Wentylacja grawitacyjna - odwrocony ciag, grzyb, wilgoc

1. Data: 2006-11-02 11:48:36

Temat: Wentylacja grawitacyjna - odwrocony ciag, grzyb, wilgoc
Od: "ATZ Rzeszow" <atz_rzeszow_SPAMIK@PRECZ_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

W archiwum na temat wentylacji jest sporo, ale na moj problem nie znalazlem
odpowiedzi.

Dom murowany kilkuletni, w ktorym obecnie zamieszkuje czasowo. Czesc
pomieszczen ma kratki wentylacyjne. Wszedzie ten sam problem - dmucha w
druga strone - z kratek. Jesli wiatr wieje mocno, to dmucha silniej. Teraz
sa nowe okna plastikowe, ale przy starych nieszczelnych bylo tak samo.
Wyglada to na blad konstrukcyjny instalacji. Jak temu zaradzic? W arch. ktos
pisal, ze zamontowal 'centralny' wentylator wylotowy i pomoglo. Z tym, ze u
mnie kazde pomieszczenie ma oddzielny kanal. Ktos inny, ze trzeba podniesc
komin wentylacyjny (???). W pokoju na gorze w zimie pojawia sie grzyb :/ a
zaslanianie kratki went. nie poprawia sytuacji. Ciekawe, ze w pokojach,
gdzie nie ma wentylacji nie ma grzyba.

Jeszcze jedno: kuchenka gazowa + okap. W arch. przeczytalem, ze rure z okapu
trzeba tak podlaczyc do kratki went., zeby nie zaslaniala calej kratki i
wtedy jest ok. Otoz w mojej sytuacji jest wlasnie tak i wcale nie wydaje mi
sie to dobrym pomyslem. Bo przy odwroconym ciagu wentylacji wdychamy spaliny
z kuchenki.

--
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Z.

2. Data: 2006-11-02 18:54:18

Od: "JacekP" <j...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ATZ Rzeszow" <atz_rzeszow_SPAMIK@PRECZ_gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:eicm4d$6bh$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
>
> Dom murowany kilkuletni, w ktorym obecnie zamieszkuje czasowo. Czesc
> pomieszczen ma kratki wentylacyjne. Wszedzie ten sam problem - dmucha w

witam
Trzeba zalozyc deflektor ocieplony ktory podniesie komin
Najlepiej jakby wysokosc okreslil kominiarz ale mozna zalozyc na jedna
na probe +/- 1m i sprawdzic efekt .Chyba ze nie ma nadmuchu do mieszkania
Otworz drzwi lub okno i sprawdz czy dalej ciag jest w druga strone

pozdrawiam
Jacek

Zapytanie o kuchenkę mikrofalową (Medion?)- ratunku! ;-)
[CROSSPOST] poddasze - zabezpieczenie (świetlików) przed włamaniem
szafy INDECO - prosze o opinie
Job in Crete - Greece
Jak ekonomicznie ogrzewać mieszkanie piecem dwufunkcyjnym?