jaki okap kupic?

1. Data: 2006-11-01 10:35:38

Temat: jaki okap kupic?
Od: "Gregor Jones" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupilem ostatnio okap Candy, ale w zasadzie nie dziala jak trzeba.
Popycha ogromne ilosci powietrza do rury wylotowej, natomiast od spodu
prawie nic nie ciagnie. Czy ktos moglby mi doradzic jaki okap najlepiej
wybrac ?

2. Data: 2006-11-01 11:11:50

Temat: Re: jaki okap kupic?
Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 11/1/2006 11:35 AM, Gregor Jones wrote:
> [...]
> Popycha ogromne ilosci powietrza do rury wylotowej, natomiast od spodu
> prawie nic nie ciagnie. Czy ktos moglby mi doradzic jaki okap najlepiej
Jeśli "pcha ogromne ilości powietrza", to znaczy, że działa prawidłowo.
Wszystko co "pcha" wciąga przecież szerokim otworem wlotowym. Twoje
subiektywne odczucie wynika z różnic średnic wlotu i rury wylotowej oraz
z różnicy kształtu strumienia powietrza zasysanego (słabo wyczuwalnego)
i wydmuchiwanego (dobrze wyczuwalnego). Żeby poczuć ssanie, to na
wylocie cegły by fruwały! :-)

Jeśli pomimo tego chcesz zmienić okap, wybierz dowolny o większej
wydajności wentylatora (warto też zwrócić uwagę na poziom hałasu).
Pamiętaj tylko, że powietrze usuwane z kuchni zastępowane jest
powietrzem zewnętrznym. Przy wysokiej wydajności okapu oznaczać to może
spore straty ciepła zimą.

Michał
--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

3. Data: 2006-11-01 11:51:59

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gregor Jones <h...@w...pl> wrote:
> [...]
> trzeba.
> Popycha ogromne ilosci powietrza do rury wylotowej, natomiast

Skąd więc te ogromne ilości powietrza bierze? Z zaświatów? ;-)

J.

Wyłącznik światła sterowany pilotem ale bez ściemniacza ? Ponownie
Bojler dwupłaszczowy CWU i pytanko
okap a srednica wylotu
Spuszczanie wody z grzejników zima
Jaki okap wyspowy?