Wiercenie w gresie - jak to zrobic?

1. Data: 2007-02-26 14:40:29

Temat: Wiercenie w gresie - jak to zrobic?
Od: yacoll <y...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Chce zalozyc odbojnik w przedpokoju i musze w tym celu wywiercic dziure
w podlodze na kolek rozporowy. Na podlodze w przedpokoju jest gres.

Jak sie do tego zabrac? Nie chcialbym zeby mi cos odpeklo albo w inny
sposob zniszczylo.

Konkretnie chodzi mi o:

1. Jakimi wiertlami wiercic? Do betonu, czy moze sa jakies specjalne do
gresu/terakoty/glazury ?
2. Czy wiercic wlaczonym z udarem czy bez? Albo moze na poczatku (gdy
wiertlo bedzie przechodzic przez gres) bez udaru a potem juz z udarem?
3. Wiercic raczej na srodku plytki, czy wrecz przeciwnie, na
polaczeniach miedzy plytkami? Gdzie jest mniejsza szansa, ze cos peknie?

Z gory dzieki za porady!

Pozdrawiam!

--
yacoll
$> cd pub *www.nfilter.org* - troll filtering tool

2. Data: 2007-02-26 15:00:18

Temat: Re: Wiercenie w gresie - jak to zrobic?
Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yacoll" <y...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
>
> Chce zalozyc odbojnik w przedpokoju i musze w tym celu wywiercic dziure w
> podlodze na kolek rozporowy. Na podlodze w przedpokoju jest gres.

Polecę to co i mnie polecono:
w Castoramie (i pewnie nie tylko) można kupić odbojniki
przyklejane (do podłogi/ściany) w postaci wycinka (czubka)
kuli. Są one gumowe - elastyczne. Widziałem 2 wielkości.
Niestety niezbyt się nadają gdy między drzwiami a podłogą
jest zbyt duża szczelina. Cena: coś ze 3 zł. Jest kilka
kolorów. Mam i sobie chwalę.
Zaleta: nie wiercisz.

Oprócz tego oczywiście może być odbojnik leżący/przenośny.
Całkiem fajne bywają czasem w Lidlu.
Miroo (http://miroo.ovh.org)

3. Data: 2007-02-26 15:12:39

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

yacoll <y...@n...poczta.onet.pl> wrote:

> Jak sie do tego zabrac? Nie chcialbym zeby mi cos odpeklo albo
> w inny
> sposob zniszczylo.

Najlepiej jak przedpiśca radzi kupić samoprzylepny - one są
naprawdę bardzo fajne i trwałe.

> 1. Jakimi wiertlami wiercic? Do betonu, czy moze sa jakies
> specjalne
> do gresu/terakoty/glazury ?

Zwykłe (dobre i ostre) widiowe wystarczy.

> 2. Czy wiercic wlaczonym z udarem czy bez? Albo moze na
> poczatku (gdy
> wiertlo bedzie przechodzic przez gres) bez udaru a potem juz z
> udarem?

Przez gres wiercisz bez udaru, miejsce wiercenia warto cały czas
skrapiać wodą np. ze spryskiwacza do kwiatków. Jak przez gres już
przejdzie, włączasz udar i jedziesz dalej.

> 3. Wiercic raczej na srodku plytki, czy wrecz przeciwnie, na
> polaczeniach miedzy plytkami? Gdzie jest mniejsza szansa, ze
> cos
> peknie?

Raczej na środku. Jeśli będziesz wiercił w wyżej opisany sposób
nic nie ma prawa pęknąć, natomiast wiercenie w fudze to dość
dobra metoda na uszczerbienie płytki lub nawet jej pęknięcie,
jeśli będziesz blisko rogu wiercił.

J.

4. Data: 2007-02-26 20:22:48

Od: Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

yacoll wrote:
> 1. Jakimi wiertlami wiercic? Do betonu, czy moze sa jakies specjalne do
> gresu/terakoty/glazury ?
Są specjalne ale do 1 otworu nie ma co szaleć. Dobre wiertło do betonu
da radę. Tylko to trwa. Czas wiercenia otworu fi 6 rzędu 5 czy 10 minut
to normalne.

> 2. Czy wiercic wlaczonym z udarem czy bez? Albo moze na poczatku (gdy
> wiertlo bedzie przechodzic przez gres) bez udaru a potem juz z udarem?
Bez udaru przez płytkę, dość wolne obroty, potem w podłożu można z udarem.

> 3. Wiercic raczej na srodku plytki, czy wrecz przeciwnie, na
> polaczeniach miedzy plytkami? Gdzie jest mniejsza szansa, ze cos peknie?
Ja bym wiercił w środku.

W czasie wiercenia trzeba dobrze chłodzić wiertło! Grzeje się jak
cholera. Ja z plasteliny zrobiłem wałeczek w koło i nalałem do środka wody.

TP.

5. Data: 2007-02-26 21:03:34

Od: <kodr> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Jakimi wiertlami wiercic? Do betonu, czy moze sa jakies specjalne do
> gresu/terakoty/glazury ?

Do twardego gresu to minimum wiertla diamentowe, te do glazury i wszystkie
inne mozesz pominac, albo bedziesz wiercil bardzo dlugo i pewnie nie
wywiercisz jezeli masz naprawde twardy gres.
Najszybsza i pewna opcja to takie samo wiertlo jak do szkla (koszt okolo
7-10 zł), na oznaczeniach tych wierteł jest informacja, ze mozna w gresie
wiercic.

> 2. Czy wiercic wlaczonym z udarem czy bez? Albo moze na poczatku (gdy
> wiertlo bedzie przechodzic przez gres) bez udaru a potem juz z udarem?

Wiercisz przez gres bez udaru chlodzac wiertlo, inaczej szybko je stepisz i
bedzie do wyrzucenia, nie mozesz przesadzac z dociskaniem. Potem zmieniasz
wiertlo na normalne do betonu i dalej z udarem.

> 3. Wiercic raczej na srodku plytki, czy wrecz przeciwnie, na
> polaczeniach miedzy plytkami? Gdzie jest mniejsza szansa, ze cos peknie?

Lepiej w plytce, nie na krawedzi, wiertlem do szkla raczej nie ma mozliwosci
aby peklo.

6. Data: 2007-02-26 22:09:16

Od: yacoll <y...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

yacoll napisał(a):
> Witam!
>
> Chce zalozyc odbojnik w przedpokoju i musze w tym celu wywiercic dziure
> w podlodze na kolek rozporowy. Na podlodze w przedpokoju jest gres.

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi!

Jak zwykle jestescie niezawodni.

Pozdrawiam serdecznie!

--
yacoll
$> cd pub *www.nfilter.org* - troll filtering tool

zakamieniona pralka Siemens
Drzwi
Jaki koszt podłączenia kuchenki gazowej ?
ulozone panele - modyfikacja
junkers - regulacja