Winko z czarnych porzeczek

1. Data: 2004-08-06 10:14:37

Temat: Winko z czarnych porzeczek
Od: "Sosna" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam 2 galoniki takie po 25 litrów...ile bede potrzebował owoców na jeden?(
cukru pozywki ). Czy moze owoce lepiej najpierw przecisnąc przez pieluche?
Napewno macie jakiś doiadczenie ;-) Pomóżcie..bo juz sie owoc ledwo na
krzakach trzyma..

Pozdroofka dla całej grupy!
Marcin

2. Data: 2004-08-06 12:17:07

Temat: Re: Winko z czarnych porzeczek
Od: "KryH" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sosna" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mam 2 galoniki ...

Jeżeli chcesz mieć WINO to nie dodawaj NICZEGO poza drożdżami winnymi. Wsyp
wszystkie owoce i dokładnie je rozgnieć (przez szyjkę) oraz wstaw "2
galoniki" okryte cienkim kocem do chłodnej piwniczki. Możesz dokładnie owoce
przecisnąć wcześniej przez pieluchę odrzucając wyciśnięty miąższ i zyskać
delikatniejszy smak oraz jaśniejszy kolor (wymaga więcej doświadczenia).
Jeżeli chcesz mieć tylko smaczne winko to dodaj cukru w proporcjach 1/2
(cukier/owoce). Gorąco doradzam kierowanie się dużą ilością porad.
Absolutnie odradzam oparcie się tylko na moich.

Z poważaniem

Jacek Ryszka

------------------> Pozdrawiam <-----------------
CityNET Sp. z o.o.
"Nie przenoście nam stolicy do Krakowa"

3. Data: 2004-08-06 13:40:07

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cukru pozywki ). Czy moze owoce lepiej najpierw przecisnąc przez pieluche?
> Napewno macie jakiś doiadczenie ;-) Pomóżcie..bo juz sie owoc ledwo na

Na butlę 25 l potrzebujesz 5 kg cukru i ok 5-6 litrów porzeczek.
Cukier rozpuszczony w wodzie.Owoce bez szypułek.Literatura podaje aby
wyciskać sok.Rób z całych owoców,w skórce jest najwiecej barwnika
i innych substancji.Drożdzy nie musisz dawać,z czarnej porzeczki
samo chodzi.Ważny jest szczelny korek i rurka fermentacyjna.
Za często nie otwieraj w czasie fermentacji ,bo wino złapie choroby.
Mirzan

4. Data: 2004-08-06 14:05:24

Od: "Pawel Nowak" <p...@w...fema.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cukru pozywki ). Czy moze owoce lepiej najpierw przecisnąc przez pieluche?
> Napewno macie jakiś doiadczenie ;-) Pomóżcie..bo juz sie owoc ledwo na

a ja proponuje www.wino.art.pl
:D

pozdrawiam
Paweł

5. Data: 2004-08-11 09:03:06

Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KryH" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Sosna" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Jeżeli chcesz mieć WINO to nie dodawaj NICZEGO poza drożdżami winnymi.
Wsyp

Ja się nie znam, ale słyszałem, że do wina (czyli napoju z
przefermoentowanego soku z winogron) nie dodaje się drożdży winnych bo już
tam są. Drożdży dodaje się do tzw. wina domowego czyli napoju z
przefermentowanych owoców najróżniejszego sortu.

Robert

6. Data: 2004-08-11 09:28:47

Od: piotrek_priv <piotrek_priv@antyspam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

rpm wrote:

> [...]
> tam są. Drożdży dodaje się do tzw. wina domowego czyli napoju z
> przefermentowanych owoców najróżniejszego sortu.

ojjjj duzy błąd - NALEZY uzywac drozdzy szlachetnych... Prawdziwe WINO
jest rowniez tak robione, a rasy uzytych drozdzy sa pewna tajemnica
producenta....

7. Data: 2004-08-11 10:09:58

Temat: Odp: Winko z czarnych porzeczek
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sosna <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cevln7$glg$...@a...news.tpi.pl...

Znów bisurmaństwo sie szerzy. No to zaczynamy szkolenie od nowa. :-)
Nie istnieje wino z czarnych porzeczek! Możesz z nich zrobić co najwyżej
porzeczkol.
Wino jest tylko z winogron! :-))))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2004-08-11 10:50:11

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie istnieje wino z czarnych porzeczek!

Jak nie istnieje, jak ja piłem!!!

Jacek

9. Data: 2004-08-11 10:54:50

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agent 0700 <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cfctlu$glp$...@a...news.tpi.pl...

> Jak nie istnieje, jak ja piłem!!!

Takie zwidy to się nazywa delirium???
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2004-08-11 13:42:57

Temat: Re: Odp: Winko z czarnych porzeczek
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in

> Znów bisurmaństwo sie szerzy. No to zaczynamy szkolenie od nowa. :-)
> Nie istnieje wino z czarnych porzeczek! Możesz z nich zrobić co
> najwyżej porzeczkol.

Hmm..
Jaki ja zyto-daktylol pilam niedawno.. mniam :-)
A z porzeczkolem trzeba uwazac, nie przetrzymac za dlugo, bo potem lapie
taki jakis posmak.. od pesteczek porzeczkowych chyba, czy co..
Pozdrowienia - Ewa Sz.

Co to za roślinka?
Żywopłot
Pożegnajmy razem lato :-))