassidim" § 668).

k) ?Zabrania się zawiązywać nogi bydlęciu, zwierzęciu lub ptakowi w sposób
sprawiający ból" (Zarys Praw żydowskich ?Kicur Szulchan Aruch" § 19).

1) ?Zabrania się sadzić ptaka na jajka ptasie innego ga­tunku, gdyż sprawia
to ptakowi ból" (,,Kicur Szulchan Aruch").

m) ?Nie należy odcinać bydlęciu ogona, gdyż pozbawia go to możności
odpędzania much i naraża skutkiem tego na przy­krości" (Księga ?Sefer
Chassidim" § 589).

n) ?Jeżeli byś ujrzał, że osieł tego, który cię ma w niena­wiści leży pod
brzemieniem swojem, azali zaniechasz, abyś mu pomóc nie miał? owszem,
uratujesz go pospołu z nim" (2 księga Mojżesza XIII, 5). Komentując ten
nakaz religijny Talmud nadmienia: ?Opieka nad zwierzętami jest nakazem
religijnym, usankcjonowanym przez Torę i przeto brzemię, ciążące na
bydlę­ciu należy zdjąć bez żądania za to wynagrodzenia" (Talmud
Ba­biloński, traktat Baba Mezia, k. 32b).

o) ?Gdy bydlę wpadnie do dołu, z którego trudno chwi­lowo je wydobyć,
należy mu dostarczyć jedzenia i miękkiej podściółki, z uwagi na obowiązek
litości dla zwierząt" (Talmud Babiloński, traktat Sabat, k. 128 b).(...)"

Cytaty z http://www.the614thcs.com/19.1727.0.0.1.0.phtml
Polecam CAŁOŚĆ artykułu, naprawdę warto przeczytać, żeby WIEDZIEĆ.




Nigdzie wcześniej ani później, w żadnym prawie prócz żydowskiego, sprawa
stosunku człowieka do zwierząt nie była tak pieczołowicie uregulowana ani
nigdzie tak pozytywnie traktowana! NASZE tzw konwencjonalne dzisiejsze
metody uboju i traktowania zwierząt hodowlanych zanim zostaną ubite wołają
o pomstę do nieba, to istny zwierzęcy holocaust - nie jest nim w żadnym
razie ubój rytualny.


Ba, śmierć przez wykrwawienie to jedna z najłagodniejszych form odbierania
sobie życia - wielu samobójców ją wybiera.
--
XL ?Pragnąłbym umrzeć taką lekką śmiercią, jak zwierzęta, zabijane metodą
rytuału żydowskiego".
(Piotr Emil Roux, dyrektor instytutu Pasteura w Paryżu).
(by XL)

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
07.12 Ikselka
07.12 Bogdan Idzikowski
07.12 pluton_
07.12 Ikselka
07.12 Bogdan Idzikowski
07.12 Ikselka
07.12 Polok_Prawdziwy
07.12 Klin
07.12 ????????????
07.12 Ikselka
07.12 Ikselka
07.12 Ikselka
07.12 Klin
07.12 Ikselka
07.12 Lorn
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?
Sztuczna Inteligencja
Ucieczka z Ravensbruck - komentarz
I pod drzwiami staną i nocą kolbami w drzwi załomocą
Jesttukto?
?
Comprehensive Protection Guide with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Ultimate Performance Optimizer
IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Review and Tutorial
"Prawdziwy" mężczyzna.
Senet parts 1-3
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem