Jeszcze o bambusach.

1. Data: 2004-08-06 05:23:46

Temat: Jeszcze o bambusach.
Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ojciec kolegi syna prawie co miesiąc bywa w Indiach w celach handlowych. Z
doniczką to na pewno szarpał się nie będzie, ale nasiona lub kłącza
przywieźć może. Co radzicie? Coś, co by szybko rosło, oryginalnie wygladało
i na nasze mrozy było wytrzymałe.
Ps. Moja "trawa bambusowa" stoi w miejscu. Ani listeczka nie wypuściła :(.
Anka

2. Data: 2004-08-06 06:56:12

Temat: Re: Jeszcze o bambusach.
Od: " Andrzej Ch." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jeśli pozwolicie podłączę się do tematu o bambusach.
Dokładnie chodzi mi o to czy ktoś ma jakieś doświadczenie z nasionami
bambusa zakupionymi na aukcji Allegro?
Chciałbym kupić nasiona i posadzić w dużym wazonie na balkonie.Piszą, że
bambus jest mrozoodporny jak to jest rzeczywiście przetrwa ta roślina zimę w
naszym klimacie?
Pozdrawiam.

3. Data: 2004-08-06 07:53:09

Od: Antoni Konitz <a...@a...chem.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam trzy gatunki bambusa zimujace w gruncie od lat w okolicach Gdanska ( w tej
zimnej czesci - 100 m npm). Jeden z nich (najnizszy - ok 0.5 m) strasznie sie
"rozchwascil" - wypuszcza podziemne rozlogi rzedu 1 m rocznie - na szczescie to
nie podagrycznik - rozlogi maja ogrommna wytrzymalosc. Jest zimozielony, ale
wiosna zrzuca powoli wszystkie liscie i wypuszcza nowe.
Pozdrawiam
AWK

4. Data: 2004-08-06 13:07:39

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nasiona możesz kupić, będzie to bambus odporny do około -18C,
akurat ten nie lubi zbyt mocnego nasłonecznienia,
więc na balkon w upalne dni bym go nie wystawiał, a w zimie
też tam bym nie trzymał, na pewno padnie.
Ten gatunek ma szanse przezimowania w Polsce w gruncie,
lecz nie wyrośnie zbyt okazały, często będzie wymarzał.
Po takim wymarznięciu bywa, że potrzeba 3 następnych cieplejszych
zim, żeby pędy (wychodzące każdej wiosny większe)
wróciły do pierwotnej wielkości.
Nasionka siej najlepiej do mieszanki kompostu 1/1 z piaskiem,
w temperaturze 25-30C.

Pozdrawiam calvi

5. Data: 2004-08-06 14:04:40

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> wrote in message

> [...]
> doniczką to na pewno szarpał się nie będzie, ale nasiona lub kłącza
> przywieźć może. Co radzicie? Coś, co by szybko rosło, oryginalnie

Okazja by cos przywiesc, jak widze, znakomita :)
Bez dobrej znajomosci gatunkow jednak sie nie obejdzie, bo uwazam, ze
pierwszy lepszy bambus pozyskany w Indiach nie bedzie mial najmniejszej
szansy na wzrost u nas w gruncie. Predzej jako roslina doniczkowa (do tego
celu lepiej wybrac jakis maly gatunek, najlepiej rosnacy kepowo).

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2004-08-06 15:52:54

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2004-08-06 17:00:10

Od: " Andrzej Ch." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za informację.Balkon niestety mam od strony
południowo-zachodniej/bardziej południe/więc raczej w lecie gorąco z tego
powodu dzięki twojej sugestii zrezygnuję z tej rośliny na balkonie ale
posadzę ją na działce :).
Pozdrawiam Andrzej.

8. Data: 2004-08-06 17:08:57

Od: " Andrzej Ch." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki P.Antoni za informacje.
Co sie tyczy mroznej zimy to mieszkam w okolicy Lublina bardziej na wschód,
wiec zimy sa dosyc mrozne.Czasami zdarzaja sie temperatury do minus 30stopni
C.Rekordowo niska temperatura w moim miescie za mojego zycia to -32stopnie
C.
Pozdrawiam.

9. Data: 2004-08-06 17:25:55

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> [...]

> :)
> klacza te nawet na tym etapie przyjmuja sie bez problemow

?
A jak to wygląda, he?
pozdrawiam sceptycznie
Anka

10. Data: 2004-08-06 19:54:34

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> ?
> A jak to wygląda, he?
> pozdrawiam sceptycznie
> Anka
:))
podalem Tobie trzy nazwy tej rosliny
polska
angielksa i lacinska
:)))))
powinnas juz wiedziec
ze do tego aby zobaczyc co jak wyglada
wystarczy wkleic nazwe do GOOGLI w trybie GRAFIKI
hehe
niewiele zapewne wiecej bedziesz wiedziala
jesli powiem Tobie
ze na optyke podobna jest do Milium effusum "Aureum"
:PPPPPP
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Juka domowa