Jak ekonomicznie ogrzewać mieszkanie piecem dwufunkcyjnym?

1. Data: 2006-11-01 16:37:23

Temat: Jak ekonomicznie ogrzewać mieszkanie piecem dwufunkcyjnym?
Od: "GomiTell" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam piec gazowy dwufunkcyjny. Mieszkanie jest dobrze ocieplone, okna
plastikowe. Proszę o porady, w jaki sposób ekonomicznie użytkować
piec.
Czy włączać często, na małej mocy pieca? Czy lepiej żadko, ale
wydajnie? Jakie temperatury w pomieszczeniach przyjmować (jak
najniższe pewnie ;))? Czy są jakieś sposoby na oszczędniejsze
ogrzewanie?

2. Data: 2006-11-03 08:58:24

Od: "Reniaszka " <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ten sam problem i duze watpliwosci jak uzytkowac swiezo zainstalowany piec

3. Data: 2006-11-03 12:51:04

Od: "marekjan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GomiTell" <g...@g...com> napisał w wiadomości
s.com...
[...]

1. Nie dopuszczać do znacznego wyziębiania mieszkania.
2. zależnie od mocy grzejników i temp. na dworze utrzymywać
pracę kotła na jak najniższej temperaturze zasilania.
3. Obniżać temperaturę na noc, jednak nie niżej niż
2,5 do poniżej temp. dziennej (np. 16,5/19 oC).
4. Przy silnych mrozach najlepiej gdy kocioł pracuje stale na
zmodulowanej do minimum mocy
5. W pomieszczeniach w których się stale nie przebywa utrzymywać
temperaturę nieco (ale tylko nieco!) niższą np. 17 oC.
6. Ustawić blokadę takotwania kotła na większą ale tak, aby była
utrzymana temperatura w domu (nie wiecej niż 15 minut).

Powodzenia!
T.

4. Data: 2006-11-06 12:19:04

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Nie dopuszczać do znacznego wyziębiania mieszkania.

Co to znaczy? Nie otwierac okien? Wiadomo samo przez siem jesli sie wietrzy
to krotko i przy wylaczonym ogrzewaniu.

> 2. zależnie od mocy grzejników i temp. na dworze utrzymywać
> pracę kotła na jak najniższej temperaturze zasilania.

Wystarczy zaopatrzyc sie w programator/regulator temp. i caly proces
zautomatyzowac, co do temp. w C.O. to max 60 stopni, nie mniej nie wiecej,
bo przy najnizszej bedzie sie dlugo mieszkanie nagrzewac, szczegolnie duze
mieszkanie.

> 3. Obniżać temperaturę na noc, jednak nie niżej niż
> 2,5 do poniżej temp. dziennej (np. 16,5/19 oC).

To nie prawda, stala temp. jest bardzej ekonomiczna, u mnie jest 19,5
stopnia cala dobe, piec wlacza sie co 2 godz. na 20 min, przy tej roznicy
co podales nadrobienie temp. nocnej zajmuje mu ponad godzine, a przy duzych
mrozach jeszcze wiecej.

> 4. Przy silnych mrozach najlepiej gdy kocioł pracuje stale na
> zmodulowanej do minimum mocy

ile? 45 stopni, 60 stopni? moim zdaniem 45 stopni bedzie za malo,
mieszkanie szybko sie wyziebi

> 5. W pomieszczeniach w których się stale nie przebywa utrzymywać
> temperaturę nieco (ale tylko nieco!) niższą np. 17 oC.

W lazience mam tak, mimo iz, mniejsze pomieszczenie, ale szybko sie
wychladza, bo z oknem i kafle robia swoje.

> 6. Ustawić blokadę takotwania kotła na większą ale tak, aby była
> utrzymana temperatura w domu (nie wiecej niż 15 minut).

Co masz na mysli z tym "takotwaniem" kotla? co to jest?

suszarka do włosów do zamontowania na ścianie
jaki okap kupic?
Wyłącznik światła sterowany pilotem ale bez ściemniacza ? Ponownie
Bojler dwupłaszczowy CWU i pytanko
okap a srednica wylotu