Wiara tylko dla plebsu.

1. Data: 2013-09-02 00:27:46

Temat: Wiara tylko dla plebsu.
Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Tak to przeczytałem i sam nie mogę uwierzyć że nie ja to powidziałem...

Janusz Żukowski, profesor jednego z największych polskich uniwersytetów, ostro
skwitował moje pytanie na temat wiary:
"Naiwni ludzie... Modlicie się do symboli, wznosicie budynki i pomniki. Powtarzacie
co tydzień te same gesty i słowa, nie zdając sobie sprawy z ich znaczenia. Odgrywacie
tylko dobrze już poznane kwestie i idziecie do domów radzi ze spełnionego obowiązku.
To jest religia? Co najwyżej przyzwyczajenie... Boicie się zajrzeć głębiej, boicie
się myśleć, boicie się, bo tak was nauczono. Zakazano wam szukać odpowiedzi...
Toż to od dawna wiadomo czemu każda religia służy, szczególnie taka totalitarna, jaką
bez wątpienia jest katolicyzm. O niej mówię, bo ją najlepiej znam. A, że poznałem ją
dogłębnie, toteż zerwałem z nią raz na zawsze. Zresztą ani judaizm, ani wyrosłe z
nich odrosty - chrześcijańswo i islam w niczym nie są oryginalne. Ich prapoczątki
znajdziemy w wielu pradawnych religiach i wierzeniach, szczególnie od czasów Sumeru.
Nihil novi! No ale ciemne, moherowe babcie i odziani w pampersy aktywiści
(podręczni!) nawet nie wiedzą o tym. Bo i po co? Wystarczy, że słuchają z pokorą
pasterskich bajeczek i nie szczędzą na szamanów kasy.
Osobiscie już dawno przestalem wierzyć w istnienie Chrystusa
No może i istniał, ale był zwykłym ludkiem z charyzmą, który założył kółko rybackie.
Albo był chory psychicznie i był niewygodny dla ówczesnej władzy, bo buntował lud
ciemny, naobiecywał królestwo w niebie i takie tam - ot taki dzisiejszy Lepper, to go
wzięli i zabili. A że krzyż był wtedy w modzie to go tam zawiesili. Potem po ponad
100 latach legend i mitów ktoś to zebrał w całość i powstała książka pt. Biblia. Ktoś
inny z kolei zwietrzył na tym interes i tak się do dziś kręci".

2. Data: 2013-09-02 10:06:29

Temat: Re: Wiara tylko dla plebsu.
Od: Trybun <I...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-02 00:27, LaL pisze:
> [...]
buntował lud ciemny, naobiecywał królestwo w niebie i takie tam - ot taki dzisiejszy

Wyraźnie wyczuwam nienawiść w tym tekście.. Cóż takiego Chrystus uczynił
panu Żukowskiemu że ów tak go podsumowuje?

3. Data: 2013-09-02 15:35:40

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie to nie nienawiść to fakty ta religia zrodziła się wśród niewolników i plebsu, a
naprzykład buddyzm wśród elity i....dlatego jest taki logiczny i właściwie jedyna
religia co nikogo i mordowała.

4. Data: 2013-09-02 21:12:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 02 Sep 2013 10:06:29 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
>
> Wyraźnie wyczuwam nienawiść w tym tekście.. Cóż takiego Chrystus uczynił
> panu Żukowskiemu że ów tak go podsumowuje?

Miał TOWARZYSTWO i AKCEPTACJĘ w realu :-]

5. Data: 2013-09-03 05:25:19

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

glob wrote:

> Nie to nie nienawiść to fakty ta religia zrodziła się wśród niewolników i
> plebsu, a naprzykład buddyzm wśród elity i....dlatego jest taki logiczny i
> właściwie jedyna religia co nikogo i mordowała.

Jako buddysta powiem, że w Tybecie zdarzały się krwawe walki sekciarskie i
owszem. Ale budyzm nie używał nigdy przemocy do szerzenia religii wśród
innowierców. Niektórzy mogą się uprzeć że jednak niekiedy za wyjątkiem
nawracania muzułmanów, ale należy pamiętać, że to w kanonach islamu jest
napisany dżihad czyli podbój mieczem w celu nawracania niewiernych, buddyzn
w tych nielicznych wypadkach odzyskiwał ludzi i ziemie zabrane przemocą.
Fakt że w świecie buddyjskim istniała przemoc oprócz tego nie-religijna jako
taka --- wyczyny władców m.in. konfucjańskich i braministycznych w
miejscach, gdzie te religie praktykowane są oprócz buddyzmu oraz ateistów w
rodzaju Mao to jest inna sprawa. Buddyzm nie jest religią dającą podstawy do
zbiorowej kontroli etycznej poza Sanghą i poza Sanghą moralność jest kwestią
indywidualną albo zewnętrznych tradycji rodowych/państwowych, nikogo się z
zewnątrz do jej zachowania nie przymusza, nie ma w tych społeczeństwach
obowiązku bycia buddystą czyli ślubowania pięciu wskazań czy ślubów
bodhisattwy. Dlatego w buddyzmie nigdy nie było ścisłej policji religijnej,
odpowiednika inkwizycji czy mutawwa.

--
????
???

6. Data: 2013-09-03 20:09:59

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-03 05:25, Jakub A. Krzewicki pisze:

> Jako buddysta powiem

Praktykujesz jogę, Jakubie?

Ewa

7. Data: 2013-09-03 20:17:04

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kościół jogę potępił jak wpływ szatana jeszcze chirek naśle na ciebie egzorcystów.

8. Data: 2013-09-03 20:22:04

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,117915,14
344124,Lubisz__Gwiezdne_wojny___uprawiales_joge__Wed
lug_Kosciola.html

9. Data: 2013-09-03 20:30:31

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> Praktykujesz jogę, Jakubie?
>
> Ewa

Magiczną, tantryczną odmianę tzw. "dark zen". Nawet z niezłymi wynikami do
pewnego momentu. Niestety towarzystwo związane z kościołem (w zasadzie nie
katolickim a jakimś protestanckim) urządza we ostatnich latach oficjalne
niszczenie mojego pola ochronnego. Znam nazwiska tych osób i oni się z tym
nawet nie kryją, tj. z intencją zniszczenia mojej praktyki. Dlatego jest ona
coraz bardziej osłabiona i nieregularna. Duchowa wojna okultystyczna jaką
prowadzę ma zatem charakter czysto obronny.

--
????
???

10. Data: 2013-09-03 20:31:37

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-03 20:17, glob pisze:
> Kościół jogę potępił jak wpływ szatana jeszcze chirek naśle na ciebie egzorcystów.

Już samo imię zobowiązuje mnie, by przywyknąć do potępień.
Mam nadzieję jednak, że mój Bóg nie jest taki małostkowy. ;)

Ewa

anty- ghost
Katolicka "mądrość"
Syndrom Madonny i Ladacznicy już 60% polaków
To jest właśnie "sprawiedliwość" z koziej wólki.
Dobranoc