WIERZBA MANDŻURSKA ....

1. Data: 2004-07-29 08:39:01

Temat: WIERZBA MANDŻURSKA ....
Od: "Andrzej" <a...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy wierzby tego gatunku gubia liście w tym okresie czasu ? W ubiegłym roku
jesienią posadziłem w miejscu półcienistym małą wierzbę , która ślicznie
przezimowała i na wiosne dwukrotnie zwiększyła swój pokrój i wypuszczając
całe pióropusze młoduch gałązek. Od pewnego czasu widzę , że liście w głębi
korony żółkną i opadaja . Nie ma żadnych śladów po owadach , spadające
liście nie mają żadnych cech chorobowych. Zewnętrzne liście mają jakieś
drobne przebarwienia , ale sądzę , że to "pamiątka" po mszycach i opryskach
, bo te liście nie opadają. Czy możliwe jest , że to zjawisko o tej porze
normalne ze względu na porę i półcień?

Pozdrawiam - Andrzej F.

2. Data: 2004-07-29 09:20:44

Temat: Re: WIERZBA MANDŻURSKA ....
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <a...@t...net.pl>
> [...] Czy możliwe jest , że to zjawisko o tej porze
> normalne ze względu na porę i półcień?

A może ta twoja wierzba wyczuwa, że sierpień i wrzesień będą upalne, i
że może być mało deszczu?
I przygotowuje się do tego zrzucając liście?
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

3. Data: 2004-07-29 11:46:48

Od: "Andrzej" <a...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytałem ją o to , ale odpowiedziała wymijająco więc dalej nie jestem
usatysfakcjonowany .... :)
Pozdrawiam - Andrzej F.

4. Data: 2004-07-29 12:32:54

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

| A może ta twoja wierzba wyczuwa, że sierpień i wrzesień będą upalne, i
| że może być mało deszczu?
| I przygotowuje się do tego zrzucając liście?
:))))))
hehe
znaczy chce sie lepiej opalic
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

5. Data: 2004-07-29 12:36:48

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2004-07-29 13:37:11

Od: "Andrzej" <a...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli to o to jej chodzi to bede mial nielada problem , bo do zerzniecia mam
sporo tego wiec nie wiem czy mi sil witalnych starczy .... :).
A tak wogole , to moze ktos bedzie mial bardziej "tworcze" propozycje zanim
mi ewentualne "złe" calkiem pozre biduline ...

.

7. Data: 2004-07-29 15:05:28

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <a...@t...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
opryskach
| , bo te liście nie opadają. Czy możliwe jest , że to zjawisko o tej porze

Normalne nie jest. Czasami wierzba i inne drzewa (np. mój ostrokrzew)
reagują tak na suszę glebową, taką porządną. Ale jeśli ne przesuszyłeś
drzewa, to podejrzewałabym przędziorki, bo miałam je już na właśnie tej
wierzbie. Drobne przebarwienia, o kórych piszesz, to dodatkowa wskazówka.
Lupa w dłoń!

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2004-07-29 20:16:31

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

>drzewa, to podejrzewałabym przędziorki, bo miałam je już na właśnie tej
>wierzbie. Drobne przebarwienia, o kórych piszesz, to dodatkowa wskazówka.
hehe
wychodzi na to
ze trzeba bedzie zerznac przedziorki
:))))
>Lupa w dłoń!
hehe
faktycznie bez lupy nie da sie rady przeprowadzic powyzszego
:)))))))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Mikrozraszanie .... ?