Wiek drzewa - pilne

11. Data: 2001-09-22 08:21:53

Temat: Re: Wiek drzewa - pilne
Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgadza się. To są tablice Instytutu Badawczego Lasów Państwowych powstałe
"na podstawie materiałów badawczych pochodzących z ok. 101000 drzewostanów
sosnowych występujących na powierzchni 661383 ha i z 1170 powierzchni
próbnych, oraz szczegółowego pomiaru drzewostanów na specjalnie w tym celu
zakładanych powierzchniach doświadczalnych, rozsianych na całym obszarze
występowania sosny w lasach państwowych"
Tablice te obejmują również wiele innych cech drzewostanu np. powierzchnię
przekroju, miąższość, bieżący roczny przyrost itd.
Pojedyncze egzemplarze mogą w znacznym stopniu odbiegać od wymiarów podanych
w tablicach. Podobnie jak u ludzi. Tablice miary i wagi podają typowe
wymiary, a to co widzimy na ulicach, to wynik jednostkowej pielęgnacji .

Pozdrawiam Jagoda

12. Data: 2001-09-22 13:32:43

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Jagoda" <b...@k...net.pl> wrote in message news:9oho9u$9q6$1@news.tpi.pl...
> [...]
> w tablicach. Podobnie jak u ludzi. Tablice miary i wagi podają typowe
> wymiary, a to co widzimy na ulicach, to wynik jednostkowej pielęgnacji .

Czesto to wynik braku pielegnacji :-(

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2001-09-24 07:17:27

Temat: Odp: Wiek drzewa - pilne
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> napisał w wiadomości
> wbijanie rurki to pomysl z gatunku zegarmistrzowskiego SF ;-)

Chyba nie SF. Te metode - inwazyjna, ale ich zdaniem nie szkodzaca drzewu -
stosuja specjalisci budujacy skale dendrochronologiczne (Tomasz Wazny z ASP
w W-wie - dla polnocnej Polski - i Krapiec z AGH - dla reszty kraju).
Jest to jenak dosc skomplikowana metoda, a do zliczania sloi stosuje sie
specjalny skaner i programy komputerowe (pomagaja okreslic warunki
klimatyczne, itp.) .
pik

14. Data: 2001-09-24 07:49:41

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> Cos mi sie przypomina,wiem ze nalezy mierzyc srednice od podstawy na
> wysokosci 80 cm.
Obwód mierzy się na wysokości 1,3 m od podstawy.
Pozdrawiam, Jerzy

15. Data: 2001-09-24 09:19:29

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of Jerzy

[...]
> Cos mi sie przypomina,wiem ze nalezy mierzyc srednice od podstawy na
> wysokosci 80 cm.
Obwód mierzy się na wysokości 1,3 m od podstawy.
Pozdrawiam, Jerzy
Och :-) tych pare cm :-))
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

16. Data: 2001-09-24 11:30:33

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Och :-) tych pare cm :-))
0,5 l. ;-)))
Pozdrawiam Jerzy

17. Data: 2001-09-24 12:21:29

Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

To się nazywa PIERŚNICA i wymiar ten jest tak ważny jak obwód klatki
piersiowej dla krawca (:-))

Pozdrówki Jagoda

18. Data: 2001-09-26 00:03:06

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in message news:9omoa8$8mn$1@sunsite.icm.edu.pl...
> Obwód mierzy się na wysokości 1,3 m od podstawy.

Zmierzylem kilka swoich topol lombardzkich, sadzonych 4 i pol roku temu.
Na wysokosci 130 cm od podstawy najciensza (nie liczac tej obgryzionej
przez krolika) ma 15 cm obwodu, a najgrubsza 53 cm. Nie podjal bym sie
wobec takiego rozrzutu oceniac wieku pojedynczego drzewa na podstawie
obwodu pnia.

Pozdrowienia,
Michal

19. Data: 2001-09-26 08:38:45

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jagoda <b...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9oo3j6$mu2$...@n...tpi.pl...
> To się nazywa PIERŚNICA i wymiar ten jest tak ważny jak obwód klatki
> piersiowej dla krawca (:-))

Taka wysokosc pomiaru wymyslili/ustalili lesnicy by sie nie schylac ;-)
Teraz pracuja nad sposobem pomiaru obwodu kapeluszy grzybow tez by sie
zbytnio nie przemeczac ;-)

Pozdr
Grzegorz

20. Data: 2001-09-26 12:43:28

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przez krolika) ma 15 cm obwodu, a najgrubsza 53 cm. Nie podjal bym sie
> wobec takiego rozrzutu oceniac wieku pojedynczego drzewa na podstawie
I słusznie, ale domyślam się, że oceniając i inne cechy w miarę trafnie
byś ocenił wiek.
Tablice tak naprawdę służą taksatorom do oceny "rębności" lasu.
Pozdrowienia, Jerzy

Po dlugiej nieobecnosci
Jaki program do projektowania ogrodow?
śliwka Stanley